1X11 - תובנות ראשונות

rubber duck

New member
1X11 - תובנות ראשונות

במהלך הסופש רכבתי על אופני ה Cx שלי פעמיים
שתי רכיבות שונות בתכלית
האחת רכיבה בתנאים שדרשו שינויי מהירות רבים
פניות איטיות לצד קטע מהיר
ועל הדרך גם מעיין מרדף

הרכיבה השניה הייתה רכיבת קצרה - שיחרור
שכלל טיפוס שיפוע של 10%+

בשורה התחתונה , בהחלט נרמה שביעות רצון
יחס 42/36 נתן יכולת טיפוס קלילה ונעימה
לצד היכולת לא להקרע מצחד ומאידך ברגע שהוקפצו 2 הילוכים דרגשת הקושי עלתה וניתן היה להרגיש את ההבדל ( גם במהירות )
בשל המעביר האחורי עם הקלאץ , ניתן היה להוריד הילוכים בטיפוס , בלי להרגיש קפיצה או מכה כלשהי

מהצד השני
בקטעים מהירים , יחס 42/11 בהחלט מכסה את רוב טווח העבודה של רוכב מהישוב ( cx ) וסביר שגם בתנאי כביש , כל עוד לא ננסה לנצח את העולם , נקבל מהירות מספיק טובה
גם יחסי ההעברה בטווח הביניים נוחים מאד
אין קפיצות גדולות מידי או קטנות מידי
יכולת ההאצה היא מהירה למדי ( אצלי , יחסית כמובן )
מצאתי את עצמי מתקתק הילוכים מעלה במהירות רבה
ומוריד 3 או 4 הילוכים מלפני פניה איטית ( או מכשול אחר ) בצורה מאד טבעית


כחובב מערכות ההילוכים של קמפי , אני נהנה להגיד שסראם עושים דברים אחרת אחרת ואותו דבר גם יחד , תכלס אני אשאר חובב קמפי בשנמה אבל היעלות סל סראם בהחלט מהנה )


אני מהמר שעוד שנה או שנתיים סרם ישכללו את המערכת ( בעיקר את גמישות השרשרת ) ומה שנקבל תהיה מערכת 1X12 או 1X13
ובשילוב מעביר אחורי עם כלוב ארוך , נקבל מערכת שצדע לעבוד עם 50 מלפנים וקסטה 10-42 או אפילו 10-46 ואז זו כבר תהיה אופרה אחרת

אגב , אני לא רואה את עצמי מחליף מערכות מקמפי לסראם באופני הכביש שלי , לא בזמן הקרוב


אני מרוצה
שרון
 

ariasdo

New member
אתה הסנונית הראשונה של 1X 11 למען הסטטיסטיקה - תעשה ניסוי

השוואת מהירות בכביש באותו מסלול בתנאים דומים בין האופנים הנ"ל לאופני הכביש שלך .
סביר שבאופנים האלו הרכיבה תיקח יותר זמן ( בגלל משקל , גלגלים עם צמיגים רחבים וכו' ) .

אני מעונין להזמין קראנק בודד של סראם אני עדין מתלבט בין פלטה 50 לפלטה 54
נכון להיום עם 54/36 יחס 1.5 אין לי בעיה לעלות כל עלייה בארץ ואת העליות באלפים בלי להתאמץ מבחינת קושי .

תדרך אותי אך נעשה הקניה ,בארץ ,בח"ול לגבי קראנק הפלטה של סראם ושאר החלקים הדרושים .

אם דרוש שרשרת ומעביר אחורי מתאם או שאני יכול להסתדר עם מעביר 105 כלוב ארוך ושרשרת סטנדרטית .


היום אצלי באופני הפלטה זה קראנק סטנדרטי שימנו 105 53/39 אין מעביר קדמי אין מעצור לשרשרת והיא לא נופלת , הבעיה היחידה שיש הצלבה אחרי גל"ש 23 .

עם 53/23 יחס 2.3 - טיפסתי את מי עמי , הגלבוע מכל הכוונים , דרך פרויד בחיפה , בית אורן וגם את נס הרים אבל זה קשה ומאמץ גדול זה היה רק למען אתגר הפלטה .


אריה סדובניק
 

rubber duck

New member
חכה עוד טיפה אריה

שימנו הצהירו על קסטה 11-46 ל 11 הילוכים שאמורה להיות זמינה בעוד כמה שבועות

ובשילוב עם מעביר ארוך ( עם קלאץ' ) וגלגלש 50 או 52 בקראנק

סראם הוציאו ( בלי להצהיר ) מערכת כביש טהורה כביכול
מבוססת על ה Cx1 שנקראת Force1 ( לדעתי אין ממש הבדל ברכיבים הבסיסיים - שיפטרים - מעביר אחורי בינוני / ארוך עם קלאץ , קסטה ) עם גלגשים של 50 ו 52

סביר להניח שגם שימנו ייכנסו למשחק
אם כי כרגע שני היצרנים דוחפים יותר לכיוון השטח

שמועה נוספת מדברת על מערכת 1X12 מבית סראם

וקמפי , כרגע מפתחים דברים רבים אבל לא נצפו שמועות ממוקדות

שרון
 
למעלה