1X6 - בריונים

E l S i

New member
1X6 - בריונים

Bullies הוא הפרק האחרון ששודר ובו:

ויל הולך לפגישה אצל פסיכולוג אחרי ארבע שנים, ומגלה שיש לו הרבה על מה לדבר: על הילדות שלו, על האחריות האישית שהוא מרגיש כלפי חברי הצוות והעבודה שלהם, ועל בריונים
סלואן מפתיעה את כולנו בשליטה מלאה ביפנית, והבדלי התרבות בין יפנים לאמריקאים מסבכים אותה בסכנת פיטורין
אנו צופים בדון בפעולה כמפיק בפעם הראשונה, ובסוף הפרק מגלים שהוא חושש למערכת היחסים שלו עם מגי


מה חשבתם על הפרק?
האם אתם מזדהים עם האידיאלים הנשגבים של ויל וסלואן- לא לשקר בחדשות- או שזה נראה לכם מוגזם?
איך דון צריך לפעול עכשיו?

קדימה...
 
בעיני פרק 6 היה הטוב ביותר - ומעורר הציפיות

ביותר עד עכשיו. חשבתי שהכנסת דמות הפסיכיאטר, ד"ר חביב, תוסיף לסידרה נדבך נוסף. מצפה לפיתוח הדמות שלו ואת השפעתה על העלילה.

הפרק של אתמול - פרק אחד מיד אחריו - היה בעיני החלש ביותר עד עכשיו. האם כתב אותו אותו תסריטאי? הסיבוכים והפיתולים של הקשרים החבריים/רומנטיים היו מופרכים ולא רלוונטיים, הסצינה במטוס היתה פתלתלה עד כדי אידיוטיות (ולקתה גם בחוסר דיוק מקצועי לגבי אופן פעולת צוות הדיילים בטיסה ועל הקרקע) והדרמה סביב האופן בו דווח החיסול היתה... אמריקאית מדי.

הלבטים והשיקולים סביב השאלה אם לפרסם ומתי הובאו באופן ריאלי. אהבתי את ההקפדה על הפרטים. גם הנסיון של מגישת התכנית שלפני החדשות לגנוב את שידור את הידיעה נראה פלטפורמה לעלילת משנה מצויינת - חבל שהפתרון לבעיה שנבנתה כל כך יפה היה סתם החשכת מסך... ואני לא בטוח עד כמה זה היה ריאלי.

ואין, אין על וויל מקבוי. ג'ף דניאלס סוף סוף זוכה לתפקיד שעונה על מידותיו. הדמות - והשחקן - מצליחים לשמור על העלילה גם כשהתסריט מחליק למחוזות הטפשיות הקלילה.
 

E l S i

New member
מסכימה איתך שהפרק השביעי היה חלש יחסית

היה הרבה יותר דגש על קומדיה (הדיילת, המריחואנה והחשכת המסך)

והשתמשו ב"אחיי האמריקאים, הרגנו את אוסמה בן לאדן" כתרופת פלא, כאילו אם תגיד את זה זה יביא אויבים להתנשק (גם כל העובדה שעזבו את המסיבה, הקטע עם השוטרים ובעיקר הקטע עם קפטן המטוס)
 
צריך להתחיל לעקוב אחרי שמות כותבי הפרקים

והבמאים שלהם. יתכן שיתגלה שבכל פרק מדובר ביוצרים שונים.

אני זוכר שבסופרנוס, למשל, שמתי לב להבדלים גדולים בין הפרקים והתחלתי לזהות מי השמות שאחראים לפרקים מוצלחים יותר ופחות.

כאן אנחנו עדיין בסידרה חדשה ויפתיע אותי אם יש שם כבר כמה כותבים ובמאים, אבל ההבדל החריף בין פרק 6 ל-7 אומר דרשני.
 

E l S i

New member
לפי IMDB יש כמה בימאים

רגע.. אז איך לא שמנו לב קודם?
(אני חייבת לציין שאני לא מבינה בביום כל כך)

למשל את "האחד במאי" ביים ג'ושוע מרסטון וזה הפרק היחיד בעונה שהוא ביים http://www.imdb.com/name/nm0551358/
(IMDB גם מספר שיש לו מחר יום הולדת :) )

את כל הפרקים כתב ארון סורקין, אבל בחלקם ניתן קרדיט גם לכותבים נוספים
 
אז בואי ניקח את פרקים 6 ו-7 כדוגמאות לפרק טוב

ופרק רע, אם זו גם דעתך. איזה פרק היה "האחד במאי"? אני רואה שאת מתמצאת בחומר יותר ממני.

עכשיו צריך להסתכל מי ביים - ומי כתב את איזה. האם כל הפרקים שביים הבמאי של #6 יותר מוצלחים מהממוצע - והאם ההיפך הוא הנכון לגבי הבמאי של #7?

גם אני לא איש מקצוע ולא מבין ישירות בביום, אבל אם יש פרק איכותי, אפשר להניח שקודם כל, ולפני הכל, היה לו תסריט טוב - ובהחלט גם במאי טוב. נדמה לי שהעיקרון הוא שעם תסריט רע, גם הבמאי הטוב ביותר לא יכול לעשות הרבה...

עכשיו, הרי באנו ליהנות ולא לעשות עבודת מחקר, אז צריך רק לזכור פחות או יותר את העובדות הבסיסיות האלה ואם במקרה קופץ משהו לעין, לנסות להצליב אותו עם עוד משהו שיודעים. לא לשבור את הראש יותר מדי, אבל גם לא לאכול כל מה שמגישים לנו בלי לשים לב לטעמים השונים. כמו מנות שונות במסעדה.

מקווה שלא חפרתי יותר מדי.
 

E l S i

New member
חפירות מתקבלות בהבנה ואהבה

יש את סדרת הסרטים "טרילוגיית כיפה אדומה" בה אותו כותב כתב את התסריט לכולם, ולכל סרט בימאי אחר. מהראשון והשלישי נהניתי אבל השני שיעמם אותי מאוד, היו בו הרבה סצנות ארוכות, אפלוליות ושקטות, וברור לי שהכל זה הסגנון הייחודי של הבימאי.

הפרק השביעי הוא "האחד במאי", זה התאריך בו הודיעו על חיסול בן לאדן
 
טוב שיש ויקיפדיה

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_The_Newsroom_episodes

פרק 6:
כתב: Aaron Sorkin
ביים: Jeremy Podeswa
צופים (אמריקאים) במיליונים: 1.74

פרק 7:
כתב: Aaron Sorkin
ביים: Joshua Marston
צופים (אמריקאים) במיליונים: 1.76

ומבחנתי, כל עוד הפרק זורם ולא גורם לי לרצות להעביר ערוץ, לא כזה מעניין מי מביים/כותב/מפיק..
 
סורקין חתום על כל הפרקים

התסריטאים האחרים שהוא עובד איתם עוזרים בבניית עלילות, הבאת רעינו ותחקיר, אבל התסריט הסופי הוא תמיד שלו.
ככה הוא תמיד עובד, גם בבית הלבן זה היה ככה.
 
על הכל ובעיקר על דניאלס


אני מסוגדי סורקין, וכשרק שמעתי על הסדרה מאוד חששתי מהליהוק של דניאלס כי לפני ניוזרום לא חיבבתי אותו בכלל... אבל הוא פשוט מדהים. עושה את התפקיד בצורה מצויינת וממש מראה צד שלו שלא הכרנו קודם! לפחות אני לא הכרתי. בהתחלה ממש התבאסתי שסורקין לא ליהק את אחד הפייבוריטים הישנים שלו ועכשיו אני ממש שמחה על כניסתו של ג'ף דניאלס לחיינו
 
למעלה