2 יחידות השלמה ל-3..

2 יחידות השלמה ל-3..

יש לי עוד מעט מתכונת, המתכונת של יא.. אז, איך אתם לומדים? כי בתכלס אין כל כך איך ללמוד.. רק לעבור על החוקים של הגזרות וזהו, לא? את המילים של שיעורים 1-10 אתם לומדים? גם לכתוב או רק את הפירוש? כי גם ככה יש מילון אז זה לא כ"כ חשוב..
 
המילים זה אחד הדברים החשובים !

אם תדע את המילים בעל-פה (לכתוב ולתרגם) יהיה לך פשוט יותר ויהיה לך זמן רב יותר לחלקים אחרים ! חשוב לעבור על כל החומר בתחביר ובפועל בליווי דוגמות ועשיית תרגילים. חשוב לתרגל משפטים בתחביר כדי להבין טוב יותר תופעות. בהצלחה !
 
אוקיי תודה.. אם אפשר עוד משהו - פ"ו

אני לומד עכשיו לגזרת פ"ו.. ויש לי כמה שאלות.. -- יכול להיות שיהיה לי פועל לנתח בבגרות שהוא מגזרת פ"ו אבל לא מבנינים 1,4,8 [10 ירד במיקוד..] זאת אומרת, שאם יש לי פועל לנתח, ואני מזהה שהוא מגזרת פ"ו אז יש לי 3 אפשרויות לבנינים 1, 4 או 8, זה נכון? בבנין 1] ה-וואו נשמטת בזמנים: עתיד וציווי ובמקור ה-וואו הופכת ל-יא בשאר הזמנים ה-וואו נשארת. בבנין 4] הסוכון שמעל ה-וואו נשמט בזמנים: ב. פועל, ב. פעול ועתיד ובמקור ה-וואו משתנה ל-יא בשאר הזמנים ה-וואו נשארת כמו שהיא עם הסוכון מעלייה. בבנין 8] ה-וואו נשמטת בכל הזמנים ומעל ה-תא של הבניין שמים דגש. החוקים האלה נכונים? חסר משהו? יש טעות במשהו? יש עוד איזה טיפים לגזרה זו? [משום מה זה ניראה לי קל מדי..]
 
תגובה:

באמת שאין לי שמץ ולו הקטן ביותר בנושא המיקוד (כבר סיימתי עם הבגרויות בערבית בעקיפין, אבל בפועל אני עוזר פה בפורום בשפה... לא משנה! חחח). מצורף קובץ, אשר הכנתי ממש עכשיו, ובו סיכום בנושא גזרת פו"י בבניינים שביקשת. שיהיה בהצלחה! לשאלות נוספות, המשך לשאול!
 
מממ...

זה לא כל כך קשור למיקוד.. תראה במיקוד של 2 יחידות השלמה ל-3 נשארו הבנינים 1,2,3,4,8 ובגזרת פ"ו יש שינוי רק בבנינים 1,4,8 נכון..? אז השאלה שלי אם יכול להיות שיתנו מילה מגזרת פ"ו אבל לא מבנינים 1,4,8 למשל מילה מבניין 2 מגזרת פ"ו יש דבר כזה? יכולים לתת את זה? ואם אפשר יש לי עוד כמה שאלות בעתיד מנצו'ב.. 1] יש דבר כזה מילה לנתח שהיא עתיד מנצוב אבל גם פ"ו או כפולים? כאילו זה יכול ללכת ביחד? 2]אני יודע שהמקור של בניין 1 הוא עלה, וזה רק בגזרת פ"ו, אז זאת אומרת שבחיים לא יתנו מילה מבניין אחד שהיא מקור ומגזרה שונה מ-פ"ו למשל מילה מבניין 1 שהיא מגזרת שלמים? 3]لن نوافق - אני יודע שהשורש של המילה הוא و.ف.ق, הגוף אנחנו והזמן עתיד מנצ'וב וכתוב לי במחברת שהיא מבניין 1 והשאלה שלי למה בניין 1? למה לא בניין 3? מזה האליף באמצע? הוא לא של בניין 3? אשמח להסבר.. 4]בקשר לעתיד מנצ'וב - כתוב לי במחברת את כל המיליות [ש.. לעולם לא..כדי ש.. ועוד..] אני צריך ללמוד אותם? בשביל מה אני צריך את זה? כאילו בעקרון אין לי מה להתייחס לזה שזה עתיד מנצ'וב.. כאילו מה יש ללמוד לזה? הרי גם ככה מבקשים רק שורש ובניין אז אין מה ללמוד פה.. מצטער על החפירה.. יש לי מתכונת ביום שני.. ד.א. כמה סופי יש לך בערבית?
 
תשובות:

בגזרת פ"ו יש שינוי רק בבנינים 1,4,8 -10. בודאי, יכול להיות שיתנו מילה מגזרת פ"ו אבל לא מבנינים 10 או 1,4,8 למשל מילה מבניין 2 וכדומה!!! 1. בטח ! 2. ממש לא. צריך לפתוח מילון, לבדוק שורשים אפשריים, לשלול תשובות אחרות ולנסות להבין את משמעות הפועל כדי לדעת מהו השורש הנכון ! לא להיות רובוטים. 3.אכן בניין 3 وافق. ככל הנראה טעות בהעתקה. 4. בטח ללמוד את המיליות! עליך לזהות את הֶעתיד המנצוב בעזרת המיליות, וכך גם לבנות פעלים בתוך משפט אם תתבקש. חשוב מאוד ללמוד את המיליות! אם יתנו לך פועל לניתוח במנצוב מה תעשה אז? עליך להכיר את הצורות. ד"א הנה קישור לסיכום שהכנתי על מנצוב: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=1614&msgid=106039301 אני לא אוהב להגיד את זה ברבים. אשלח לך מסר
 
תודה רבה!

רק לא הבנתי משהו אחד.. בשביל מה אני צריך לזהות את העתיד מנצ'וב? זה לא עוזר לי בכלום.. כאילו אני מדבר על ניתוח פעלים.. מזה עוזר לי שאני מזה שזה עתיד מנצ'וב? זה לא אומר לי כלום על מילה חוץ מזה שהיא מזמן עתיד. שוב תודה רבה.. עכשיו אני אתחיל ללמוד את הכפולים.. אם יהיו לי שאלות אני אשאל פה..
 
תגובה:

כאשר אתה יודע שיש לך מילית מנצוב יבוא אחריה ישר פועל במנצוב וזה יכול לעזור לך לזהות את השורש וכך גם את הגוף (כי אתה יודע מה הן אותיות השורש ומה הן המוספיות בין אם של הבניין ובין אם כאלה שמצביעות על גוף מסויים). סיכום בנושא הכפולים כבר העליתי לאתר. התסכל בטאגליינס זה מופיע שם. שיהיה בהצלחה. נשמח לעזור.
 
כפולים ..

1] בשביל ששני העיצורים הזהים יתלכדו, צריך שהתנועות מעליהם יהיו שוות? [כאילו אותה תנועה] או שמספיק שתהיה תנועה מעל? 2]אני נורא מתבלבל בין הבנינים 1 ו-4 בגזרת הכפולים, יש איזה טיפים לעזור להחליט מה הבניין? 3]מה ההבדל בין בניין 4 עבר לבין בניין 1 עתיד? 4] عام [מעלה המין יש דגש.] - למה זה בניין 1 ולא 3? הרי יש את האליף החוצצת ממש תודה רבה לך על העזרה..
 

pilpelmemule

New member
עונה על חלק../images/Emo13.gif

[1]צריך רק שתהיה תנועה
(החוק הוא שיהיו שוות, רצופות ומונעות) [4] זה בניין אחד בינוני פועל כמו התבנית فاعل רק ששתי האותיות האחרונות התמזגו... זה היה אמור להיות "عامم" אבל התמזגו שתי המם תחת שדה והפכו לعامّ
 
התכוונת, למה זה לא בניין 3

אכן, מבחינת התצורה של המילה זה נורא מבלבל. אם יש פתחה על האות מים - عَامَّ - זה בניין 3 הוא בעבר (אגב, בניין 3 נדיר בגזרה זו) אם אין פתחה על האות מים - عَامٌّ - זה בניין 1 ב.פועל יחיד לא כל שורש קיים בכל בניין השורש عمم לא קיים כלל בבניין 3 , אלא בבניין 1
 
אני לא ליאור, אבל אשמח לעזור

לגזרת הכפולים שייכים הפעלים בהם עה"פ ולה"פ זהות= אותה אות. כאשר הן באות אחת אחרי השניה וכל אחת בעלת תנועה (ללא דגש וסוכון) הן מתלכדות לאות אחת עם שדה. לא צריך ששתי התנועות יהיו זהות כדי שתיווצר התלכדות. מתי אין התלכדות שתי האותיות הזהות? א) כשאחת מהן מנוקדת בסוכון (בד"כ זו לה"פ) ב) כשאות חוצצת ביניהן (אם קריאה) ג) בבניינים 2, 5 בגלל השדה בעה"פ לגבי בניינים 1 ו- 4 (הם תמיד מבלבלים, בכל גזרה) טיפ שיכול לעזור הוא: אות אית"ן בעתיד בבניין 1 - תמיד בפתחה אות אית"ן בעתיד בבניין 4 - תמיד בדמה כך לא תתבלבל בין ה أ של בניין 4 לבין אות איתן בעתיד של גוף מדבר
 
מסכים עם דבריה של ד ו ב ש נ י ת 34

ומוסיף: כדי לדעת אם שורש מסויים קיים באמת בבניין שבו אתה חושב שהוא קיים, עליך פשוט לפתוח מילון ולראות האם באמת חשבת נכון ולפתור הרבה בעיות מיותרות. אתן את הדוגמה של ד ו ב ש נ י ת 34 : שורש عمم קיים בבניין 1 - عَمّ פירוש (על-פי איילו"ש) 1. הָיָה כְּלָלִי 2. כָּלַל, הִקִּיף מחיפוש קצר במילון, אכן רואים את הבניין בנטייה של בניין שני, חמישי ושמיני אך לא בשלישי. לכן, לא הייתה צריכה להיות התלבטות בניתוח הפועל عَامّ. אני לא אומר שלטעות וללמוד מהטעות זה רע, להיפך!הדרך שבה אתה לומד היא מצויינת, אבל כדי להשתפר עוד ועוד עליך לתרגל (אני זוכר שהייתי מתרגל המון ניתוח פעלים לקראת בחינות, היות שרק עם התרגול מגיעה ההצלחה). אז הנה לך השיטה הפשוטה והנכונה ביותר להצלחה - פשוט נסה לתרגל (ולא להתעצל להשתמש במילון תוך כדי התרגול), לשאול שאלות שאתה לא בטוח בהן כאן בפורום, את חבריך ואת המורה בבית-הספר. הנה סיכום של כל מה שנאמר עד כה על הגזרה עם תוספות: |לינק|http://img2.tapuz.co.il/forums/1_114088074.pdf|סלינק| שיהיה המון בהצלחה בבחינת המגן. אני לא אהיה כאן השבוע, אולם הרבה אנשים יוכלו לתרום מזמנם ולעזור לך ולשאר החברים פה בפורום. שבוע טוב!
 
למעלה