11 הילוכים מאחורה - זה לא בדיחה!!!

levinerez

New member
11 הילוכים מאחורה - זה לא בדיחה!!!

אני עובד מזה זמן על פרויקט "סודי ומיוחד: והגיע זמן לשתף אתכם: מערכת עם 11 הילוכים מאחורה!!! כן כן אוטוטו תראו אב טיפוס מדשדש תחת רגלי המחוטבות והשרייות של מערכת 11 הילוכים מאחורה הראשונה בארץ (אלה אם מישהוא יפתיע אותי) דבר המעשה: 1. לקחתי 2 קיטים ספיססרים של 9V של מוויק והורדתי מעוביים על מנת לצםצם את המרווח בין גלגלי השיניים. 2. הזמנתי וקיבלתי מחברת MICHE 11 גלגלי שיניים של מערכת 10V אשר שויפו להם השיניים להוריד מיקרונית עובי בשיניים על מנת לוודא הרחקת שרשרת מקסימלית בין השיניים בגלגלשים לשרשרת. בגלגל שיניים הנועל הוקטן הספייסר שנמצע עליו על מנת להתאים למרחק המחושב של 11 הילוכים! (זה הגלגל היחידי שמותקן עליו היציקה הספייסר) 3. לקחתי שרשרת של 10 - כל שרשרת תהיה טובה אז לא משנה איזו פירמה. 4. מעביר קידמי - כל מעביר קידמי יעבוד גם של שימאנו משנות ה-80 את בחירתי אתם מנחשים לבד. 5. מעביר אחורי של 10V (למרות שהכל יעבוד) אני פשוט לא אוהב את המראה השחור של מעביר אחורי - זה נראה מלוכלך
6. קראנק אשר שויפו לו 5 הזרועות למיום גלגל השיניים הקידמי על מנת להקטין את המרווח בין גלגלי השיניים על מנת שהשרשרת לא "תרחף" בין הגלגלים. 7. ידית הילוכים אחורית - אני כרגע משתמש בידית על השלדה אשר נוטרל ממנה האנידקס וכך יש לי מהלך חופשי של כל התנועה. 8. שלב אחרון והיקר יותר - בניית אב טיפוס של אינדקס 11 הילוכים משני חלקים 061 ו- 062 אשר יכילו 11 זיזים במקום 10. החלק הזה יגיע בקרוב במהרה בימינו לתוך ידית 9 הילוכים איטלקית להשלים את המערכת. אשמח לחוות דעת או הערות טכניות לפרטים שפספסתי. ארז
 
באליפות העולם של 2002

שאלתי טכנאי של שימאנו למה הם לא מייצרים 10 הילוכים. תשובתו הרצינית לגמרי הייתה שהם כבר רשמו פטנט על 13 הילוכים.
 
זה כבר מתחיל להיות כבד בגלגל, ודורש

איזון בצד השני- כפי שכבר ראיתי במס' דגמי אופניים-ע"י עיבוי א-סמטרי.
 
זהו שכבר חשבו על זה

יש לפחות בונה גלגלים אחד שאני מכיר (הולנדי) הטוען שגלגליםם צריך לבנות ללא ה"עיוות" שיש לגלגלים כיום. אני מתכוון לעובדה שבצד אחד של הגלגל (האחורי) תמיד השפיצים יהיו מעט ישרים יותר מהצד השני. אותו בונה גלגלים טוען שאם בונים את שני הצדדים בזווית זהה הגלגל מאוזן יותר ולכן מתגלגל נכון יותר = פחות התנגדות. מעבר לכך,טענתו, שהשימוש בהילוכים נכון יותר משום שהם ממורכזים ולכן השרשרת מקבלת זווית פחות אגרסיבית ולכן נשחקת פחות ומשום החיכוך הפחות אגרסיבי ההילוכים עוברים חלק יותר ולרוכב קל יותר להניע את השרשרת. בעבר פניתי לכמה בוני גלגלים עם הרעיון ותגובתם נעה בין "אין חיה כזו" לחוסר הבנה מוחלטת לכוונתי. בונה גלגלים אחד הבטיח שינסה (אני יודע שאתה קורא את זה ואני עדיין מחכה
) אגב, כדאי לכם לבדוק, אם יש לכם גלגלי תחרות מהרמות הגבוהות ביותר שאלו גלגלים שבהם השפיצים בזוויות פחות קיצוניות.
 

Tamir Eshel

New member
תיקון קטן ליאיר: 14 ולא 13 !

שימנו הגישו בקשה וקיבלו פטנט רשום על מערכת הכוללת קסטה אחורית בת 14 גלגלי שיניים, מעביר אחורי ושרשרת אסימטרית מיוחדת באותו מרווח שמכיל כיום רק 9 גלגלים !!! ראיתי את השרטוט ואני זוכר את עיקרי הפטנט אך אינני יודע היכן למצוא אותו. (אולי עכבר אינטרנט טוב ממני יכול להרים את הכפפה ולתת לנו לינק לפטנט?) בכל מקרה, אליבא דשימנו, השקעת הכסף בפיתוח הפטנט ל 14 הילוכים ונכונותה של החברה לנגן כינור שני לקמפניולו במשך זמן לא קצר במלחמת ה"מה יותר הילוכים - יותר טוב", באה מתוך נסיון לדבר אל הרציונל של השוק להפסיק את המלחמה הזאת על מנת להפסיק את המצב בו בכל שנה, מערכות שהיו עדכניות רק לפני שנה, מאבדות את תאימותן למערכות החדישות ומשום כך מי שנפשו חשקה בחידוש, נאלץ לירכוש מערכת שלמה! בתחום אופני ההרים, אף גורם בשוק לא ניסה לנער את הסירה עם מערכת 10 הילוכים (למעט, אולי, פעולת יחצנות של ריצ'י שהציג כגימיק גלגל שיניים עשירי שמתחבר לראשון מצידו הפנימי - ליד השפיצים) ולכן, כל חידוש להגיע לשוק מאז פריצת מערכת ה 9 הילוכים לשוק - תואם למכלולים הקיימים בשוק, לרווחת הצרכנים! בשעה שהסוחרים נהנים ממלחמת ההילוכים, אני מקוה עבור הצרכנים שהמתחרים בשוק יקבלו שכל ויכריזו על 10 הילוכים כעל סוף הדרך, לפחות במתכונת של מעביר הילוכים חיצוני קונבנציונלי.
 

Tamir Eshel

New member
אני לא בטוח...

המעבר מ 9 ל 10 (כמו גם מ 8 ל 9 ומ 7 ל 8) היה הרבה מעבר להוספת גלגלון: כמות הטכנולוגיה שהצטרפה לכל השקת מערכת היא עצומה: במעבר האחרון הוצג קרנק בחתיכה אחת עם הציר ומיסבים חיצוננים לשלדה, ארגונומיה משופת של ידיות המעצור/הילוכים שמאפשרות תנוחת ידיים נוספת שלא הייתה בכלל אופציה עד היום. המעבר לשמונה הילוכים נוצל להשקת ה STI, האם מישהו חושב שהגלגלון הנוסף האפיל על השינוי באופן בו אנו מעבירים הילוכים??? אני מאמין שיש מספיק מקומות לשפר בהם בעתיד מבלי להזדקק לשרות ה"מיספרולוגיה".
 

avihersh

New member
ומה לגבי גיר אוטומטי ?.....

...בפורמולה 1 חושבים על זה ברצינות. סתאאם - אבל ברצינות מעבר להיבטי יוקרה של המתחרות - האם להוספת גלגלי שיניים יש ממשמעות ספורטיבית - ספק... השיפור, אם בכלל, יכול לבוא מכיוון יחסי העברה, שרשראות ומערכות עברה מהירות יותר ?
 
תיקון גדול לתמיר../images/Emo3.gif

מה ששמעתי מאותו מכונאי של שמיאנו (וזה לא היה באליפות העולם 2002 כפי שכתבתי אלא בטור דה פראנס של שנת 2001) היה על פטנט של 13 הילוכים. לצידי עמד יובל גולן שאתה בטח מכיר הוא שמע יחד עימי את אותו הסבר ארוך ומנומק שהצגת כאן. למרות שאני כותב ארוכות, בדר"כ, ניסיתי לחסוך את ההסבר המפורט שהבאת משום התחשבות בדור ה SMS. יישר כוח על שטרחת להסביר. אגב - וזו שאלה שאני מפנה אלייך עם הרבה הערכה ליידע שלך - ממנו גם אני למדתי פעם רבות. אתה באמת חושב שיהיה מצב רציונל בשוק האופניים אי פעם?
 

Tamir Eshel

New member
'צטערת, יאיר: 14 ולא 13

אני עומד על כך כי ראיתי את מסמך הפטנט במו עיני ואילו אתה שמעת עליו במו אוזנייך. מי כמוני יודע שאוזנייך הם לא מה שהיו פעם...
לגבי מצב רציונל: אם אתה מתכוון למצב סטטי אז ברור שלא. אם אתה מתכוון למצב בו כולם נוהגים על פי מה שנכון וטוב לכולם... נו באמת: דון קישוט כבר מת מזמן...
 
תמיר,תמיר, תמיר

נכון האוזניים שלי לא משהו - בשביל זה לקחתי את יובל איתי. אגב - יש לי יתרון אדיר על אחרים. אני קורא שפתיים. בכל מקרה - אותו מכונאי דיבר על 13 הילוכים. זה היה ב 2001. קפצו ל 14? מעולה. אבל למען שתרגיש טוב אני מוכן לקבל שלא שמעתי טוב ויובל שמע כמוני (לא טוב). אבל מעבר לזה והרבה יותר חשוב. לא ענית לי על השאלה שאין לך תשובה? לא מתחשק לך לענות? או שהיא לא ראויה לדיון? ואולי זה נוגד אינטרסים? (לענות עליה)
 

Tamir Eshel

New member
כי לא הבנתי את השאלה, אבל...

למרות זאת ניסיתי לענות. אולי תנסח מחדש ואני אענה מחדש.
 
אווקיי - אנסה

מה שאני מנסה להבין - האם לחברות האופניים יש אינטרס להגיע למצב רציונל? הרי הרציונל ימנע את מחזור הכספים האדיר המבוסס על הערגה לחדש. אני טועה?
 

Tamir Eshel

New member
המילה רציונל בילבלה אותי

אבל אני חושב שהבנתי למה התכוונת. לדעתי, שימנו הוכיחה את רצונה להגיע למצב בו המשך הפיתוח של מערכת ההילוכים החיצונית יהיה על בסיס מערכת בת 9 הילוכים מהסיבות שכבר כתבתי היום. אם זה יקרה או לא זה כנראה בידיים של חברות אחרות ונסיון העבר מוכיח שתמיד יהיה מישהו שיבחר בדרך הקלה (עוד הילוך) לפתות אנשים להחליף. אני משוכנע שהמכונה המופלאה שנקראת אופניים רחוקה שנות אור מסוף הפיתוח שלה. למען האמת, אם לחטוא בנבואה, אני מאמין שבין צורתה הנוכחית של מערכת ההילוכים לבין צורתה בעוד עשר שנים אין אפילו דמיון קלוש, לא חיצוני ולא פנימי: המערכת העתידית תהיה מבוססת על גיר פנימי סמוי מהעין בעל שליטה אלקטרונית, עם אופציה אוטומטית או ידנית בסגנון הטיפ טרוניק של עולם הרכב. המשך פיתוח המיחשוב יוביל ללימוד תכונות הרוכב ובחירת הילוך אופטימלי עבורו בסגנון הגיר החכם של רנו אבל הרבה יותר חכם. משהו בסגנון הגיר של ההונדה ג'אז.
 
רגע, לא הבנתי משהו -

אמרת 9 הילוכים? אבל שימאנו עבור, גם הם, לעשר באולטגרה ואם הבנתי נכון גם ה 105 בדרכו לעשרה הילוכים. פיספתי משהו?
 
למעלה