התחושות פנימיות של ילד הן מהחויות
או הסיטואציות שהוזכרו כאן וכאשר הוא לא קיבל או שלא איפשרו לו לקבל. ילדים מרגישים לעתים מה שמשודר להם לא תמיד רק מה שמדברים עליו. אני לא מקנאה באותו ילד שאימו נהגה באלימות נגד תלמיד אחר וחטפה מתנה עבורו, מה עבר על התלמיד באותו הרגע זאת רק הוא יודע וכיצד זה הביע את החותם עליו רק הוא יודע, אולי לאחר הרבה שנים אני בטוחה שהוא ישוחח על כך או יספר על כך ועל הרגשות שהיו לו באותו הרגע שהיה מול חבריו ואימו איבדה שליטה ונהגה כפי שנהגה. הנושא כאוב, המצב הכלכלי גם הוא לא שוגה היום בשושנים אצל אף אחד ולכן חשוב וצריך למצוא את שביל הזהב והדרך לתת כמה שאפשר על פי היכולות ואם יש קושי להביא אותו לממונים או למנהל בית הספר, כן גם אם יש טיפולים יקרים אמורים לקחת את זה בחשבון בבית הספר ולא להוסיף עוד מעמסה ובכך הילד של אותו הורה יכול להגיע להסדר תשלום יותר נוח או יותר פרוס ולעתים גם לקבל הנחה. אני מאמינה שצריך לשלם ולא לקבל מתנות חינם כי אין דבר כזה חינם, אחרת לא יוכלו לקיים את הפעילויות הנוספות לתלמידים, להתחמק מאחריות זו לא דרך שאני מאמינה שניתן להגיע עימה רחוק מאוד, זו גם אינה דוגמא אישית ובחינוך אנו מהויים לילדינו את הדוגמא האישית והמודל הכי חשוב.