תשובות מהרב דב למה שהביאו מאתר הכופ
בס"ד "בקשר לחיות טהורות ושאינן טהורות:לחיות הכשרות אין פרסה שסועה," תשובה: הגדרות אנטומיות מודרניות לא מחייבות לא את התורה ולא את חז"ל. מן הבחינה החזותית החיצונית נראית רגלה של בהמה טהורה כבעלת פרסה שסועה. ההגדרות ההלכתיות מופנות בד"כ לאדם הרגיל ומתכוונות להנחותו לפי שכלו הישר. "(2) המלטת הנחש אחרי שבע שנות הריון" תשובה: המושג הריון כפי שהוא נתפש ע"י זואולוג אינו המושג הריון שנראה לאדם פלאח( כפי שמכונה האיש בלשון מבזה משום מה) המטרה של הדרכות התורה הן בראש ובראשונה ל"פלאחים". "(3) ידיעת חז"ל שהארץ עגולה והשמש סובבתה כעוד ראיה לתורה משמים" תגובה: האמור להלן מלמד שלאיש יש מלחמה קשה עם עולם התורה ואינו מסוגל למלט מפיו ולו רק אנחת הסכמה פשוטה אחת לכך שחז"ל ידעו בכל זאת מה שהוא מעבר למה שהוא רוצה להודות. חבל על שנאתו העצמית המופלגת. "האם בעל חיים זה כשר?" http://www.ultimateungulate.com/chevless.html תשובה: חיה מענינת. בד"כ אנו לא נוהגים להיזון היום מחיות ובהמות שאין לנו מסורת ברורה מדורות לאכילתן. זאת מטעמים הלכתיים שונים. עם כל זאת ייתכן והחיה טהורה ומותרת לאכילה. להערכתי היות וקיבתה הינה תלת מדורית ולא 4 מדורית יהיה צורך לקבל החלטה על יצור זה בסנהדרין שאנו מקווים שתתכונן מהרה מחדש. " בענין הקנגרו:" ת. הקנגורו אינו כשר באשר אינו מפריס פרסה. באשר לקיבותיו, הנושא מצוי בבדיקה אצל זואולוג מומחה – ד"ר ז'יבוטובסקי. לכשאקבל תשובה אודיעה. באשר לשאלה למה הקנגורו לא נזכר בתורה ברשימת החיות הטמאות הרי תיתכנה שתי תשובות: א.הקנגורו הינו השפן המקראי (עד כמה שיראה הדבר רחוק מן הדעת) ב.התורה לא מנתה את כל בעלי החיים אלא הציגה דוגמות וכללים לפיהם יש להעריך את כשרות החיה. (הערה שלי הרב בעבר כתב גם על כך שהתורה לא הייתה אמורה לכתוב על חיה שלא ידועה לאנשים בזמנם.דוד) "(6) הנוסח האחיד לכל ספרי התורה כעוד ראיה לתורה משמים" תשובה: קשה מאוד להתייחס לטענות המשתרעות על פני מלל רב היקף המצוטט מפיו של הפרופ' מנחם כהן. יש להסכים עקרונית שאת מגש לניתוח טקסט התורה מתוך הנחה שמדובר בטקסט חסר ערך רוחני מיוחד, הרי המסקנה המתבקשת היא כמו זו שהסיק פרופ' מנחם כהן. ובעקבותיו מי שציטטו. הבעיה הינה ששלומי אמוני ישראל מתייחסים לספר כספר קודש ולכן אינם מקבלים רבים מן הניתוחים המופיעים בטקסט המצוטט מפרופ' מנחם כהן. לדוגמה הניתוח אודות השם ישוב ויוב מביא במאמר לנסקנה שחל שיבוש ברישום השם בתורה. אולם זוהי הנחה שטחית משום שאם הבורא נתן את התורה הרי ייתכן ויש לו סיבות כבדות משקל המציא את שמו בגירסות שונות. לדוגמה השם אברהם שונה מן השם אברם. האם הוא שגיאה?! (7) ידיעת חז"ל במבנה הקנים בגוף כעוד ראיה לתורה משמים תגובה: בתום ליקוט התגובות ניתן יהיה להתייחס אליהן. הערה שלי נא לתת את הקישור לכך.(דוד) (8) ידיעת חז"ל בצפונות ארס צפורני החתול הזאב והארי כעוד ראיה לתורה משמים תשובה: לא מובן במה הפירכה. הניתוח בתשובות לדעת אמת התייחס לכל הדורסים. למרבית הדורסים אין ליקוק התנקות כפייתי. באשר לחתול הרי מתברר שיש לו לדברי המשיג זיהום בקטריאלי שלא מבשר החיות הנטרפות על ידוע אז במה נפרכה הטענה ששריטת חתול מסוכנת ועשויה להביא למותו של הנשרט מחמת זיהום בקטריאלי. (9) היתר הריגת כינה בשבת כעוד ראיה לתורה משמים ההמשך בהודעה הבאה
בס"ד "בקשר לחיות טהורות ושאינן טהורות:לחיות הכשרות אין פרסה שסועה," תשובה: הגדרות אנטומיות מודרניות לא מחייבות לא את התורה ולא את חז"ל. מן הבחינה החזותית החיצונית נראית רגלה של בהמה טהורה כבעלת פרסה שסועה. ההגדרות ההלכתיות מופנות בד"כ לאדם הרגיל ומתכוונות להנחותו לפי שכלו הישר. "(2) המלטת הנחש אחרי שבע שנות הריון" תשובה: המושג הריון כפי שהוא נתפש ע"י זואולוג אינו המושג הריון שנראה לאדם פלאח( כפי שמכונה האיש בלשון מבזה משום מה) המטרה של הדרכות התורה הן בראש ובראשונה ל"פלאחים". "(3) ידיעת חז"ל שהארץ עגולה והשמש סובבתה כעוד ראיה לתורה משמים" תגובה: האמור להלן מלמד שלאיש יש מלחמה קשה עם עולם התורה ואינו מסוגל למלט מפיו ולו רק אנחת הסכמה פשוטה אחת לכך שחז"ל ידעו בכל זאת מה שהוא מעבר למה שהוא רוצה להודות. חבל על שנאתו העצמית המופלגת. "האם בעל חיים זה כשר?" http://www.ultimateungulate.com/chevless.html תשובה: חיה מענינת. בד"כ אנו לא נוהגים להיזון היום מחיות ובהמות שאין לנו מסורת ברורה מדורות לאכילתן. זאת מטעמים הלכתיים שונים. עם כל זאת ייתכן והחיה טהורה ומותרת לאכילה. להערכתי היות וקיבתה הינה תלת מדורית ולא 4 מדורית יהיה צורך לקבל החלטה על יצור זה בסנהדרין שאנו מקווים שתתכונן מהרה מחדש. " בענין הקנגרו:" ת. הקנגורו אינו כשר באשר אינו מפריס פרסה. באשר לקיבותיו, הנושא מצוי בבדיקה אצל זואולוג מומחה – ד"ר ז'יבוטובסקי. לכשאקבל תשובה אודיעה. באשר לשאלה למה הקנגורו לא נזכר בתורה ברשימת החיות הטמאות הרי תיתכנה שתי תשובות: א.הקנגורו הינו השפן המקראי (עד כמה שיראה הדבר רחוק מן הדעת) ב.התורה לא מנתה את כל בעלי החיים אלא הציגה דוגמות וכללים לפיהם יש להעריך את כשרות החיה. (הערה שלי הרב בעבר כתב גם על כך שהתורה לא הייתה אמורה לכתוב על חיה שלא ידועה לאנשים בזמנם.דוד) "(6) הנוסח האחיד לכל ספרי התורה כעוד ראיה לתורה משמים" תשובה: קשה מאוד להתייחס לטענות המשתרעות על פני מלל רב היקף המצוטט מפיו של הפרופ' מנחם כהן. יש להסכים עקרונית שאת מגש לניתוח טקסט התורה מתוך הנחה שמדובר בטקסט חסר ערך רוחני מיוחד, הרי המסקנה המתבקשת היא כמו זו שהסיק פרופ' מנחם כהן. ובעקבותיו מי שציטטו. הבעיה הינה ששלומי אמוני ישראל מתייחסים לספר כספר קודש ולכן אינם מקבלים רבים מן הניתוחים המופיעים בטקסט המצוטט מפרופ' מנחם כהן. לדוגמה הניתוח אודות השם ישוב ויוב מביא במאמר לנסקנה שחל שיבוש ברישום השם בתורה. אולם זוהי הנחה שטחית משום שאם הבורא נתן את התורה הרי ייתכן ויש לו סיבות כבדות משקל המציא את שמו בגירסות שונות. לדוגמה השם אברהם שונה מן השם אברם. האם הוא שגיאה?! (7) ידיעת חז"ל במבנה הקנים בגוף כעוד ראיה לתורה משמים תגובה: בתום ליקוט התגובות ניתן יהיה להתייחס אליהן. הערה שלי נא לתת את הקישור לכך.(דוד) (8) ידיעת חז"ל בצפונות ארס צפורני החתול הזאב והארי כעוד ראיה לתורה משמים תשובה: לא מובן במה הפירכה. הניתוח בתשובות לדעת אמת התייחס לכל הדורסים. למרבית הדורסים אין ליקוק התנקות כפייתי. באשר לחתול הרי מתברר שיש לו לדברי המשיג זיהום בקטריאלי שלא מבשר החיות הנטרפות על ידוע אז במה נפרכה הטענה ששריטת חתול מסוכנת ועשויה להביא למותו של הנשרט מחמת זיהום בקטריאלי. (9) היתר הריגת כינה בשבת כעוד ראיה לתורה משמים ההמשך בהודעה הבאה