תשובה לשאלה על הרמב"ם
בס"ד תשובה לשאלה על הרמב"ם מאתר ערכים. בהקשר לאוב וידעוני. בודאי שהאירועים המתוארים בתנ"ך ידועים לרמב"ם. נקודת הדיון שונה לחלוטין. הנקודה היא האם הבורא העניק כוחות פעולה למרכבה הטמאה ועפ"י כוחות אלו פועלים המכשפים למיניהם או שלא ניתנו להם כוחות והם פועלים במישורים של אחיזת עיניים ופרטים נוספים של הטעיה הידועים להם. הרמב"ם סבור שמאחורי מעשיהם לא מסתתרת כל ישות, שהיא שליח של ה´, אלא רק ה´ לבדו הוא המוביל בחסדו עולם ומלואו. בהצלחה! צוות "ערכים להלן תשובה מהרב דב ידוע גם ידוע שבנושא זה יש שתי גישות יסוד בין גדולי ישראל. מצד אחד הרמב"ם שסבור שהמושג בעל אוב הוא דמיון בעלמא. כלומר כשכתוב בתנ"ך ששמואל עלה באוב זה היה בגדר דמיון של שאול.וכיו"ב. מאידך יש גדולי ישראל אחרים שסבורים שבדברים כהוויתם. לא רק זה, אלא, הסוברים שדברים כהוויתם משיגים קשות על דברי הרמב"ם. באמרם שלימודי הפילוסופיה היוונית ע"י הרמב"ם הביאוהו לטעות. עיין במקורות הבאים שו"ת הריב"ש מ"ה וכן שו"ת יכין ובועז חלק א סימן קל"ד דבור המתחיל "ומה שהקשית". וכן בשו"ע יו"ד קע"ט בפירוש הגר"א ס"ק [י"ג) אין בכך סתירה. הרי טענתו הינה שזהו דמיון אנושי גרידא. היינו, לפי דעתו יש איסור לעסוק בדבר דמיוני כזה. הוא מבין שהאיסור בתורה מתייחס לפיתוח דמיונותיהם של בני אדם תועים. דב
בס"ד תשובה לשאלה על הרמב"ם מאתר ערכים. בהקשר לאוב וידעוני. בודאי שהאירועים המתוארים בתנ"ך ידועים לרמב"ם. נקודת הדיון שונה לחלוטין. הנקודה היא האם הבורא העניק כוחות פעולה למרכבה הטמאה ועפ"י כוחות אלו פועלים המכשפים למיניהם או שלא ניתנו להם כוחות והם פועלים במישורים של אחיזת עיניים ופרטים נוספים של הטעיה הידועים להם. הרמב"ם סבור שמאחורי מעשיהם לא מסתתרת כל ישות, שהיא שליח של ה´, אלא רק ה´ לבדו הוא המוביל בחסדו עולם ומלואו. בהצלחה! צוות "ערכים להלן תשובה מהרב דב ידוע גם ידוע שבנושא זה יש שתי גישות יסוד בין גדולי ישראל. מצד אחד הרמב"ם שסבור שהמושג בעל אוב הוא דמיון בעלמא. כלומר כשכתוב בתנ"ך ששמואל עלה באוב זה היה בגדר דמיון של שאול.וכיו"ב. מאידך יש גדולי ישראל אחרים שסבורים שבדברים כהוויתם. לא רק זה, אלא, הסוברים שדברים כהוויתם משיגים קשות על דברי הרמב"ם. באמרם שלימודי הפילוסופיה היוונית ע"י הרמב"ם הביאוהו לטעות. עיין במקורות הבאים שו"ת הריב"ש מ"ה וכן שו"ת יכין ובועז חלק א סימן קל"ד דבור המתחיל "ומה שהקשית". וכן בשו"ע יו"ד קע"ט בפירוש הגר"א ס"ק [י"ג) אין בכך סתירה. הרי טענתו הינה שזהו דמיון אנושי גרידא. היינו, לפי דעתו יש איסור לעסוק בדבר דמיוני כזה. הוא מבין שהאיסור בתורה מתייחס לפיתוח דמיונותיהם של בני אדם תועים. דב