הנושא הרבה יותר מורכב
הבוקר רכבתי על כביש 40
בקטע שבין טייסים לבארות ייצחק
אני כבר במוד שיחרור
לקראת הרמזור , מהירות של 25 קמ"ש לערך
אני עמוק בשולליים
משאית קלה עוברת לידי ( שחורה ) והנוסע מחליט לחמוד לו לצון
ולהבהיל אותי
מאחר והייתי מאד רגוע לא קרה לי דבר
אבל באותה מידה זה יכול היה להסתיים בנפילה ............
מודע ששקלתי לצאת באינטרוואל ולנסות לתפוס אותו ברמזור ( שהתחלף לאדום בדיוק והיה 250 מטרים קדימה )
אלא שהוא פנה ימינה הובנתי שזה חסר טעם
אז מה עושים על כל זה
או איך משפרים את הביטחון שלנו
יסלחו לי אנשי ישראל בשביל אופניים
אתם עוסקים בעיקר בתחום היומומות
הוא חשוב
אבל לנו , רוכבי הכביש
הוא לא ממש נוגע
אנחנו לא עוסקים בלהגיע מנקודה א לנקודה ב
אנו עוסקים בפעילות שהיא פעילות פנאי ( ספורט )
רכיבה בשבילי אופניים צרים אינה משרתת אותנו
מה שישרת אותונו הוא הרתעה
הרתעה שתביא נהגים לידיעה שכשהם עולים על הכביש
הסלולארי מחוץ לתחום ( תפעילו וויז לפני שתניעו )
הרתעה שתביא נהגים לחפש כל גורם מסוכן על הכביש
הרתעה שתביא נהגים לסמוך על עצמם ועל חושיהם ולא על איזו מערכת רדאר שאולי תתריע ואולי לא
מודה שמה שבא לי כרגע
זה לחסום את האיילון על ידי 2000 רוכבי אופני כביש ( ולא ביום ששי בבוקר )
או אולי לחסום את הכניסה לאחד מבתי המשפט
אלא שזו אלימות
ואולימות אינה הדרך שלי
מאחר ואין לי אמון ברוב נבחרי הציבור ( לא אכליל את כולם אלא רק את הרוב )
הפתרון היחדי שאני מוצא הוא שיתוף פעולה ועבודה ישירה עם משטרת ישראל
אני לא מבדר על אותו פיילוט נשכך מלפני שנתיים וחצי
אלא משהו הרבה יותר אקטיבי
ככמעט כל רוכבי הכביש הם גם נהגים
הרי שאם כל רוכב כביש יידווח על עבירות תנועה של נהג זה או אחר
כולל פרטים מדויקים
ואותו נהג יקבל אזרה בדואר
ואולי גם זימון להרצאה תגזול לו שעה או שעתיים
( וזה ייקרה פעמיים או 3 בשנה )
אולי זה יובלי לשינו במודעות
אולי !!!
שרון