תשימו לב איך

Son Gocu

New member
תשימו לב איך

עדיין אנחנו נקראים באו"ם. למרות שנחנו לא בעזה כבר כמעט שנה, קוראים לנו כוחות הכיבוש. לצערי, הדבר הזה נכנס חזק מדי לתת מודע של האנשים, והוא יישאר תמיד ככה, וצה"ל לעד ייקרא כוח הכיבוש לא משנה מה הוא ייעשה... אנחנו לא ברצועת עזה ועדיין "..כוח הכיבוש שנמצא בעזה.." הם קוראים לנו. אני שואל עד מתי ישתנה היחס?

Son Gocu

New member
לא הייתי אומר דבר מוגזם כלכך...

זה בכל זאת מכיוון שיש בו רוב למדינות ערביות...

a e q u i t a s

New member
האו"ם עשה כברת דרך ארוכה

האו"ם עשה כברת דרך ארוכה בשינוי המדיניות שלו כלפי ישראל ולחימה באנטישמיות. בתקופה האחרונה, האו"ם לא הפך להיות פרו-ישראלי, אך התאזן בצורה כזו שראויה לאירגון על-עולמי כמו אירגון האומות המאוחדות... גם צריכים לזכור שהאו"ם לא פועל בוואקום, יש גוש מדינות לא מזדהות, ערביות ומוסלאמיות שהם בעצם הגורם שמצביע באופן שיטתי כנגד ישראל. בעניין הכיבוש, ישראל עדיין מחזיקה בשטחים בגדה המערבית, כך שזה נכון, אם זאת הטרימלוגיה דיפלומטית זה סתם עניין פעוט, חשוב יותר הצעדים הננקטים ופחות הצהרות והחלטות ברמה הדקלורטיבית.

trigotrigo

New member
מינוח פשוט ותו לא

הרי אף על פי שאצלנו לא משתמשים במונח הספציפי "כיבוש", שטחי עיו"ש אמנם נמצאים תחת שליטת-על ישראלית, אך הם מעולם לא סופחו בחוק למדינת ישראל (בניגוד לסיני ורמת הגולן), ולכן אנחנו נחשבים, לפחות בעיני שאר העולם, ככוח כיבוש בשטחים האלה.

matan115

New member
תראה

בלי לערב דעות פוליטיות ולפתוח פה דיון פוליטי מעצם ההגדרה אנחנו כן עם כובש, אותו דבר כמו שארה"ב ובריטניה הן כובשות בעירק. אנחנו אמנם לא כובשים את עזה אבל אנחנו כן כובשים את הגדה המערבית ועד שלא תקום מדינה פלסטינית בתחומים מוגדרים אנחנו נשאר תחת אותה קטגוריה של עם שכובש עם אחר. ולדעתי האו"ם החל בתפנית ביחסיו כלפי ישראל במשך השנים האחרונות ולמרות שלכל הצעה יש רוב ערבי ברור האירגון עדיין מצליח להיות נייטרלי, פה ושם עדיין יש דברים שלא מוצאים חן בעינינו אבל אל לנו ישר ללכת לכיוון שהאו"ם הוא ארגון אנטישמי או פרו- ערבי.

ne ro

New member
../images/Emo45.gif

אבל אני עדיין חושב שהאו"ם פרו ערבי

ne ro

New member
ואם כבר הכיבוש בעיראק

האמריקנים ובעלי בריתם די הסתבכו שם, לא?

ne ro

New member
ואם כבר עיראק..

מכירים את הסופרת Kenza Braïga ? אז היא הוציאה ספר חדש בשם Deux femmes en colère : Juive ou musulmane, citoyennes et libres שזכה לביקורת מאוד גדולה בגלל ההתגדות שלה למלחמה.

ne ro

New member
והנה ראיון איתה שבו היא מדברת

גם על המוסלמים בצרפת ועל ישראל:
Parce qu’« il est temps de crever l’abcès entre juifs et musulmans, de renouer le dialogue et de s’unir en tant que citoyens pour dénoncer racisme et antisémitisme », deux Françaises, Kenza Braiga et Olivia Cattan, publient demain Deux femmes en colère.* Sortie de « Loft Story » en 2001, Kenza, 29 ans, célibataire et chroniqueuse à la radio Le Mouv’, se présente comme « musulmane non pratiquante ». Journaliste à « Tribune juive », Olivia, 38 ans, mariée et mère de trois enfants, se définit comme « juive pratiquante light ». Interview à deux voix sur des thèmes au cœur de l’actualité. Irez-vous à la manifestation contre l’antisémitisme, cet après-midi, quinze jours après la mort d’Ilan Halimi ? Olivia : Non. Je suis déjà allée à la marche silencieuse dimanche dernier avec la famille d’Ilan et je n’irai pas aujourd’hui parce qu’il me semble que les associations se réveillent un peu tard et cherchent à récupérer cette affaire. Kenza : Moi, j’irai. Je pense que tous les musulmans doivent descendre dans la rue pour protester contre cet acte de barbarie qui n’est pas une affaire de juifs mais de droits de l’homme. Nicolas Sarkozy a parlé d’ « antisémitisme par amalgame ». Quelle est votre position ? Kenza : Je partage l’inquiétude et la souffrance de la communauté juive. Maintenant, c’est à la justice de faire son travail. Les criminels doivent être punis. Mais cette affaire ne doit pas être la porte ouverte à tous les amalgames. Olivia : Non seulement il y a un crime crapuleux au départ mais le fait d’enlever un juif en raison du présupposé selon lequel « les juifs ont de l’argent » relève de l’antisémitisme. Aujourd’hui, ma colère est la même que lorsque Sohane a été brûlée vive dans un local à poubelles à Vitry (Val-de-Marne) en octobre 2002. Juifs, musulmans, chrétiens, nous sommes tous concernés par la violence. Selon vous, les tensions intercommunautaires dans les banlieues s’expliquent-elle par le conflit israélo-palestinien ? Kenza : Non, les musulmans de France réfutent l’idée de l’importation en France du conflit du Moyen-Orient. Ce n’est pas parce qu’on soutient les Palestiniens qu’on approuve les actes des kamikazes. Olivia : Quoi qu’on en pense, le conflit israélo-palestinien est en arrière-plan, ne serait-ce que parce que les télévisions du Moyent-Orient sont captées ici. Les juifs sont de tout cœur avec les Israéliens. Ça ne veut pas dire pour autant que nous soyons contre un Etat palestinien qui vive en paix avec Israël. Dans l’affaire des caricatures de Mahomet, comment vous situez-vous dans le débat entre liberté d’expression et respect des croyances ? Kenza : Moi qui suis arrivée d’Irak à l’âge de 14 ans, j’ai savouré en France la liberté d’expression et de religion. Mais il faut user intelligemment de cette liberté : il ne faut pas blesser autrui ni désigner une communauté en bouc émissaire. Une caricature de Ben Laden ne m’aurait pas dérangée. Mais poser une bombe dans le turban de Mahomet, c’est toucher au sacré de l’islam. C’est pourquoi le CFCM a raison de porter l’affaire en justice. Mais rien ne justifie de mettre le feu aux ambassades. Olivia : Je comprends que beaucoup de musulmans aient été choqués de voir leur prophète transformé en terroriste et l’islam en religion jihadiste. Mais les pays arabes ont récupéré cette affaire. Ce n’est pas un hasard si les dessins, initialement publiés en septembre, sont ressortis juste après la victoire du Hamas aux élections palestiniennes. Propos recueillis par Philippe Baverel. * « Deux femmes en colère ». Juive ou musulmane, citoyennes et libres. Ramsay.​

ne ro

New member
היא מדברת עם על מה חושבים

המוסלמים בעולם ובצרפת על מות אילן חלימי, על המלחמה בעיראק, על יהודי צרפת ועל האנטישמיות.

a e q u i t a s

New member
הבוץ העיראקי טובעני

אם אני טועה, קונדליסה רייס אמרה פעם שנעשו שם אלפי שגיאות טקטקיות - הכי אחר כך הכחישה ואמרה שדבריה סולפו. לדעתי הפלת משטר סאדאם חוסיין היא אחד משלושה יעדים עיקריים. 1. הפלת סאדאם חוסיין. 2. פירוז עיראק מנשק להשמדה המונית. 3. והנחלת משטר עצמאי בעלת סממנים דמוקרטיים. שני המשימות הראשונות הושלמו בהצלחה, אף על פי שאקדח המעשן מעולם לא נמצא, דיי בטוח שהיה לו ארסנל של נשק כימי וביולוגי. המשימה השלישית התברר כקשה ביותר לביצוע כי עיראק היא מדינה רב-עדתית. סונים, כורדים ושיעיים שכל עדה נלחמת כנגד שני האחרות, אך היו בחירות חופשיות וכל הפלגים השתתפו - כך שבאופן דיי כללי כל המשימות בוצעו. ולכן אני מאמין שהכוח הרב-לאומי צריך להודיע על תאריך נסיגה מעיראק, לא היום, גם לא מחר אבל בהחלט בסביבות חצי שנה עד שנה - קביעת יעד נסיגה יהיה התקדמות רצינית בדרך לייצוב הזירה העיראקית. אגב רק היום 66 אנשים נהרגו במכונית ממלוכדת.

ne ro

New member
אני אישית

מחאוד מאוד מאוד מאוד מאוד התנגדתי למלחמה.

ne ro

New member
זה מאוד הגיוני

בוש רצה את הנפט העירקי , והמלחמה הייתה רק ניסיון ציני להשתמש באירועי 11.9 כדי להשתלט על המשאבי הטבעיים של מדינה ערבית זו. בלי להביא בחשבון את הסבל הרב שהיא גרמה לעם העיראקיואת הפרת זכויות האדם.

a e q u i t a s

New member
אפשר לחשוב שלפני זה אמא תרזה ...

אתה מדבר על הפרת זכויות אדם? אפשר לחשוב שלפני הכיבוש אמריקאי בעיראק - אמא תרזה היתה נשיאת עיראק?! אל תשכח סאדאם חוסיין לא חסיד אומות עולם?! הוא טבח, רצח, שרף פגע, חטף רבבות רבות של אזרחים עיראקים.

למעלה