2 מטוסי תובלה כמעט התנגשו מעל נתב"ג
זה קרה ביום חמישי: שני מטוסי הרקולס, שהיו בדרכם מירושלים, נעלמו בתוך ענן. אחד מהם סטה ברגע האחרון ומנע אסון כבד. מפקד החיל הקפיא את טיסות האימונים, בעקבות הצטברות האירועים טיסות האימונים בחיל-האוויר הופסקו היום (א'), והחיל עסק רק בדבר אחד: הבטיחות. את ההחלטה קיבל מפקד החיל, האלוף אליעזר שקדי בעקבות מספר אירועים שהתרחשו לאחרונה. הבולט באותם אירועים היה ביום חמישי האחרון, שעה ששני מטוסי הרקולס (קרנף) של חיל-האוויר, שהיו בדרכם מאזור ירושלים, כמעט והתנגשו זה בזה מעל שדה התעופה בן-גוריון. שני מטוסי התובלה טסו בדרכם לבסיס חיל-האוויר בלוד, כשבסיפונם אנשי צוות בלבד. ככל הנראה, בשלב מסוים הנחה אותם הבקר לטפס לגובה רב, ובגלל תנאי מזג-האוויר הקשים "נעלמו" שני המטוסים בתוך ענן. בשלב מסוים הבחינו אנשי צוות האוויר של אחד המטוסים כי מטוס נוסף נמצא בסמוך. ברגע האחרון סטה הטייס, כדי למנוע התנגשות. בחיל-האוויר הגדירו את האירוע כחמור, ומונה צוות בדיקה פנימי לחקור את נסיבותיו. אולם כבר כעת נראה שטעות אנוש, שהתבטאה בשיקול דעת מוטעה, היא זו שגרמה לאירוע. האירוע שנגמר בשלום מצטרף למספר תאונות נוספות שאירעו בחיל האויר בתקופה האחרונה, אחת מהן התרחשה דווקא על הקרקע, שעה שידו של טכנאי מטוסים נשאבה לכונס האוויר של מטוס אף-16. במהלך היום התכנסו הטייסות בחדרי תדריכים, ניתחו סיכונים ואירועים, דנו במקרים ותגובות לאירועים וריעננו את נהלי הבטיחות. "תקופת החורף טומנת בחובה פוטנציאל סיכון רב יותר לאור מאפייני מזג-האוויר שאינם יציבים", הזכיר האלוף שקדי. "לפיכך, יש משמעות רבה לרענון נוהלי הבטיחות, להעמקה במשמעויות פרופילי טיסה שונים ולהגברת תשומת הלב. אסור שיהיו אירועי בטיחות באימונים שניתן למונעם". מתוך YNET'
זה קרה ביום חמישי: שני מטוסי הרקולס, שהיו בדרכם מירושלים, נעלמו בתוך ענן. אחד מהם סטה ברגע האחרון ומנע אסון כבד. מפקד החיל הקפיא את טיסות האימונים, בעקבות הצטברות האירועים טיסות האימונים בחיל-האוויר הופסקו היום (א'), והחיל עסק רק בדבר אחד: הבטיחות. את ההחלטה קיבל מפקד החיל, האלוף אליעזר שקדי בעקבות מספר אירועים שהתרחשו לאחרונה. הבולט באותם אירועים היה ביום חמישי האחרון, שעה ששני מטוסי הרקולס (קרנף) של חיל-האוויר, שהיו בדרכם מאזור ירושלים, כמעט והתנגשו זה בזה מעל שדה התעופה בן-גוריון. שני מטוסי התובלה טסו בדרכם לבסיס חיל-האוויר בלוד, כשבסיפונם אנשי צוות בלבד. ככל הנראה, בשלב מסוים הנחה אותם הבקר לטפס לגובה רב, ובגלל תנאי מזג-האוויר הקשים "נעלמו" שני המטוסים בתוך ענן. בשלב מסוים הבחינו אנשי צוות האוויר של אחד המטוסים כי מטוס נוסף נמצא בסמוך. ברגע האחרון סטה הטייס, כדי למנוע התנגשות. בחיל-האוויר הגדירו את האירוע כחמור, ומונה צוות בדיקה פנימי לחקור את נסיבותיו. אולם כבר כעת נראה שטעות אנוש, שהתבטאה בשיקול דעת מוטעה, היא זו שגרמה לאירוע. האירוע שנגמר בשלום מצטרף למספר תאונות נוספות שאירעו בחיל האויר בתקופה האחרונה, אחת מהן התרחשה דווקא על הקרקע, שעה שידו של טכנאי מטוסים נשאבה לכונס האוויר של מטוס אף-16. במהלך היום התכנסו הטייסות בחדרי תדריכים, ניתחו סיכונים ואירועים, דנו במקרים ותגובות לאירועים וריעננו את נהלי הבטיחות. "תקופת החורף טומנת בחובה פוטנציאל סיכון רב יותר לאור מאפייני מזג-האוויר שאינם יציבים", הזכיר האלוף שקדי. "לפיכך, יש משמעות רבה לרענון נוהלי הבטיחות, להעמקה במשמעויות פרופילי טיסה שונים ולהגברת תשומת הלב. אסור שיהיו אירועי בטיחות באימונים שניתן למונעם". מתוך YNET'