•מבנה תחנת סבידור החדש - כמה מכוער עוד אפשר?

tapuzo

New member
מסכים הלוואי סבידור הייתה כמו התחנה ברומא

חצי נחמה מול הבלוק המכוער הקיים והעתידי..
עובדה שהוא לא מצא אף תחנה ברמת העליבות של סבידור בכל מדינות
ה-OECD ואם הייתי אומר לו למצוא בית תפילה מרכזי בעיר הגדולה במדינות
האלו שנמצא במצב יותר מוזנח מבית הכנסת הגדול בתל אביב הוא גם לא היה מוצא

מה השורה התחתונה?
אנחנו במבני ציבור מדינת עולם רביעי בתת-השקעה, בחוסר חשיבה, בהעדר חדשנות..
אבל העיקר שיש לנו רשת מחלופיאדה בכל צומת במליארד שקל, כדי להגיע מעיר
מכוערת אחת לעיר מוזנחת שנייה.. היפ היפ הוריי לנערי האוצר..

אפשר לקצר את הזמן מטבריה ההיפר-מוזנחת לעפולה המשמימה..
יש מחלף גולני בחצי מליארד שקל!! ישששש
 

Rubim88

New member
אם כבר מדברים על חוסר חשיבה

השקעה מעבר לתחנות פשוטות(זולות בהקמה ובתפעול) ופונקציונליות במציאות ההשקעה המועטת ברכבת בארץ, היא בהחלט חוסר חשיבה.
 

amit1270

New member


 

tapuzo

New member
גיאורגיה לא חושבת כמוך ולכן עושה לעצמה שם

משווקת את עצמה נהדר מאדריכלות חדשנות כולל של מבני תחנות דלק, תחנות רכבת,
מבני תחנות אוטובוסים ועוד. מסתבר שגם זוכה לאלפי כתבות חיוביות, עוד תיירות ונתפסת
כמדינה חדשנית כי היא מצטלמת ככזו.
אז תמשיך להתפעל מתחנת חדרה, תמשיך לשלם שם במכונות 8 שקל לפחית כי אין תחרות
ונחיה הלאה כמדינה שצועדת אחורה במקום קדימה..
 
מכמה מבנים בודדים לא יוצרים תדמית של הייטק

ייקח שנים לטביליסי וערים אחרות בגיאורגיה לקבל תדמית חדשנית כמו תל אביב או יוקרתית כמו ירושלים. גם אני יכול להצביע על המאמץ של מדינות כמו דובאי וקטאר או ערים כמו שנחאי והונג קונג לקבל תדמית חדשנית בגלל אדריכלות נועזת. אבל בסופו של דבר לכולם יש תדמית אינסטנט.
 
כי אחרת היו מתלונננים על בזבוז כספי ציבור

שבטח נגרם משחיתות ודיל עם הקבלן.
 

zahipan10

New member
באר שבע מרכז מכוערת מבחוץ...

מבפנים היא בסדר, באר שבע צפון היא מיוחדת, אבל התחנה שהכי אהבתי היא חולון וולפסון, גם צומת חולון תחנה יפה.
 

tapuzo

New member
אבל סבידור היא התחנה הגדולה והעמוסה ביותר

ותחנה כזאת מזמן הייתה צריכה לקבל מבנה רציני ומפואר, השקעה בשיפוץ הקירוי ודאגה לסתום
חורים בגג שמהם יש גשר בחורף , כיכר כניסה ראויה ולא מעגל תנועה קטן שנסתם במוניות,
מבנה תחנה שמאפשר יותר מזכיין אחד להפעיל מזנונים ומסעדות, גג בעל נוכחות בקו הרקיע...

חבל, יש פה פספוס גדול אפילו יחסית לתחנת השלום והאוניברסיטה שעוד איכשהו עוצבו בחשיבה
 

luckydude

Active member
מדובר על מבנה ישן מאוד, אבל שלמרות יושנו

הוא עדיין שמיש. אני בטוח שאם היו בונים היום את תל אביב מרכז היא לא היתה נראת כך.

אני משער שבסופו של דבר תבנה שם תחנה חדשה אבל זה יהיה במסגרת טיפול ופיתוח של כל המתחם שהתחנה יושבת עליו.
 

tapuzo

New member
קשה לבנות תחנה ראויה בסבידור?

מה הבעיה להעביר את הנוסעים באופן זמני במבנה נייד (כמו אוהל ענק) ולבנות מבנה תחנה מפואר חדש?
 

tapuzo

New member
לגבי באר שבע מקוה מאד שיבנו את גשר הרכבת החדש

זה אחד ממבני הציבור המעטים יחד עם גשר הצינורות מעל הנחל שרואים בהם חשיבה
על מבנה ייצוגי שמתוכנן הרבה מעבר לצורך פונקציונלי אלא כמבנה סמלי ומרשים.

בהקשר הזה אפשר לציין לטובה גם את קרית הממשלה (אפשר לחלוק על העיצוב עצמו
אבל כמבנה שמשפיע על האזור היא מעולה).

בכלל יחסית המע"ר של באר שבע משלב שימושים, יכול להתפתח להיות מקום עם חיי לילה
ועם יותר מסעדות ומרכזי בילוי שברוב הערים בארץ פשוט לא התפתח נכון ודווקא
בבאר שבע אם ימשיכו לפתח את הגרעין של המע"ר וסביב האוניברסיטה
יש פוטנציאל ענק ליצור אזור נחשק מאד למגורים
 

zahipan10

New member
גשר הרכבת מעל תחנת רכבת צפון נמצא בבנייה

וכן בבאר שבע מצופפים את מרכז העיר באמצעות עשרות מגדלים הנבנים בשדרות רגר שקומתם הראשונה מיועדת למסחר, וזה בהחלט מעודד.
 
למעלה