תשלומי עצמאי

תשלומי עצמאי

אני אקדמאי עובד ברבע משרה כשכיר וברבע משרה כמורה לפני זמן קצר קיבלתי הצעה לבצע פרוייקט מסוים באופן עצמאי . פתחתי תיק של עצמאי , קיבלתי מקדמה כספית לצורך עלות חומרי הגלם כאשר התשלום יהיה עם מסירת המוצר וחדש לאחר מכן.אני משלם מקדמות מס הכנסה .(בנוסף להורדת המס מעבודתי כשכיר . ) ומוסר דוחות למע"מ. שאלתי היא לגבי התשלום לביטוח הלאומי. כשכיר אני משלם ביטוח לאומי. איני יודע כמה לשלם בתור עצמאי והאם חייבים מדי חודש בחודשו או תשלום תקופתי כפי שנאמר כרגע אין לי הכנסות אולם הם יגיעו בגמר הפרוייקט , אז לפי איזה קריטריון לשלם?וכמה ?ומתי?והאפשר רטרואקטיבית על החודשיים שעברו?
 
כנראה שתצטרך לפתוח תיק עצמאי גם שם.

הכי כדאי לך להתייעץ עם רו"ח ולשאול את דעתו. אם אתה לא רוצה - אז תפנה לביטוח לאומי, תדווח להם על העיסוק, תודיע שזה זמני ותשאל מה לעשות. קרוב לוודאי שהם יתנו לך טופס דיווח רב שנתי, שבו תצטרך למלא פרטים על עיסוקיך והכנסותיך מאז שהיית תינוק ואז יפתחו לך תיק כעצמאי. זה יעזור לך במקרה של תאונה חו"ח - כך שתוכל לקבל דמי פגיעה גם על בסיס ההכנסה כעצמאי. זה גם יעזור במקרה של מילואים - תגמולי המילואים יחושבו גם על בסיס אותה הכנסה.
 
למעלה