על הקנגרו כבר הסכמתי שלא מהווה
הפרכה לתורה. אם אתה מביא עוד חיה שלא הייתה מצויה במזרח התיכון אתה צריך להודות גם על חיה זאת שהיא לא מהווה הפרכה. ברמב"ם כתוב עוד דברים בקשר לבעל ואשה. אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו" למרבה הצער, במקרים רבים אשליות טרום הנישואין הינן בנות חלוף. האמת המרה תופסת את מקומן בתהליך איטי, אך בלתי נמנע. המשיכה הפיזית מתחילה לאבד אט אט את קסמה הראשוני. נדמה לאדם שהאשה שחדלה להתקשט וללבוש בגדים כפי שנהגה לפני כל פגישה בתקופת ההיכרות, נראית משום מה פחות יפה. לדעתו, יחסה כלפיו הורע, ואין היא מעריצה אותו כבראשונה, כנראה כתוצאה מכך שהיא רואה אותו מקרוב, מדי יום ביומו. שוב היא אינה מקבלת את דעותיו ללא כל בקורת, ולעתים היא אף טוענת שהיא מבינה את הדברים טוב ממנו. אין עתה שמץ של דמיון בינה לבין אותה מושלמת שהוא חשב בזמנו שהוא נושא לאשה. כיצד לא הבחין בפגמים כה בולטים באישיותה? שואל הבעל את עצמו, אין זו אותה בחורה רגועה ושקולה, עמה נהנה לשוחח בפגישותיהם. היא עשויה לעתים להיות גם צעקנית והיסטרית, עקשנית וחסרת הגיון. הגרוע מכל הוא, שלעתים הוא מרגיש את עצמו בודד, ואינו יכול לחלוק איתה את כל תחומי החיים. היא אינה מבינה את רמזיו, אינה אוהבת להאזין לאותה מוזיקה כמוהו, יש לה טעם שונה בביגוד ובריהוט. לעתים תכופות, הוא מוצא את עצמו מתגעגע לחיי הרווקות ולחבריו משכבר הימים. באותה תקופה לא היו חשבונות שעליו לשלם, ולא ניצבו בפניו בעיות כה קשות. לצדו לא היתה אשה הדורשת תשומת לב מתמדת, ועל ראשו לא העיקו עניינים הטעונים הכרעה. עם העלמן של האשליות, מתחילות לבצבץ במוחו שאלות מחרידות. האם היא אמנם האשה המתאימה? אם הנישואין נועדו להפיג את הבדידות, מדוע הוא חש כה בודד? הוא מתחיל לחשוש שמא נישואיו היו טעות מעיקרם. הוא מרגיש לכוד, ותוהה בלבו מתי ישתחרר מן המלכודת. רגש התמרמרות גואה בלבו, התמרמרות על אשתו שהעלימה ממנו את אופיה האמיתי לפני שנישאו. רגש ההתמרמרות מוליד זעם, ורגשות הזעם הולכים ומתחזקים. ביום מן הימים, הוא מרגיש ששוב אין הוא יכול לשאת את חוסר יכולתה של אשתו להסב לו אושר. ההתפקחות מהאשליה והמרירות המצטברת דומים למצבור חבוי של חומר נפץ. מאותה שעה ואילך די באי-הבנה פעוטה אחת כדי להצית את כל המצבור, ואז יתפרצו נחלי-אש של חימה וזעם. האשה, ניצבת מזועזעת עד עמקי נשמתה. האדם אותו היא אוהבת, ואשר בתום לבבה האמינה שגם הוא אוהב אותה, הפך לפתע את עורו ללא כל סיבה. כעבור זמן קצר מאד, ההלם מפנה את מקומו למרירות ולכעס, והיא משיבה לו באותה מטבע. תופעות של מתקפה ומתקפת-נגד צוברות תאוצה, ומתחיל מעגל אירועים שטמון בו פוטנציאל טראגי ביותר. האהבה האמיתית, לעומת זאת, מתבטאת בכך שהאדם מוכן לוותר על היקר לו, למען הזולת. אהבה זו אינה מתעוררת מאליה, ללא כל סיבה. התפתחותה היא תהליך ממושך. כאשר אדם מכיר תודה לזולתו עבור הטובות שהלה גמל לו, כאשר הוא מגלה בו תכונות נעלות, כאשר הוא חש שהזולת מסור אליו בלב ונפש - רק אז הוא יכול לאהוב אותו באמת ובתמים. דרגה כזו של אהבה, אינה מצויה בשלבי הנישואין הראשונים, ואין זה פלא. לא יעלה על הדעת, שבין שני זרים, תווצר רמה כה גבוהה של מסירות הדדית. רק בין בני-זוג אשר במשך שנים עמלו יחד להשגת אותן מטרות, סבלו זה עבור זה, ובנו יחדיו חיי משפחה, רק ביניהם, תתכן אהבה במובנה האמיתי. זוהי הסיבה לכך ששנות הנישואין הראשונות הן הקשות ביותר, ואמנם בשנים אלו מתרחשים רוב מקרי הגירושין. בשנת הנישואין הראשונה, על בני-הזוג להשקיע מאמצים רבים יותר מבכל שלב אחר בחייהם, כדי ליצור התאמה הדדית. חיוב זה משקף את מהותם האמיתית של הנישואין, ומפריך את גישתם הנאיבית של רבים הסוברים כי מיד תשרה אהבה אמיתית בין בני הזוג. הבעל והאשה החדשים אינם יכולים לחוש באהבה אמיתית מיד עם הנשאם, אך יש צעד אחד אותו הם מסוגלים וחייבים לעשות כבר בתחילה. על כל אחד מהם לקבל החלטה נחושה: לסייע במסירות לבן-זוגו ולנהוג עמו בידידות במשך כל ימי חייו. משמעות הדברים לגבי הבעל היא, שעליו לקבל על עצמו להתייחס לאשתו כפי שהיה רוצה שיתייחסו אליו: לדאוג לאושרה; לספק את צרכיה הגשמיים והרוחניים; לא למנוע ממנה דבר שלא היה מונע מעצמו; ולנהוג בה בכבוד הראוי. למעשה, חז"ל תמצתו דברים אלו באימרה אחת, אימרה המהווה תכתיב לבעל בנוגע לחובותיו כלפי אשתו: "אוהבה כגופו, ומכבדה יותר מגופו" - כלומר, על הבעל לספק את צרכיה של אשתו כשם שהוא מספק את אלו שלו, ועליו לדאוג לכבודה יותר מאשר לכבוד עצמו. זהו הצעד הראשון בדרך המלך לבניית קשר רגשי, קשר המוביל לחיי נישואין מאושרים. קיום חובות אלו מוכיח לאשה שבעלה אוהב אותה ושהיא חשובה לו. יש לשים לב לכך שרגשות אהבה אינם תנאי מוקדם לנישואין. כל הדרוש הוא מחוייבות כנה למילוי כל צרכי האישה במסירות. מחוייבות זו תוביל ליצירת אהבה אמיתית, למרות שאהבה מסוג זה אינה מצויה, כאמור, בתחילת חיי הנישואין.
http://www.arachim.co.il/ArticlePrivet.asp?tid=32&page=32 נישואין של אושר
http://taharat.com/nisuin.htm