תשובה לשאלה מיהו יעקב סתר

תשובה לשאלה מיהו יעקב סתר

אלי פלס פרסם את השיר שכתבתי בחוברת העשור של ה.ל.ל. (ראו 16 בנובמבר) והיו ששאלו מי אני. ובכן אני מתנדב בה.ל.ל. שמאוד מאוד איכפת לו ממה שקורה בארץ ובמיוחד מתופעת ההתחרדות והחזרה לדת. התופעה נראית לי פועל יוצא של מבוכה ובלבול שפשטו בקרב אנשים רבים, ובעיקר בני נוער ואנשים שעדיין לא גיבשו את אישיותם. החלטתי לעזור ככל שאני יכול למי שהחליט לעשות את הדרך בכיוון ההפוך, כלומר מהדת אל העולם החופשי. כתבתי את השיר לאחר התנדבות של חצי שנה בה.ל.ל. ואני שמח שהוא מצא הד בליבם של יוצאים רבים. תודה לאלי פלס.
 

אלי פלס

New member
במקום ההוא / יעקב סתר

יעקב, ברוך בואך. מאז שפרסמתי כאן את השיר, התווספו עוד רבים ורבות טובים וטובות לפורום. זו הזדמנות מעולה לפרסם אותו שוב. במקום ההוא / יעקב סתר במקום שבו איש אינו נרדף במצוות השם, במקום שבו אדם נולד חף ולא אשם. במקום שבו התשובה אינה דוחקת כל שאלה, במקום שבו המחשבה חופשית ודרכה לא סלולה. במקום שבו האהבה אינה יודעת גבולות, במקום שבו האמונה אמת וידיה לא כבולות. במקום שבו ילד הוא מקור לאושר ולא צינור לקיום מצוות ואמא ואבא מחבקים את ילדם ולא משליכים אותו לרחובות. במקום שבו הנפש אינה חרדה אל קנא ונוטר, במקום שבו אין משגיח כשרות ורב ופוסק-הלכות ושוטר. במקום שבו אלוהים מחייך ואינו אל מלא נקמות, במקום שבו אלוהים גדול ואינו עוסק בקטנות שם תמצאו אותי. שם אהיה. שם אחכה לכם עד שאחיה.
 

לייזער

New member
שיר מופלא. בכל הכנות. ואכן

יהי רצון ונזכה להגשימו ולחיות את מה שכינה הרב קוק (שלכל שורה בשירך אפשר להצמיד מקור בדבריו) "האידיאה האלוהית" המתעלה מעל ל"אידיאה הדתית". (למהלך האידיאות בתוך אורות)
 
היום הזה החילותי

לא יודע אם כאן, אבל במקומות אחרים ברשת מכירים אותי כבר כברנש מריר וזר-לאחיו-האדם. האם אני כזה- זו עוד שאלה
. בכל אופן, מה שרציתי לומר: שירך, יעקב מצא הד בלב יוצאים רבים. אני, לעומתם, יוצא מעט. כי אתם המעט. יעקב, אתה אתנוצנטרי להבהיל ולהבחיל. דער רוסישער ועלכן איר האט נאך ניט געקענט.
 

adam222

New member
לומיר זאגען אזוי...

איך פארשטיי וואס די זאגסט... :) אבער, דער יעקב.... וויל מעכן א לוך, אין אזוי נקמה צו נעמען אין חרדישע וועלט.! ס´איז נישטא קיין גוט אין הימל !!!!
 
א פאר אומפארשטאנדיקע פינטלאך:

ערשטנס- נקמה נעמען?! ס´הערט זיך פשוט שרעקליך, די צוויי וערטער. איז אפשר ועסט מיר דערקלערן ועלכע געואלדיקע עוולה האט דער פרומער וועלט געטאהן דעם יענקל´ן? צווייטנס- וואו וילט ער מאכן א לאך? אויב אין די צווייטנס קאפאטע- איך בין אנטקעגן
. און דריטנס- ואס האט דער גאט און דיינע אייגענע דעה איבער איהם צוטאהן צו אונזערע נושא? זיי שטארק וי א שטיין און געזונט וי א פערד, יונה דער רוסישער.
 
את מי אדם שואל, וממי

מציע לו נועם להתקנדם, סליחה, להישמר כמחתרן? האם זהו אני או לייזער? אם זה אני- לא באתי לעזור ולא באתי לעשות חור בדלי. באתי לדבר עם- ולהכיר אנשים שיש סיכוי שלהם ולי נושאי שיחה משותפים, היות וגם אני וגם הם באו מאותה תרבות, שאותה עזבו משיקולים שונים, שגם הם יכולים להיות מעניינים. אלא מה? הבאתי איתי הנה את עצמי, והוא, על ההזדמנויות שבהן הוא מתבטא כך או אחרת, יכול להיות חמצמץ מריר, דוקרני, מתמיה או בכלל בבחינת "מאן דכר שמיה?". אבל להשאיר אותו, את עצמי, בבית לא יכולתי מטעמים השמורים עמדי. עם הנפגעים ממני הסליחה. אם זה לייזער- אהממ... יש לי מה לומר בעניין מצד אחד דחיפת הידיים לצלחת לא-לך, מצד שני- אמירת דעתך בנידון, יש לי מה לומר בעניין מצד אחד מניעת דחיפת הידיים לצלחת שלך, מצד שני- השתסות מרושעת להפליא, אבל את זה אשמור להזדמנות אחרת. יונה, יונה דער רוסישער (זיסע באשעפער!). שלכם (?) .
 
למעלה