תשובות לדעת אמת מהרב יעקב סגל

דוד1000

New member
תשובות לדעת אמת מהרב יעקב סגל

לאחר עיבוד שלי. בס"ד בס"ד שבט נ"ט ליקירי הבה"ח מ. ק. נ"י, השלום והברכה! א. יסודות אמונת תורת ה´ ולפני שנאלץ להתבוסס בדברי הפוקר, לסכמם ולענות עליהם, ננצל את ההזדמנות "ללמד לעצמי ולהזכיר לאחרים" בקצרה את הידוע לכל: על מה מבוססת אמיתות התורה, ואת מה בא הדובר ב"דעת אמת" לנסות לנתץ. שהרי כל יהודי המתקרב לתורה רואה מיד בחוש את אמיתות המסורת בכל כך הרבה אופנים, ואכתוב כמה מהם: 1. הנה מעמד הר-סיני היה באופן כזה שלא שייך לפקפק בו, שהופיע בורא עולם במראה נבואי [שזו הופעה יותר אמתית מהופעה חושית לעיניים שרואות רק את קרני האור החוזרות מהחפץ הנראה, או משמיעה באוזניים שהיא פגיעת גלי הקול של הדבר הנשמע בתוף האוזן, בזמן שמראה נבואי הוא ראיה מהותית פנימית של הדבר ע"י הנשמה] לפני כל עם ישראל ואמר להם את רצונו. מי אמר שכך היה? זאת העידו כל בני ישראל לכל בניהם, שהם עצמם ראו זאת. אם כן יש לזה תוקף של מאורע היסטורי בלתי ניתן לערעור יותר ממה שיש לגבנו מלחמת העולם הראשונה שראו אותה רק חלק מהאנשים ומסרו לבניהם. ואח"כ המשיכו לעיני כל העם ניסים ונפלאות יותר מאלף שנים מזמן המדבר שהעידו כל האבות על ניסי יצי"מ, מעמד ה"ס, ושארבעים שנה ליוום ענני הכבוד ועמוד האש והענן, ושירד להם מן בצורה מופתית יום יום, שליוום באר המים, שליו, בליעת קורח לעיני כל העם בהכחישו שתורת משה מה´, כיבוש הארץ בניסים לעיני כל העם, ניסי המקדש שהיו בצורה תמידית וכו´. איך ימציא ח"ו משה או מישהו אחר תורה בה כתוב את מעמד-הר-סיני והניסים בלי שראו האבות באמת. הרי מיד היו זועקים המוני האבות: שקר, לא ראינו! או המוני הבנים: שקר, לא מסרו לנו האבות כזאת! ואכמ"ל בדברים המפורסמים, עי´ כוזרי ושאר ספרי אמונה. ומבואר בפירוט ב"לתוהה האלמוני" [מכתב שהודפס כחוברת וגם צורף לסוף הספר "האמת היחידה" של ר"י שעשוע] עמ´ 9-10,17-28, שלא שייך להסביר את מעמד ה"ס בשום צורה מלבד גילוי אלוקי היסטורי, למסור באופן חד פעמי בצורה בלתי ניתנת לערעור את תפקיד האדם בעולמו. ועי"ש בחוברת שתחילה הוכיח הכותב את מה שבשיגעון דורנו לא כולם "מודים": שיש בורא לעולם... וא"כ ודאי יש תכלית לבריאה, וא"כ השכל אומר שגילה תכלית זו ליצור היחיד שהוא בעל בחירה: האדם, שידע במה לבחור. כי אין מוסר מוחלט, ומה שטוב לזה רע לזה. לאסקימוסי מוסרי לתת לאביו המבוגר למות כדי לא לסבול מזקנה, ולהיטלר- ע"פ פילוסופים הלומדים מהחיות שהחזק מכרית החלש- מוסרי לכבוש העולם תחתיו, ולהשמיד היהודים המפיצים "מוסריות של מסכנים" בעולם. לכ"א ה"אמת", ה"מוסר" וה"טוב" שלו. וודאי יודיע הבורא מהו הטוב המוחלט בצורה שאין לפקפק בה, וגם לולא מסורת "מעמד הר סיני", היו צריכים לחפש הופעה שכזו של הבורא לאדם במשך ההיסטוריה. ואמנם כך הופיע בצורה חד פעמית, בצורה יחודית ששום אומה לא מעיזה להמציא שהיתה להם הופעה שכזאת, והתורה מודיעה שלא יעיזו להמציא כזאת, עי´ דברים ד´ ל"ב: "כי שאל נא לימים ראשונים וכו´", עיי"ש פלאי פלאות מהכרזת התורה המתקיימת עד עצם היום הזה, ושום אומה או דת לא תתיימר בכזאת, כי א"א להמציא כזאת מהלב, ולא יספרו יותר מכמה "מופתים" פרטיים ש"קרו" לממציאי הדת. [כגון: יש"ו הלך לפני כמה אנשים על המים או מוחמד עף לילה אחד עם הסוס שלו לירושלים. ואין אף אחד שיכחיש... . גם לא היו אלה מופתים יותר ממה שעושה כל אוחז-עיניים או מכשף, משא"כ המופתים שקרו עִם ישראל, ואכמ"ל] 2. הדרגות וההשגות אליהן מגיע מי שעוסק בתורה ומקיים מצוותיה [תמצית מ"לתוהה האלמוני" עמ´ 14-16]: נבואה [היו רבבות שומעי דבר ה´ עד תחי´ בית שני], רוח הקודש [אף שלא משיגים את רוה"ק שהיה בזמן המקדש, עדיין מצוי הוא בדרגא אחרת בין גדולי ישראל עד ימינו אנו, להשיג דברים על-טבעיים וסודות תורה, ואת אשר יהיה, וגם אתה וכל אחד יכול לזכות בזה בביצוע התכנית המפורטת במסילת ישרים: זהירות זריזות נקיות וכו´ עד רוה"ק! וראה עניינו בקובץ אגרות לחזו"א ח"א איג´ ט"ו]. כוחות מופלאים על-טבעיים לפעול אותות ומופתים [מזמן מ"ת עד ימינו אנו, עי´ ב"התוהה האלמוני" הרבה דוגמאות]. גילויים מיוחדים בדרכים פלאיות רובם עד ימינו אנו: גילוי אליהו, מגידים מהשמים, חלומות מפליאים ועוד, עי"ש דוגמאות לרוב. שלמות רוחנית והרמוניה פנימית [מידות טובות, טהרת הלב, שמחה פנימית, אמונה ובטחון והשקפה בהירה, "תורת ה´ תמימה משיבת נפש וכו´ מחכימת פתי וכו´ משמחי לב וכו´ מאירת עיניים וכו´", וכפי שתראה בכל גדולי ישראל גם בימינו]. הרגשה של קדושה [בהתקרבות לה´ בעסק התורה וקיום המצוות. מרגישים נועם קדושת השבת והמועדים, את מתיקות עסק התורה, את העונג של עשיית חסד ואהבת הבריות ע"פ התורה, את קירבת אלוקים בתפילה, את ההשגחה הפרטית בהמוני ענייניו והסייעתא דשמיא המופלאת להולכים בדרך התורה, את ה"טעמו וראו כי טוב ה´"!] מצורף קובץ ויש המשך בהודעה הבאה בלי נדר.
 

דוד1000

New member
G o v er n o r

1. נוכיח שהש"ס הוא ספר שנכתב לפני אלפיים שנה בקירוב. 2. נוכיח שלא יתכן שהאנשים והדמויות והמעשים הכתובים בש"ס לא התרחשו (כלומר בלתי אפשרי שהם בדיה). ראשית יש להבהיר שלא יתכן לומר שהגמרא נמסרה מיום כתיבתה הלאה מדור לדור עד היום ללא ההבנה שכל התנאים והאמוראים המצויינים בה ומוזכרים בה (כולל הציטוטים והמעשים שעשו) אכן היו. שהרי אם נאמר שכל הגמרא היא בדיא אחת שלמה (והיא ספר גדול מאוד כידוע-יותר מ2200 דפים), אזי איך הסכים הדור הראשון לקבל אותה ולהעבירה הלאה? הרי מיד בקריאת הדפים הראשונים היו קופצים כולם ואומרים לא היה ולא נברא! מיהם אביי ורבא ורבי יהודב הנשיא וכו. ועל אחת כמה וכמה שהמעשים המתוארים בגמ הם לעיתים מהולים בנס או התערבות אלוקית, ומדוע לא תמהו אותם אנשי הדור ההוא שקיבלו את הנוסח התלמודי הראשון-שכיצד מנסים למכור להם סיפורי מעשיות ובדיות? ויתרה מכך, הרי יש הפרש זמן בין המשנה לגמרא (מחמת העובדה שהתנאים קדמו לאמוראים כידוע)-ואם ימצא תירוץ כלשהו (דחוק שבדחוקים אפילו) מדוע נתקבלה המשנה, מה נתרץ על: מדוע שוב הצליחו לשטות בכל העם ולהעביר להם את הגמרא?
 

דוד1000

New member
אתה מתחמק. כי אין לך תשובה.

יש בגמרא הרבה אמוראים ותנאים שכל אחד מהם עד.
 

G o v er n o r

New member
אף אחד מהם לא היה עד למעמד הר סיני,

אשר איננו יודעים אם אירע כלל. ה"עדויות" של כולם הן, בפעל, single impersonal account. עם גבוש ה- scriptures וקדושם, החלו להבנות עליהם תילי תילים של פלפולים ופרשנויות חסרי בסיס ונוסדה מתודה ודיסציפלינה כיצד לדוש ולטחון את ה- scriptures ולבנות עליהם מגדלים פורחים באויר. מאז ואילך הז´אנר מתרבה והולך עצמאית, כאילו נכנסה רוח חיים באפו והריהו נוהג כאורגניזם חי לכל דבר, היינו עסוק ראשו ורובו בפריה ורביה. חרף היותה חסרת בסיס אמיתי, עלתה תעשית פרשנות ה- scriptures על דרך של קיום עצמאי וכמות ההבלים הכתובים וההתעסקות בהם יתקימו כנראה לעד...
 

דוד1000

New member
תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצווה אתכם

אתייחס לטענת הכופרים שטוענים שבמשך זמן ארוך בתהליך הדרגתי הלכה התורה והתגבשה. טענה זו נטענה כבר על ידי "מבקרי המקרא" היסודות ל"מדע" המכונה "ביקורת המקרא" הונחו על ידי תיאולוגים גרמניים שהתורה לא עברה באומתם, ותורה אי אפשר ללמוד ללא המפתחות העוברים בקבלה העוברת מדור לדור. קל מאוד להראות עד כמה דבריהם משוללי הגיון 1.הן היום בו נחתמה התורה חייב היה להיזכר וכיצד נעלם? 2.כיצד נעלמו מהזיכרון הלאומי כל אותם "שלבי התהוות" מדומים"? 3.בספר דברים נאמר "לא תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים `ד פסוק ב` אחר שפסוק זה נכתב לא הייתה כל אפשרות להוסיף מאומה על מצוות התורה. שכן כל מי שינסה להוסיף, מייד יידחה על ידי ההמונים.דומה הדבר לתכונת "הגנת המסמך" הקיימת ברוב תוכנות המחשב המודרניות, כשמפעילים תכונה זו המסמך ננעל בפני שינויים, אחר שהופעלה תכונה זו אין כל אפשרות לבצע שינוי כלשהו במסמך. פסוק מעין זה האמור לעיל מונע אפשרות של שינויים ותוספות של מצוות או פרטיהן. 4.שושלת הדורות הרציפה בה עברה התורה מדור לדור מהווה הוכחה שאין לערער על אחידותה, שכן באותה מערכת תמסורת הועברו כל פרטי הפרטים הקשורים לדקדוקי המצוות, ושבאמצעותה יודעים אנו על כל מיצוה ומיצוה, מה ממנה מדאורייתא ומה מדרבנן, באיזו תקופה התווסף פרט זה ובאיזו נוסף פרט נוסף.ישנן גם תקנות שנוהגים על פיהן מזמן מתן תורה ואף על פי כן אינן נחשבות כדיני תורה כמו קריאת התורה בשבת שתיקן משה רבנו... כיון שיש מסורת מדויקת על כל פרט וזמן התחלתו ודרכי התהוותו, אם אכן מאן דהו הביא את התורה בזמן השונה מהמקובל, כיצד קרה שמייחסים את כל התורה כולה למשה מסיני, אם חלילה התהוותה התורה במהלך הדורות כיצד נעלם הידע הזה? כיצד הצליחו להעלימו לאורך כל ההיסטוריה? הערה:אין סתירה בין נקודה 3 שבו מובא הפסוק "לא תוסיפו על הדבר הזה אשר אנכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" למה שהוסיפו החכמים במהלך השנים אסורים נוספים.לדוגמא: האם אדם יכול לומר :"הוספתי לביתי מכונית" או "הוספתי לחדר האמבטיה מכונת כביסה"? לבית מוסיפים חדר, מכונית או מכונת כביסה אינן תוספת לבית, הם משהו אחר. החכמים אינם "מוסיפים" הם פועלים בכוח סמכות שניתנה להם לחדש גזרות ותקנות שאינן דומות כלל לאיסורי התורה, יודעים אנו זה אלפי שנים מה אסור מהתורה,ומה אסור מדברי חכמים. אסור לקצוץ ענף מאילן בשבת מן התורה ומותר לשבת עליו, חכמים באו וגזרו, לבל נשתמש באילן בשבת כלל. לו היו אומרים, כי איסור השימוש באילן הנו איסור מן התורה, זהה לאיסורי תורה אחרים, היו עוברים בכך על איסור "לא תוסיף", אבל כיון שלא אמרו כן, וכל שאמרו הנו, שיצרו תוך ניצול סמכות שהואצלה להם, כמבואר להלן איסור מסוג חדש השונה מכל זווית ראיה מאיסורי התורה וגם עונש העובר עליו שונה מהעונש הניתן לעובר על איסורי תורה הרי אין כאן תוספת. ************************************************************************ ******** קיימים אירועים שהתרחשו בעבר או אישים שחיו בעבר, שאנו יכולים להתייחס אליהם כעובדות היסטוריות, כגון אלכסנדר מוקדון או מלחמות נפולאון.כיצד יודעים ההיסטוריונים כי אירוע הנחשב לעובדה היסטורית אכן היה? טול את הודאי שבאירועים, אותו אירוע שההיסטוריונים רואים בו עובדה היסטורית בלתי ניתנת לערעור, ונתח את הסיבות שבעטיין אנשי המדע משוכנעים, כי אכן האירוע הנדון אכן היה. מנה את הקריטריונים שאירוע היסטורי חייב להצטייד בהם כדי להיחשב כעובדה ודאית, והנני מתחייב לעשות שלשה דברים:
 

G o v er n o r

New member
בס"ד. אי"ה. בע"ה. חבל"ז. ההבדל בין

מאורעות הסטוריים אשר ארעו בפעל, לבין המעשיות המיתולוגיות היהודיות, ניכר, מובחן ונראה לעין כל. מעשיות המיתולוגיה היהודית הן, לאמיתו של דבר, single impersonal account בעוד ארועים הסטוריים רגילים מתאשרים ע"י מספר מקורות צולבים עצמאיים...
 
למעלה