SHAHAF UZI
New member
תשובות קלות לשאלות קלות- ל י ע ל
ובכן יעל,בגלל בעיות טכניות יוצא לי להגיב רק היום לשאלתך לפורום מיום 25 לחודש.התרשמתי מאד מהמורכבות של השאלות שבהן את מתחבתת-והן מחייבות לטעמי התייחסות רצינית ומקצועית.אפתח בכך שיש לי הרושם שיש לך תשובות לכל השאלותושאת מהססת בקול רם-וזה טוב מאד ותורם מאד לפורום ולאורחיו.חשוב לי לציין כאדם שמדבר המון שיווק,ובכל הזדמנות,שטרם פגשתי אדם שמתיימר לעסוק בכל כך הרבה צדדים של המקצוע.האם יכול להיות יעל ש "הפיזור הזה" בלבל אותך אפילו במעט?לטעמי לא קיים עסק אחד של איש אחד שמסוגל לתפקד בכל כך הרבה תחומים,ואין אני מזלזל ביכולתך. נ ה פ ו כ ו ההערות שלי מטרתן לבנות,ולא ההיפך. ו ע כ ש י ו ל ע ב ו ד ה !!!אתחיל לענות לשאלותייך.לגבי התמחור- אז לכל מוצר יעל,יש מחיר שנקבע על ידי כוחות של היצע וביקוש.קידום מכירות וייעוץ שיווקי הם מוצר שירות טיפוסי.ישנה איזושהיא נקודת איזון בין מה שמוכן לשלם הלקוח,לבין מה שמעוניין לקבל נותן השירות.היא נקבעת מכל מיני נגזרים שונים ומאד מורכבים.כהתחלה את חייבת לדעת כמה גובים חברות המעניקות אותו השירות שאת מתיימרת להעניק.את זה ניתן לבדוק בקלי קלות,וזו לא חכמה כל כל גדולה.המחיר צריך להיות מתומחר באופן מקצועי על ידי כך שיכלול ויענה על פרמטרים הקשורים בנסיון שלך,"בקבלות שלך",בקשר שלך עם הלקוח,ביכולת שלך לתרגם עבורו את השירות שלך כתועלת שתניב רווחים,וכו..... לגבי שאלתך מי יהיה הלקוח הראשון שלך,אני אשאל אותך חזרה מספר שאלות. מי היתה הלקוחה הראשונה של שוקי זיקרי במספרה הראשונה שלו? מי קנה את הדיסק הראשון של אביב גפן? מי קנה את הספר הראשון של שראמה? ומי הייתי אני-בחור צעיר וחסר ניסיון-שהייתי אמור להתחרות עם חברות כמו "תיל אינטרנשיונל" "פילת" "אדם" ו"מילא משאבי אנוש" - בשיווק של תוכנות איבחון לחברות גדולות שביקשו לסנן מועמדים באופן עצמאי? את בטח מכירה את המשפט ש"מסע של מיליון מייל-מתחיל בצעד אחד קטן" לגבי שאלתך מי זקוק לשירות הכי הרבה ?יעל,אין עסק שלא צריך " ה כ י ה ר ב ה ל מ כ ו ר !!! זה אבן היסוד שעליו מושתת כל יסוד של כל עסק- ואפילו של כל אדם.הבסיס להצלחה של כל עסק בעולם-זה שיווק הלכה למעשה. ספר מצליח יעל,חייב לדעתך לדעת לספר טוב כערובה להצלחתו? האם היכולת שלו להקשיב ללקוחה שלו,לתמוך,לפרגן,ולספק לה עצות מנסיון חייו חשוב יותר או פחות? מה את חושבת על כך יעל? האם יש לרופא שיניים מצליח גם משהו אחר לדעתך יעל? ואם כן אז חישבי מה ? אם את מתכוונת לנסח מסרים שיווקיים על גבי אריזות מוצרים-את חייבת גם לדעת לשכנע כל בעל עסק שהוא זקוק לך י ו ת ר מ א ש ר א ת זקוקה לו.חשבת פעם יעל במה כרוכה התעשייה של שיווק על גבי אריזות? רק הנושא הזה הקרוי "קופירייטינג" הוא נושא מאד נבדל ומיוחס בתחום הפרסום שגם כך נחשב "לסנובי לא קטן" רק הנושא הזה שהוא חלק קטן ממה שאת מעונינת לספק-מחייב רמת מיומנות המחייבת הבנה מעמיקה בפסיכולוגיה צרכנית,דמיון ואוריינטציה שיווקית נדירה,ויכולת פנומינאלית להזדהות עם צרכי הלקוח."רק "התחום הזה הוא מקצוע אוטונומי לחלוטין יעל.גם ניסוח של דפי תדמית הם עבודה קופירייטרית ברמות הגבוהות-של חברות גדולות שבנויות על תחרות צמודה ויומיומית.למרות שאני אוטודידקט מצוי,אני לא נכנס לשאלה על השכלתך הפורמאלית בתחום הניהול והשיווק-ועל "הקבלות" שאת מביאה אם בכלל-למרות שבפרספקטיבה שלי , שאגב היא לא פרספקטיבה מייצגת כלל,אין זה הדבר הכי חשוב.אני מכיר במקרה עובדים בחברת "גישות" שעברו הכשרה פנים ארגונית-אך היו חייבים להביא איתם תארים אקדמיים,על מנת לספק ייעוץ בניהול ואמנות המכירה ברשת המייבאת מוצרי חשמל ביתיים. חשוב מאד מאד שתדעי יעל שהגורם האנושי הוא מה שיקבע לגבייך-בכל מקום שתימצאי בו. אם המימיקה שלך טובה ומשכנעת,אם כושר הביטוי שלך מרשים ומשכנע,אם את שופעת ביטחון "ומשפריצה"ממנו על הסובבים אותך,והכי חשוב - אם תתרגמי את השירות שלך כתועלת עבור הלקוח-זה חייב להצליח לך. אז שיהיה לך בהצלחה יעל,חזקי במפגש היום את חברייך לפורום-ואני מקווה שתקבלי משוב חזרה(עם מנהלת פורום כמו שיש כאן זה קל לקבל משוב חיובי) ולסיום סתם משפט יפה ששמעתי לפני שבועיים,ואני מקדיש אותו לכולכם.(מהזכרון שלי) " גם אם אתה מאמין שאתה יכול - וגם אם אתה לא מאמין שאתה יכול- בשתי המקרים,אתה לגמרי צ ו ד ק !! ב ה צ ל ח ה מעוזי שחף
ובכן יעל,בגלל בעיות טכניות יוצא לי להגיב רק היום לשאלתך לפורום מיום 25 לחודש.התרשמתי מאד מהמורכבות של השאלות שבהן את מתחבתת-והן מחייבות לטעמי התייחסות רצינית ומקצועית.אפתח בכך שיש לי הרושם שיש לך תשובות לכל השאלותושאת מהססת בקול רם-וזה טוב מאד ותורם מאד לפורום ולאורחיו.חשוב לי לציין כאדם שמדבר המון שיווק,ובכל הזדמנות,שטרם פגשתי אדם שמתיימר לעסוק בכל כך הרבה צדדים של המקצוע.האם יכול להיות יעל ש "הפיזור הזה" בלבל אותך אפילו במעט?לטעמי לא קיים עסק אחד של איש אחד שמסוגל לתפקד בכל כך הרבה תחומים,ואין אני מזלזל ביכולתך. נ ה פ ו כ ו ההערות שלי מטרתן לבנות,ולא ההיפך. ו ע כ ש י ו ל ע ב ו ד ה !!!אתחיל לענות לשאלותייך.לגבי התמחור- אז לכל מוצר יעל,יש מחיר שנקבע על ידי כוחות של היצע וביקוש.קידום מכירות וייעוץ שיווקי הם מוצר שירות טיפוסי.ישנה איזושהיא נקודת איזון בין מה שמוכן לשלם הלקוח,לבין מה שמעוניין לקבל נותן השירות.היא נקבעת מכל מיני נגזרים שונים ומאד מורכבים.כהתחלה את חייבת לדעת כמה גובים חברות המעניקות אותו השירות שאת מתיימרת להעניק.את זה ניתן לבדוק בקלי קלות,וזו לא חכמה כל כל גדולה.המחיר צריך להיות מתומחר באופן מקצועי על ידי כך שיכלול ויענה על פרמטרים הקשורים בנסיון שלך,"בקבלות שלך",בקשר שלך עם הלקוח,ביכולת שלך לתרגם עבורו את השירות שלך כתועלת שתניב רווחים,וכו..... לגבי שאלתך מי יהיה הלקוח הראשון שלך,אני אשאל אותך חזרה מספר שאלות. מי היתה הלקוחה הראשונה של שוקי זיקרי במספרה הראשונה שלו? מי קנה את הדיסק הראשון של אביב גפן? מי קנה את הספר הראשון של שראמה? ומי הייתי אני-בחור צעיר וחסר ניסיון-שהייתי אמור להתחרות עם חברות כמו "תיל אינטרנשיונל" "פילת" "אדם" ו"מילא משאבי אנוש" - בשיווק של תוכנות איבחון לחברות גדולות שביקשו לסנן מועמדים באופן עצמאי? את בטח מכירה את המשפט ש"מסע של מיליון מייל-מתחיל בצעד אחד קטן" לגבי שאלתך מי זקוק לשירות הכי הרבה ?יעל,אין עסק שלא צריך " ה כ י ה ר ב ה ל מ כ ו ר !!! זה אבן היסוד שעליו מושתת כל יסוד של כל עסק- ואפילו של כל אדם.הבסיס להצלחה של כל עסק בעולם-זה שיווק הלכה למעשה. ספר מצליח יעל,חייב לדעתך לדעת לספר טוב כערובה להצלחתו? האם היכולת שלו להקשיב ללקוחה שלו,לתמוך,לפרגן,ולספק לה עצות מנסיון חייו חשוב יותר או פחות? מה את חושבת על כך יעל? האם יש לרופא שיניים מצליח גם משהו אחר לדעתך יעל? ואם כן אז חישבי מה ? אם את מתכוונת לנסח מסרים שיווקיים על גבי אריזות מוצרים-את חייבת גם לדעת לשכנע כל בעל עסק שהוא זקוק לך י ו ת ר מ א ש ר א ת זקוקה לו.חשבת פעם יעל במה כרוכה התעשייה של שיווק על גבי אריזות? רק הנושא הזה הקרוי "קופירייטינג" הוא נושא מאד נבדל ומיוחס בתחום הפרסום שגם כך נחשב "לסנובי לא קטן" רק הנושא הזה שהוא חלק קטן ממה שאת מעונינת לספק-מחייב רמת מיומנות המחייבת הבנה מעמיקה בפסיכולוגיה צרכנית,דמיון ואוריינטציה שיווקית נדירה,ויכולת פנומינאלית להזדהות עם צרכי הלקוח."רק "התחום הזה הוא מקצוע אוטונומי לחלוטין יעל.גם ניסוח של דפי תדמית הם עבודה קופירייטרית ברמות הגבוהות-של חברות גדולות שבנויות על תחרות צמודה ויומיומית.למרות שאני אוטודידקט מצוי,אני לא נכנס לשאלה על השכלתך הפורמאלית בתחום הניהול והשיווק-ועל "הקבלות" שאת מביאה אם בכלל-למרות שבפרספקטיבה שלי , שאגב היא לא פרספקטיבה מייצגת כלל,אין זה הדבר הכי חשוב.אני מכיר במקרה עובדים בחברת "גישות" שעברו הכשרה פנים ארגונית-אך היו חייבים להביא איתם תארים אקדמיים,על מנת לספק ייעוץ בניהול ואמנות המכירה ברשת המייבאת מוצרי חשמל ביתיים. חשוב מאד מאד שתדעי יעל שהגורם האנושי הוא מה שיקבע לגבייך-בכל מקום שתימצאי בו. אם המימיקה שלך טובה ומשכנעת,אם כושר הביטוי שלך מרשים ומשכנע,אם את שופעת ביטחון "ומשפריצה"ממנו על הסובבים אותך,והכי חשוב - אם תתרגמי את השירות שלך כתועלת עבור הלקוח-זה חייב להצליח לך. אז שיהיה לך בהצלחה יעל,חזקי במפגש היום את חברייך לפורום-ואני מקווה שתקבלי משוב חזרה(עם מנהלת פורום כמו שיש כאן זה קל לקבל משוב חיובי) ולסיום סתם משפט יפה ששמעתי לפני שבועיים,ואני מקדיש אותו לכולכם.(מהזכרון שלי) " גם אם אתה מאמין שאתה יכול - וגם אם אתה לא מאמין שאתה יכול- בשתי המקרים,אתה לגמרי צ ו ד ק !! ב ה צ ל ח ה מעוזי שחף