תשומת הלב הראשונה

יה-יה

New member
תשומת הלב הראשונה

"בפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בתשומת הלב שלנו, אנחנו תמימים. כילדים, אנחנו מתוכנתים לחלום כדרך שחולמים בחוץ; אין לנו שום ברירה. מישהו מושך את תשומת לבנו או מלמד אותנו, או שאנחנו ממקדים את תשומת לבנו כדי ללמוד. תשומת הלב היא אותו חלק במוחנו, שיכול להבחין ולהתרכז בכל דבר שאנחנו רוצים להבחין. הדברים אליהם אנחנו מפנים את תשומת הלב שלנו הם מה שאנחנו חווים - החלום האישי שלנו. החלום שאתם חווים ברגע זה הוא תוצאה של בני האדם מסביבכם המושכים את תשומת לבכם ומחדירים לתוככם את כל האמונות שלהם...". * מתוך הספר: ``ארבע ההסכמות - הספר המלווה`` / דון מיגל רואיז וג`נט מיילס, בתרגומה של דורית לנדס, שמעוני הוצאה לאור. רגע... רגע... רגע... מלחמת העולם הראשונה, נקראה כך ("ראשונה") רק לאחר שפרצה השנייה... אז יש גם תשומת לב שנייה??? מהי, לפי דעתכם, תשומת הלב השנייה?
 

יה-יה

New member
כשתשומת הלב הראשונה איננה

מקפיצים את ההודעה
ועכשיו, לתשומת לבכם, ברצינות:
אם לא בא לכם להגיב, אל תתנו להקפצה הזו להשפיע עליכם.
 

בעזון

New member
תשומת ../images/Emo23.gif

כשהיא
נפרדה ממני, כי: "אנחנו לא מתאימים" אמרתי לה :"טוב,עד שפגשתי אותך, הייתי
, אבל עכשיו, אפילו שאנחנו נפרדים, כבר נתת לי
, ומכיוון שאני יודע שאת נסיכה אמיתית, אז הפכתי גם אני לנסיך
" הוד מעלתה
:" אתה
? אתה תמיד היית נסיך..." המצב היום:
אבל רגע, מה נשתנה הלילה הזה?
 

rubber duck

New member
../images/Emo24.gif ../images/Emo23.gif הודעה מקסימה

הלילה הזה שותים 4 כוסות ונהנים מהן
קח
לדרך
באהבה שרון
 

rubber duck

New member
לדעתי מרגע שהשמנו לב לדבר הראשון

וזה קרה עוד בהיותיינו עוללים רכים ומי יודע אם לא בבטן אימנו הרי שאנו נמצאים בתוך מודעות מסוימת שמים לןב לכל דבר , לא תמיד אנו מבחינים בכך אבל תמיד אנו שמים לב דוגמא אישית שלי : לפני כמה ימים כותבת בפורום מסוים שאלה אותי : בת כמה אתה חושב שאני ? הדבר הראשון עלה מול עיני היה 30 , וזו גם היתה תשובתי ואפילו עם נימוק שזה מה שרשמה במקום מסוים , בתגובה היא ענתה לי שלא כך הדבר ושאלה מהיכן הנתון , מסיבה כלשהיא זכרתי היכן הופיע הנתון ניכנסתי לאותה הודעה והנה המספר שם אבל לא בהקשר הגיל תשומת הלב פשוט נמצאת מרגע שנוצרנו נבראנו וכו...... ההרגשה שאנו שמים לב הינה דבר מאד סובייקטיבי יש אנשים כמוני שחיים בתוכה ופשוט לא שמים לב שיש להם מודעות ( זה לא לשלילה ) אחרים שמים לב לכל דבר ודבר ויש כאלה שנמצאים אי שם באמצע שרון
 

דרדרית

New member
תשומת ../images/Emo23.gif ...

גם אני מצטרפת לגירסה של תשומת לב = קשב זו אותה הנקודה בה אנחנו ממקדים את עצמנו ומבחינים במשהו הנמצא בטווח שלנו. תשומת לב שניה? - אף פעם לא שמעתי, אבל אם נשווה לקריאה או לצפייה בסרט- תשומת הלב מתמקדת בפרטים מסויימים ובקריאה שניה או לחילופין לצפיה חוזרת בסרט- מבחינים בפרטים נוספים. אולי זו תשומת הלב השניה??? סתם מהרהורי הלב שיהיה לכולנו חג פסח שקט ונעים דרדרית
 

L i z a r d

New member
אותי זה עניין, בגלל ש...

המקורות שמהם מיגואל רואיס למד הם מהכיוון של המסורת הטולטקית, כמו כן הדברים שקרלוס קסטנדה כתב בספריו. לכן, חשבתי שניתן לעשות הקבלה בין "תשומת לב ראשונה/שנייה" ל"קשב ראשון/שני", מכיוון שבאנגלית זו אותה מילה. אחרי ההסבר של בן, אני חושב שהקשב השני זה מושג אחד, ומה דון מיגואל מתאר זאת הפשטה רעיונית שלו.
 
תשומת הלב השניה

העולם הוא אחד, אבל אף אחד מאיתנו לא חי בתוכו. כל אחד מאיתנו חי ביציר-דמיונו, המבוסס בין היתר על תפישת חושיו; גרסת אמנותית אישית של העולם. כל אחד מאיתנו חי ב"עולם" אחר. תשומת הלב הראשונה היא העולם המסונכרן שלמדו אותנו "לתפוש" ביחד עם כולם. תשומת הלב השניה היא העולם המסונכרן-פוטנציאלית (פוטנציאלית = אם מישהו רוצה להצטרף אלינו לתוכו) שאנחנו יצרנו בכוחות עצמנו, אחרי שהבנו כי העולם שסביבנו איננו אלא יצירתה של תשומת הלב הראשונה וכי העולם האמיתי נסתר מהעין. במלים אחרות, תשומת הלב הראשונה בוראת את העולם המוכר והמוסכם על הכל. זה העולם שהנחילו לנו. היא בוראת אותו מתוך "המציאות הסמויה" שבה איננו יכולים לחזות. תשומת הלב השניה בוראת עולם אחר, שגם בתוכו אפשר לחיות - ואפילו טוב יותר. ההבדל הוא שתשומת הלב הראשונה נכפתה עלינו - ומתוכה נוצר גם האגו שלנו; בעוד שתשומת הלב השניה היא באמת שלנו - ומתוכה אנחנו בוראים את החופש שלנו.
 
למעלה