19/09/2005:תוצאה של חוסר זהירות

אלון 58

New member
19/09/2005:תוצאה של חוסר זהירות

תוצאה של תאונה שארעה על כביש 31,מעט מזרחית לצומת-שוקת(לכיוון ערד),גם קשור ל"תרבות-הנהיגה" הקלוקלת בארצנו
 

zilber z

New member
אחד הכבישים הכי מסוכנים בארץ

ומי שהכי תורם לזה זה הבדואים .. אין להם אלוהים בכביש 90% מהתאונות בכביש הזה נגרמות בגללם .. לצערי אני גר באזור ומכיר את התופעה טוב .. ומה שעוד יותר עצוב זה שהמשטרה מפחדת ולא עושה כלום עם זה ..
 

אלון 58

New member
יש בזה הרבה מן האמת...

אבל גם חלק מבני עמנו הם לא "צדיקים" גדולים,גם אני גר באזור,ואפשר לראות תופעות אלו מכל הכיוונים.
 

אלון 58

New member
נראה שכבר ניסו הכל...

אבל עם העם היושב בציון זה ולך קשה,או לא הולך בכלל...!
 
אני לא מאמין שיש כאן גזע אנוש שונה

ממה שיש בארצות אחרות. אם הצליחו שם להוריד את עקומת התאונות, למה שלא יעשו זאת כאן? פשוט - צריך לבלוע את הכבוד וללמוד מהם... נ"ב: יש עוד מקומות בעולם שבהם נדמה להם שהם "יחודיים" ונתונים בתנאים "יחודיים" , כגון כלכותא...
 

אלון 58

New member
מסכים עמך!

אבל אין לעשות הכללות,תמיד יהיו יוצאים מן הכלל שלא ירצו לשנות הרגלים.
 
בשביל זה יש גורמים מקצועיים

(באקדמיה, במשרד התחבורה, במשטרה ועוד(צריכים להיות)) שתפקידם להמליץ על דרכי פעולה מתאימות (במיוחד כאלו שהצליחו במקומות אחרים), ודרג פוליטי לקבלת החלטות בעלות השלכה תקציבית וכו'. זה לא בשמים - רק צריך גישה רצינית, ענינית, וללא פניות...
 

isra533

New member
אנחנו לא גזע שונה

רק עם הרבה יותר בעיות ומתחים. אם כבר נתת דוגמא של ארצות אחרות, הרי ברוב הארצות נגע תאונות הדרכים לא פסק והצפי שהוא רק יעלה ובכל הארצות האלה עם כל ירידת התאונות, עדיין מכת התאונות הדרכים מכאיבה גם שם. אותי זה לא מנחם שכמות ההרוגים והפצועים קטנה יותר.
 
תאמין לי - זו בדיוק הטענה של תושבי

כלכותא (ועוד מקומות): "כאן יש תנאים ואילוצים שאין בכל מקום אחר..." היש לך תעוד על עלייה בכמות נפגעי התאונות, ללא הצלחה לבלום את התופעה, בארצות אחרות, בהשוואה למה שקורה כאן? אני חוזר ומדגיש: כל פגיעה בתאונת דרכים היא מיותרת, מצערת, ומרגיזה, וצריך להפעיל את כל החכמה והמשאבים כדי להבטיח שלא תתרחש, כולל הענווה ללמוד מאחרים.
 

isra533

New member
קודם כל צריך לתת כבוד לנהגים עצמם

האוירה היום שצריך להעניש, להעניש ועוד פעם להעניש וכמה שיותר חזק,רוב הנהגים הם כן שומרי חוק ומוכנים לשנות את התיחסותם בתנאי שהיחס מצד הגורמים העוסקים בתאונות דרכים ישתנה כלפיהם. כאשר יבינו שהמשטרה עושה נזק באכיפה כפי שהיא היום ולא עוזרת לשנות את התנהגות הנהגים, כאשר יבינו שנהגים שמתנהגים בצורה אחראית בכביש ראויים לתיגמול, כאשר יבינו שכל אחד מאתנו צריך הסברה והדרכה נוספת כדי לשנות את התנהגותנו בכביש ולא רק לחפש אותנו הנהגים על כל שטות אז יתחיל השינוי. בהרצאות על מניעת תאונות אני דורש מכל נהג לקחת אחריות אישית ותמיד בסוף ההרצאה קיימת תגובה פסימית ליכולת של כל אחד מאתנו לשנות את הדברים כיוון שלא משנה כמה הנהג יהיה אחראי כאשר הוא מבצע את הטעות הקטנה ביותר ונפתס ע"י שוטר, התיחסות אליו היא כאל פושע. אני יודע שכדי לקבל כבוד קודם צריך לתת כבוד, ואת זה אנחנו לא מקבלים משוטרי התנועה, מהשופטים וכל אלה שמחליטים על האמצעים כדי להתמודד עם בעית תאונות הדרכים.
 
בדיוננו הקודם

ציינתי את התפיסה שכבוד לזולת = כבוד למדינה וחוקיה = כבוד עצמי; הכל מקשה אחת. בלי להתייחס כרגע לאופן האכיפה (אם השוטרים והשופטים מכבדים את האזרח או לא, אם הם "מחפשים את המטבע מתחת לפנס", אם יש מספיק חינוך להרגלי נהיגה נכונים, והתיחסות לרכב ככלי ולא כשלוחה של אבר המין), האם אתה משוכנע שכל תושבי המדינה מבינים שחוקים נועדו להגן עליהם ולא לדפוק אותם?
 
למעלה