הפרכה מפורטת להפרכות דעסאמס (I):
הרב השרץ, המשוקץ, הנאלח, הנתעב, הנבזה שב על קיאו ככלב שוטה, אלא שבפערו פיו לבלוע קיאו נפלטים מפיו גושי צואה בין נביחות רסוקות. סגנון ההפרכה שלו הוא גבוב שטויות אחת על גבי רעותה, הבאת עשרות נמוקים בשטף מתוך כוונה להתיש את הקורא, לסכסך את דעתו ולבלבלו בהנחה שאחד מהם יכול אולי לומר משהו זעיר, אם לא זה, אז אחר, ואם נרכיב חיגר על פיסח על גידם על עיוור נקבל בכל זאת משהו שאפשר להשתמש בו לבעיטה ברגלי המקשנים במקום בכדור, שכן לכדור עצמו, אף פעם לא יגיע. העיקר להמשיך להניע את הלסתות והשפתיים ללא הרף, שכן כל עוד הפה עובד והשרץ נופח - נדמה לו ולסובבים אותו שהוא מצליח להפריך, שכן להבין מה אומר השרץ - בלתי אפשרי הוא. מכיוון שלשון השרץ מתישה גם את הקורא המתמיד ביותר, נניח לזב המצורע הזה ונביט באתרו של סולון הים-תיכוני: http://planet.nana.co.il/daasemes/ (1) העלאת הגירה של שפן/ארנבת הארנבת והשפן אמנם צמחוניים, אולם אינם מעלים גירה אלא מורידים גירה. ז"א, הם פולטים מפי הטבעת מזון שלא עוכל עד תום ושבים ולועסים אותו. קיבתם אינה רבת מדורים. אם הם קרויים מעלי-גירה על שום דמיון שיטת העכול שלהם לזו של מעלי גירה, אזי לפחות עוד שני סוגי בעלי-חיים זכאים להמנות עמם כיוצאים מן הכלל, והם הקנגרו וה- sportive lemur (הקרדיט לגוססי), הדומים בהרגלי התזונה ואופן התזונה למעלי גירה _לא_ _פחות_ מן הארנבת והשפן. הנה על הקנגרו: http://www.zootorah.com/hyrax/The%20Kangaroo.htm המשפט המסכם הוא: The preferred solution would be to state that the Torah’s list is not exhaustive, and is merely a good rule-of-thumb for Jews living in the Middle East והנה על הספורטיב למור: http://www.beyondveg.com/billings-t/comp-anat/comp-anat-5b.shtml המשפט המסכם הוא: The sportive lemur (Lepilemur mustelinus), a very small folivore, engages in coprophagy--it eats its own feces, for a "second-stage" digestion. This 2-stage process may increase the energy value of the lemur´s diet [Richard 1995]; see also Hladik and Charles-Dominique [1974] as cited in Chivers and Hladik [1980]. ענין נוסף בקשר לחיות טהורות ושאינן טהורות: לחיות הכשרות אין פרסה שסועה, אלא שתי אצבעות ובראש כל אחת מהן פרסה משלה. משמע, הטענה כי לבהמה טהורה יש פרסה שסועה מעידה על אי הכרת רגל הבהמה. סכום נושא מס. (1): התורה נכתבה בידי אדם בשר ודם אשר לא הכיר אלא את חיות המזרח התיכון, וגם אותן רק בקושי. (2) המלטת הנחש אחרי שבע שנות הריון שטות גמורה. נקבת מינים מסוימים של נחשים החיים באזורים צחיחים ועויינים, אשר בהם אין סכוי רב למפגש עונתי בין זכרים ונקבות, יכולה לשמר בגופה קפסולת זרע כמה שנים. האם זה הריון של כמה שנים? ברור שלא. לכל מין של חי יש תקופת הריון מוגדרת מרגע _הפרית_ הביצית ועד לבקיעה/המלטה, האפינית לאותו מין. כלום יעלה על דעתנו לטעון כי אשה שהתעברה מתרומת זרע משומרת בת X שנים - הריונה נמשך X שנים? מה המיוחד בחז"ל? הרי כל פלאח יכול לערוך תצפית על נקבת נחש ולטעון שההריון נמשך שבע שנים. רק זואולוג יבין מה קורה באמת. כלומר חז"ל דווחו על תופעה, אולם לא ספקו את ההסבר הנכון, שהנקבה משמרת קפסולת זרע, וברגע מסוים מתחיל תהליך פיסיולוגי הורמונלי הממיס את מעטפת הקפסולה וגורם להפרית ביציות ומרגע זה - משך התפתחות העובר הוא כך וכך שבועות, בדיוק כמשך האפיני לכל מין ומין. סכום נושא מס. (2): לחז"ל הבנה בהריונות נחש, כמו לפלאח (3) ידיעת חז"ל שהארץ עגולה והשמש סובבתה כעוד ראיה לתורה משמים טוב, זה שהארץ כדורית הוסק כבר ע"י פיתגורס במאה ה-5 לפנה"ס, על סמך נתוח צל הארץ על הירח בזמן לקוי ירח, אולם העולם המדעי התלבט בכך עוד מאתיים שנה עד אשר הוכרע הענין ע"י ארתוסתנס שאפילו חשב את הקפו בסטיה של פחות מאחוז, על סמך ידיעה כי בצהרי יום מסוים האירה השמש באסואן את קרקעית הבארות, בעוד באלכסנדריה נרשם צל של 7.2 מעלות. אריסטארכוס בן המאה השניה לפנה"ס הסיק שהשמש היא המרכז והארץ ויתר הפלנטות סובבות אותה. סכום נושא מס. (3): חז"ל דאגו לקרוא ולהתעדכן בחדושי חכמי אומות העולם וגילו רמה טובה של הבנת הנקרא. (4) חיפוש דג עם קשקשת בלי סנפיר כעוד ראיה לתורה משמים אין אבק זנב שמץ רמז שתורה משמים. הכל סברות http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=11107556 סכום נושא מס. (4): או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן נתנו מאותו מקור כביכול, המקור טועה באחת מטענותיו, וזו הוכחה ששניהם חוברו ביד אדם בשר-ודם.