תשמעו "פאדיחה", אתם רשאים לצחוק עלי...

אליק 31

New member
תשמעו "פאדיחה", אתם רשאים לצחוק עלי...

קודם הקדמה והסבר:
אני יכול לרקוד ריקוד זוגות, רק אם אני זוכר את שם הריקוד
אם אני שוכח את שם הריקוד, אע"פ שאני יודע אותו, אני לא אוכל לרקוד אותו
זו מין שריטה שלי.
ועכשיו למה שקרה ביום ה' אחרי חצות:

המרקיד שם ריקוד, הרגשתי שהצלילים מוכרים לי, אבל לא יכולתי לרקוד את הריקוד.
שאלתי את בת הזוג לשם הריקוד
פעמים רבות היא עוזרת לי בכך, אבל הפעם היא לא זכרה את השם
( ולה כמובן אין בעייה לרקוד ריקוד בלי לדעת את שמו...).

בדיוק התקרבנו לעמדה של המרקיד, ובת הזוג קוראה אל המרקיד:
"ישראל, בבקשה, יוסי רוצה לדעת מה שם הריקוד".
המרקיד מסתכל עליה, מתבונן בי, והבעה של המום על פניו, חושב לרגע שעובדים עליו, ועונה לה:
"יוסי? אבל זה יוסי בעצמו שהזמין את הריקוד וגם רשם לי אותו על הדף!!"...
בת הזוג הייתה גם כן המומה, והמרקיד ממשיך: הריקוד הוא "אם רק תביני",
איך ששמעתי את שם הריקוד, הרגליים רצות להן מעצמן...
נא לא לצחוק, בבקשה...
 

משהא111

New member
יוסי ידידי, אתה לא לבד, סביבך רבים וטובים אך לא גלויי לב

אני אחרון שיצחק כי הייתי עד לפני שנתיים במצבך ותופעה זו קיימת אצל לא מעט רוקדים ובני אדם בכל שטחי חיינו. אני מאד מפרגן לך שאתה גלוי לב (ולא בפעם הראשונה) ומסוגל לצחוק על תכונות שבתוכחה שאחרים מסתירים פן יפגע כבודם.
העניין הוא שאתה לא רק "מתפשט לא פעם ומעמיד עמצך עירום" בפני חבריך ללא מורא אלא גם עושה זאת לא תמיד בחוכמה ובזהירות. דברי חכמים בתבונה ובשקט נעשים ונשמעים. וגם שמציגים באומץ "פגם" כל שהוא ראוי קודם לללטש ולצבוע אותו שלא יראה כאילו נתפשת במערומיך.
העיקר שתמשיך לקרוד ותהיה בריא......נפש בריאה בגוף בריא.
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
 

אליק 31

New member
ידידי אורי ( משהא)


 

rak dan

New member
משהאל'ה דע, מאין באת, מטפה סרוחה, ולאן אתה הולך.....

משהא, לא כל יום פורים, מחרתיים או טו טו, מחממים את השמן ללבב לביבות ולהספיג סופגניות. "בחיאתק יא זלמה" (בחייך איש) כמה שנים שאתה כבר מכיר את אליק ידידנו, שאתה שוב מנסה לחנך ולתרגל אותו לנשף המסכות, לשחק אותה במגרש המשחקים המשעשע שלך. מאין באת כולנו יודעים, החלוץ מהקיבוץ בעמק. ולאן אתה הולך: למלבן שווה צלעות 2 מטר על חצי מטר !
משהא תירגע כולנו בסופנו כמוך, באותו הכיוון.
מי זה הפרסונה הזה , שדחוף לך לקשט ולשנות, מאין הוא בא: אחד ירושלמי עאסלי, שגאה בהיותו מזרחי תרבותי, נעים הליכות, ספרדי כמו בימים עברו, מכבד את הזולת ואת עצמו, אומר את אשר בליבו ללא כחל וסרק.
אז בשביל מה זה טוב לשיטתך, להביאו לידי עברה ועליו להתחזות.

עֲקַבְיָא בֶּן מַהֲלַלְאֵל אוֹמֵר, הִסְתַּכֵּל בִּשְׁלֹשָׁה דְּבָרִים וְאֵין אַתָּה בָּא לִידֵי עֲבֵרָה.
דַּע, מֵאַיִן בָּאתָ - מִטִּפָּה סְרוּחָה,
וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ עָפָר רִמָּה וְתוֹלֵעָה,
וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן - לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.
(פרקי אבות פרק ג' משנה א')
 

אליק 31

New member
אמנם, ידידי רק דן יורד חזק ( ובצדק?) על משהא

אבל אולי משהא זכה למהלומה הזאת מרק דן, ביושר.
כי אם תקראו את דבריי,
ואחר כך תקראו את דברי משהא
לא תבינו, ולא אבין גם אני הקטן, הלמה זה מצא משהא, דווקא בשרשור הזה
לסנוט בי?
ללמדני הלכות דרך ארץ?
במה חטאתי?
הבאתי כאן אנקדוטה שקרתה לי
וסהדי במרומים
שאם תיכנסו לפייסבוק, בעמודה של ישראל שיקר, אתם תראו כמה וכמה אנשים שנהנו מהסיפור הקצר הזה
ואף אחד לא עלה על דעתו ללמדני מוסר.

אז, משהא,
אני חוזר על שאלתו של ידידנו המשותף,
הלא הוא רק דן:
quo usque Mashha = עד מתי? ( מלטינית)
עד מתי תמשיך תמיד לרצות להיות מחנך? ולהסתכל עלינו כעל ילדים שחטאו?
 

אליק 31

New member
רק דן ידידי, מצאה חן בעיניי הציטטה שהבאת מדברי בן מהללאל

פעם אחת אולי תגלה לנו את הסוד
איך אתה מצליח למצוא כל מיני מובאות יפות מדברי חכמים וממקורות עתיקים אחרים, ועוד מנוקדים....
נהניתי ( טיפה סרוחה...)
 
למעלה