משיח בא בהיסח הדעת - ב'
בס"ד
"היסח הדעת" הוא שהאדם הצליח לפעול בלהשפיע
וזכה לדרגת "לשמה". שמגלה שמלכתחילה מעשיו הם בגדר
השפעה לסביבה, אלא שרק היה צריך כלים לגלות זאת.
כלים אלה הם "כלי השפעה", כלומר שזוכה לעבוד לרכז ולמקד כולו
בהשפעה והטבה לזולתו ללא נגיעות אהבה עצמית אשר היא
הוא זו שמוסחת מדעת האדם מישראל.
להלן קטעים מתוך הקונטרס של הרבי מלובביטש בענייננו הנ"ל:
להסיח את הדעת מהדברים שאדם קשור בהם
אדם צריך לצפות לגאולה משום שאז יושלם הרצון העליון,
הכוונה העליונה של "דירה בתחתונים"; לא מצד עניניו האשיים,
שיצא מן המיצר אל המרחב בגשם או ברוח. זהו "היסח הדעת":
יש להסיח את הדעת מהדברים שאדם קשור בהם (דעת לשון התקשרות),
עניני גופו ונשמתו, ולרצות את הגאולה משום שאז תתבצע הכוונה העליונה.
(מגולה לגואלה ע' 282)
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
אין הכוונה שאין לחשוב ע"ד בגאולה
ובאמת הנה זה שטוענים שאין הדור ראוי וכו', הנה זה גופא הוכחה כי עכשיו
הוא זמן גילוי המשיח - וכמרז"ל שמשיח בא בהיסח הדעת: כאשר נמצאים
במצב כזה שאין הדעת והשכל הגלוי רואה שום מקום איך תבוא הגאולה
הרי היסח הדעת הוא סימן מובהק לגאולה הקרובה.
כי אין הכוונה - שאין לחשוב ולחכות ח"ו ע"ד הגאולה בכדי שיהי' "היסח הדעת".
אדרבה, עיקר גדול באמונת ישראל - "אחכה לו בכל יום שיבוא", כ"א הכוונה
שמבלי הבט על זה שבדעת והשכל הגלוי אין רואה מקום לזה, מאמינים אנו
בתוקף האמונה שלמעלה מטעם ודעת - וזהו העבודה של היסח הדעת.
וע"י אמונה זו - בן דוד בא בקרוב ממש.
(מגולה לגאולה שם)
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
מאמין יהודי בתוקף האמונה שלמעלה מטעם ודעת. זו העבודה של "היסח הדעת".
(מגולה לגאולה שם)