תשריט מצב מוצע- יעוד "לפי תכנית מאושרת"

זמי

New member
תשריט מצב מוצע- יעוד "לפי תכנית מאושרת"

בתשריט מצב מוצע יעוד השטח נקבע ל- "לפי תכנית מאושרת", האם ניתן לסמן קונטור מבנים להריסה על רקע יעוד זה? או שהוספת נתון גראפי זה מחייבת הצגת יעודי קרקע ולא לפי תכנית מאושרת?הוראות מתאימות מצוינות בתקנון.
 
יעוד עפי תכנית מאושרת אחרת

זמי שלום, שאלה מאתגרת, כרגיל. למען הסר ספק - לא ראוי להתייחס למה שאכתוב בהמשך כ"תורה מסיני" ו/או כ"פסיקת צוות מבא"ת". בגדול - זה בדיוק מסוג המקרים שבהם לשכת התכנון צריכה להכריע, ואני פורש כאן את השיקולים שהיו מדריכים אותי לו הייתי בלשכת התכנון. היעוד עפ"י תכנית מאושרת אחרת (להלן: 995) איננו חצי יעוד, או יעוד מחופף. הוא ממש ממש יעוד. אמיתי. משמעותו - תכנית זו איננה משנה את היעוד שחל בשטח על פי הוראותיה של תכנית אחרת, אך תכנית זו נמנעת מלציין את אותו יעוד מאושר בשמו המלא, מסיבותיה שלה. במאמר מוסגר: מסיבותיה שלה יכולות להיות רק אלה: אם יש ריבוי (יותר מ-10) של יעודים, שהתכנית איננה משנה אף אחד מהם, או שיש סיבה משפטית אמיתית שבגללה לא ראוי לשוב ולשרטט את הפרצלציה, ככל שזאת מקבלת ביטוי בחלוקה ליעודים (לדוגמה: דיון משפטי שמתנהל על ההתוויה המדוייקת של גבול הדרך בתכנית מאושרת). במקרה כזה - ראוי לציין את כל שטח המריבה, כולל הדרך, כתא שטח אחד ביעוד 995, ולהמנע מפסיקה בסוגייה כזו. בכל מקרה אחר, אין להשתמש ב-995! אחזור לשאלה. אם כך - אני לא רואה מניעה לציין בתים להריסה בשטח שבית המשפט טרם פסק לגבי המיקום המדוייק של גבולותיו, אלא אם כן פסיקת בית המשפט עלולה להיות רלבנטית להריסתם. כמו כן - במקרה של תכנית לשימור, לדוגמא, שמציינת אזור עתיר יעודים כאזור לשימור, אך רוצה לציין שבתוכו של האזור יש כמה מבנים בודדים שאינם לשימור אלא להפך, הם להריסה - גם כאן אינני רואה מניעה לשימוש בסימון של הריסה ב-995. אבל כאמור - לשכת התכנון המחוזית מכירה את התכנית, את הסיבות לשימוש ב-995, ואת הסיבות לסימון המבנים להריסה. דברי אלה אינם אלא יעוץ, מוגבל בנתוני הרקע. נדמה לי שהפואנטה שלי היא - 995 איננו בן חורג. הוא יעוד ראוי, ולא ראוי לקבוע באופן סוחף שאסור לסמן בו סימוני הוראות נוספים.
 
למעלה