15 דקות והופאון יסייעו לרשויות המקומיות לעשות סדר בתחבורה הציבורית

d1f2

Active member
מערכת BUS BI, פיתוח משותף של ארגון 15 דקות ואפליקציית הופאון, תיתן לעיריות גישה למידע על יעילות ותדירות האוטובוסים בשטחן, מה שיאפשר להן לשפר את השירות בהתאם לצרכי התושבים • פיילוט ראשוני כבר יוצא לדרך בעיר הרביעית בגודלה בישראל, ראשון לציון

 

EHP12

Well-known member
מערכת BUS BI, פיתוח משותף של ארגון 15 דקות ואפליקציית הופאון, תיתן לעיריות גישה למידע על יעילות ותדירות האוטובוסים בשטחן, מה שיאפשר להן לשפר את השירות בהתאם לצרכי התושבים • פיילוט ראשוני כבר יוצא לדרך בעיר הרביעית בגודלה בישראל, ראשון לציון

אני לא מבין. יש את "מר קו" ואת "חצ"ב" שמבוססים על נתוני משרד התחבורה שנגישים לציבור. מה המערכת הזאת נותנת שאין במערכות הממשלתיות?
 

מנכל אחד

Active member
אני לא מבין. יש את "מר קו" ואת "חצ"ב" שמבוססים על נתוני משרד התחבורה שנגישים לציבור. מה המערכת הזאת נותנת שאין במערכות הממשלתיות?
המערכת תשאב נתונים מהופאון, נתונים של תיקופים בפועל (או עליה של נוסעים שהתקינו את אפליקציית הופאון) כולל מוצא, יעד וכן מעברים.
בנוסף, הופאון יוסיפו באפליקציה דף יעודי בו ניתן לדווח על חריגות כגון דילוג על תחנה או עומסים, וכן על תקלות באוטובוסים. המידע יתעדכן באון ליין.

בניגוד למערכות הרשמיות, המערכת הזאת אמורה לתת תמונה על תחנות בעיתיות לפי דיווחי נוסעים ועוד.
 

Ccyclist

Well-known member
מערכת BUS BI, פיתוח משותף של ארגון 15 דקות ואפליקציית הופאון, תיתן לעיריות גישה למידע על יעילות ותדירות האוטובוסים בשטחן, מה שיאפשר להן לשפר את השירות בהתאם לצרכי התושבים • פיילוט ראשוני כבר יוצא לדרך בעיר הרביעית בגודלה בישראל, ראשון לציון


פרוייקט שמשתף אפליקציות הוא חיובי, אבל התיאור בכתבה די מפספס את יתרונות הטכנולוגיה.

באזורים רבים עיריות אינן הכתובת לתיכנון תח"צי. אפילו בירושלים שיכולה להתנהל לכאורה כעיר בפני עצמה יש עיירות לווין. בגוש דן או בקריות העירייה הבודדת ממש שאינה הכתובת. ברעננה למשל הקווים החשובים נעים כולם להרצליה בין אם ממשיכים לתל אביב או לא, חלקם הגדול מגיע מכפר סבא.

גם הדיבור במושגים של קווים אינו נכון בעיניי. היתרון הגדול של האפליקציות הוא היכולת לחבר בין מוצא ויעד, להבין אילו החלפות נוסעים מבצעים ומה החורים ברשת. אם למשל, אפשר לאתר הקפצות - בכלל אפשר לשפר במקומות שאין מענה ולא יהיו נתונים על סמך הנוסעים שלא נוסעים.

עריכה: האם האפליקציות מוגבלות לנוסעים בוגרים עם פרופיל רגיל וכרטיס אשראי? אם כן - הן יחמיצו אוכלוסיות זכאיות להנחה שיותר תלויות בתח"צ.
 
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member
עריכה: האם האפליקציות מוגבלות לנוסעים בוגרים עם פרופיל רגיל וכרטיס אשראי? אם כן - הן יחמיצו אוכלוסיות זכאיות להנחה שיותר תלויות בתח"צ.
האפליקציות שימושיות גם לנוסעים שמשלמים ברב קו, נוסעים רבים משתמשים בהם (גם נוסעים קבועים, שמכירים כבר את המסלול) כדי לדעת בזמן אמת אם האוטובוס יצא באיחור.
הגשת תלונה דרך האפליקציה זה רעיון חשוב מאוד, מילוי פרטים בטופס יכול להיות קצת מעייף, וגורם לנוסעים לוותר. רק חבל שהתלונות שיוגשו באפליקציה יגיעו רק לארגון 15 דקות (במקום הטופס שיש להם היום) ולא יתממשקו גם עם פניות הציבור של משרד התחבורה
 

EHP12

Well-known member
עריכה: האם האפליקציות מוגבלות לנוסעים בוגרים עם פרופיל רגיל וכרטיס אשראי? אם כן - הן יחמיצו אוכלוסיות זכאיות להנחה שיותר תלויות בתח"צ
אפשר לשים באפליקציה כל פרופיל. אבל עדיין אפליקציות זאת אוכלוסייה מאוד ספציפית. בו נגיד ככה: זה יותר אנשים משכילים שלא עונים לפרופיל של ״נוסעים שבויים״. אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי נמוך לא משתמשת באפליקציות.
 
למעלה