2 עוגיות

Zadig

Well-known member
התעוררתי מהוהה משינה ארוכה ארוכה שנמשכה יומיים.
היא והם נדרשו לי לא ליפול אל תוך צינון.
הכנתי קפה עם תבלינים ו-2 עוגיות תמרים ליד.

"זה מותר למרות הדיאטה",
אבל אפילו על זה לא חשבתי, למה להקניט.
התמסרתי לידיעה האוטומטית שאחרי שינה מפוארת,
שבמהלכה בטוח שחלמתי מליון חלומות שאין מהם זכר,
חור שחור צריך להודות, ולכן
חייב להתפנק עם מתוק,
כולי רק איתו,
בלי ייסורי מצפון וחישובים.

זה דיבור על רגע אחד בלבד;
מהרגע שהקפה היה מוכן עד ש-2 העוגיות נכנסו לי למערכת.
אושר. אבל
כל אדם מאוהב סופו שיחווה התפכחות יוצאת דופן
אחרי, שהתענוג מושג;
והוא יופתע לגלות, כי
מה שנחשק בערגה כזו
משיג לא יותר ממה שמשיג כל סיפוק מיני,
כך שאין הוא רואה את עצמו
כמי שמפיק מכך תועלת.
 
נערך לאחרונה ב:
התעוררתי מהוהה משינה ארוכה ארוכה שנמשכה יומיים.
היא והם נדרשו לי לא ליפול אל תוך צינון.
הכנתי קפה עם תבלינים ו-2 עוגיות תמרים ליד.

"זה מותר למרות הדיאטה",
אבל אפילו על זה לא חשבתי, למה להקניט.
התמסרתי לידיעה האוטומטית שאחרי שינה מפוארת,
שבמהלכה בטוח שחלמתי מליון חלומות שאין מהם זכר,
חור שחור צריך להודות, ולכן
חייב להתפנק עם מתוק,
כולי רק איתו,
בלי ייסורי מצפון וחישובים.

זה דיבור על 2 דקות בלבד;
מהרגע שהקפה היה מוכן עד ש-2 העוגיות נכנסו לי למערכת.
אושר. אבל
כל אדם מאוהב סופו שיחווה התפכחות יוצאת דופן
אחרי, שהתענוג מושג;
והוא יופתע לגלות, כי
מה שנחשק בערגה כזו
משיג לא יותר ממה שמשיג כל סיפוק מיני,
כך שאין הוא רואה את עצמו
כמי שמפיק מכך תועלת.
לפי השיר ששמת אני מבין שלא תהיה עוגיה שלישית?!
בעיניי הרגע שאחרי העוגיה חשוב לאותו רגע של אחרי העוגיה, זה שהוא ארוך לא מקטין מערכו של הרגע הקצר כשהעוגיה בפה.
live the present moment :p
 

Zadig

Well-known member
לפי השיר ששמת אני מבין שלא תהיה עוגיה שלישית?!
בעיניי הרגע שאחרי העוגיה חשוב לאותו רגע של אחרי העוגיה, זה שהוא ארוך לא מקטין מערכו של הרגע הקצר כשהעוגיה בפה.
live the present moment :p
מסכים עם הרגע הזה. (יש עליו פילוסופיה שלמה). ולכן אשנה גם בטקסט ! תודה :)
 

צליליתה1

Well-known member
הכנתי קפה עם תבלינים ו-2 עוגיות תמרים ליד
נצל״ש
אין על עוגיות תמרים
פעם בעבר אכלתי טונות של מעמול ממקום מסוים שכבר לא קיים
אחרכך זה כבר לא היה זה, והתגברתי על ההתמכרות
כשהתחילו לבקש כאן עוגות טבעויות מצאתי מתכון כזה, או כזה, אחרכך בקשו גם בלי סוכר
התחלתי להכין עוגות תמרים
עוד לא הבנתי למה תמרים כן וסוכר לא, אבל ככה זה
התחבב עלינו מאוד משהו מעין כדורי שוקולד, מאגוזים/שקדים, קקאו ותמרים, הכל למעבד מזון ויאללה לגלגל. או לדחוס לתבנית.
מומלץ להעביר דרך הפרייזר.
(אפשר למצוא אין ספור מתכונים ותכלס, הכל טעים)
ויש גם לגלען תמר, למלא את החלל בבממרח שקדים כלשהו ופקאן. או משהו דומה. קינוח ב3 שניות.
(לא טעים עם טחינה. בדוק)
 
נערך לאחרונה ב:

קלייטון.ש

Well-known member
נצל״ש
אין על עוגיות תמרים
פעם בעבר אכלתי טונות של מעמול ממקום מסוים שכבר לא קיים
אחרכך זה כבר לא היה זה, והתגברתי על ההתמכרות
כשהתחילו לבקש כאן עוגות טבעויות מצאתי מתכון כזה, או כזה, אחרכך בקשו גם בלי סוכר
התחלתי להכין עוגות תמרים
עוד לא הבנתי למה תמרים כן וסוכר לא, אבל ככה זה
התחבב עלינו מאוד משהו מעין כדורי שוקולד, מאגוזים/שקדים, קקאו ותמרים, הכל למעבד מזון ויאללה לגלגל. או לדחוס לתבנית.
מומלץ להעביר דרך הפרייזר.
(אפשר למצוא אין ספור ומתכונים תכלס, הכל טעים)
ויש גם לגלען תמר, למלא את החלל בבממרח שקדים כלשהו ופקאן. או משהו דומה. קינוח ב3 שניות.
(לא טעים עם טחינה. בדוק)
אני יכול לאכול קילוגרמים של תמרים. גם טריים וגם יבשים. וזו בדיוק הסיבה שאין לנו בבית תמרים בכלל. אם מציעים לי אני אומר "אני נורא אוהב את זה ולכן אני לא נוגע"
 

אבח"י

Well-known member
התעוררתי מהוהה משינה ארוכה ארוכה שנמשכה יומיים.
היא והם נדרשו לי לא ליפול אל תוך צינון.
הכנתי קפה עם תבלינים ו-2 עוגיות תמרים ליד.

"זה מותר למרות הדיאטה",
אבל אפילו על זה לא חשבתי, למה להקניט.
התמסרתי לידיעה האוטומטית שאחרי שינה מפוארת,
שבמהלכה בטוח שחלמתי מליון חלומות שאין מהם זכר,
חור שחור צריך להודות, ולכן
חייב להתפנק עם מתוק,
כולי רק איתו,
בלי ייסורי מצפון וחישובים.

זה דיבור על 2 דקות בלבד;
מהרגע שהקפה היה מוכן עד ש-2 העוגיות נכנסו לי למערכת.
אושר. אבל
כל אדם מאוהב סופו שיחווה התפכחות יוצאת דופן
אחרי, שהתענוג מושג;
והוא יופתע לגלות, כי
מה שנחשק בערגה כזו
משיג לא יותר ממה שמשיג כל סיפוק מיני,
כך שאין הוא רואה את עצמו
כמי שמפיק מכך תועלת.
רגעי החסד של החושים
מעטים ונעלמים בתוך
שגרה בלתי מובנת של המוח
שתמיד רוצה עוד וְעוד וָעוד
ויודע היודע שערימת שוקולד תהפוך
לערימת קבס ובחילה
וסקס ללא הרף יאדים ויגרה את עור הזין
ובכלל
אמר הרמב"ם חסיד דרך הזהב האריסטוטלית
אל תלך לאף קצה, וכאשר תמנע מעצמך דבר
ההנאה ממנו תהא אדירה וארוכה
כמו אביונה אחרי שבועיים המנעות ממנה.
לא כל שכן לגבי מעמול
אני אגב, מכין עוגיות עם ממרח תמרים
מבצק פריך, עם חמאה מיט-א-ביסאלע חלב.

2.jpg
 

Zadig

Well-known member
רגעי החסד של החושים
מעטים ונעלמים בתוך
שגרה בלתי מובנת של המוח
שתמיד רוצה עוד וְעוד וָעוד
ויודע היודע שערימת שוקולד תהפוך
לערימת קבס ובחילה
וסקס ללא הרף יאדים ויגרה את עור הזין
ובכלל
אמר הרמב"ם חסיד דרך הזהב האריסטוטלית
אל תלך לאף קצה, וכאשר תמנע מעצמך דבר
ההנאה ממנו תהא אדירה וארוכה
כמו אביונה אחרי שבועיים המנעות ממנה.
לא כל שכן לגבי מעמול
אני אגב, מכין עוגיות עם ממרח תמרים
מבצק פריך, עם חמאה מיט-א-ביסאלע חלב.

צפה בקובץ המצורף 6547
מעמולים מזכירים לי את עירקיי רמת גן :)
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
כל אדם מאוהב סופו שיחווה התפכחות יוצאת דופן
אחרי, שהתענוג מושג;
והוא יופתע לגלות, כי
מה שנחשק בערגה כזו
משיג לא יותר ממה שמשיג כל סיפוק מיני,
ההשוואה שלך מזכירה לי סיפור, (אמיתי לחלוטין כמובן).

רב וכומר יושבים פעם ומשוחחים בענייני דת. תגיד שואל הכומר את הרב, בחיים לא טעמת חזיר ?
הרב נבוך, מגמגם קצת ומודה שבצעירותו היה פעם מאד רעב וקנה סנדביץ' מדוכן ברחוב והסתבר לו שזה היה מחזיר.

ואתה שואל הרב, בחיים לא היית עם אשה ?
עכשיו תורו של הכומר להסמיק ולגמגם ואחר כך הוא מספר שבצעירותו בתקופה שלמד לימודי כמורה הלך פעם עם חברים לבילוי שבהמשכו השתכרו ואת סוף הלילה בילו בבית הזונות המקומי.

חושב רגע הרב ואומר, עכשיו תגיד את האמת, מה יותר טעים ?
 

קלייטון.ש

Well-known member
יפה אמרת! והמסקנה שלי היא שחשובה הערגה ולא ההשגה, ולכן הפתרון הפשוט הוא רק לרצות עוגיות, אבל אף פעם לא לאכול אותן בפועל. כי באמת המעשה עצמו לוקח שום זמן והוא לגמרי מאכזב.
ואותו דבר לגבי כל דבר בחיים. רק לחלום, לשאוף,לחתור אל היעד הלא מושג, To love pure and chaste from afar, אבל לא להגיע למימוש אף פעם.

שיריו של נתן זך לא אהובים עלי, אפילו לא אחד מהם. לא מבין מה הוא רוצה. קראתי בספרו "רגע אחד שקט בבקשה" ולא התפעלתי. אמנם הולחנו חלק משיריו יפה מאד ופירוש הדבר שהיו רבים שמצאו בהם משהו. שמח בשבילם אבל אין חלקי בהם.
 
יפה אמרת! והמסקנה שלי היא שחשובה הערגה ולא ההשגה, ולכן הפתרון הפשוט הוא רק לרצות עוגיות, אבל אף פעם לא לאכול אותן בפועל. כי באמת המעשה עצמו לוקח שום זמן והוא לגמרי מאכזב.
ואותו דבר לגבי כל דבר בחיים. רק לחלום, לשאוף,לחתור אל היעד הלא מושג, To love pure and chaste from afar, אבל לא להגיע למימוש אף פעם.

שיריו של נתן זך לא אהובים עלי, אפילו לא אחד מהם. לא מבין מה הוא רוצה. קראתי בספרו "רגע אחד שקט בבקשה" ולא התפעלתי. אמנם הולחנו חלק משיריו יפה מאד ופירוש הדבר שהיו רבים שמצאו בהם משהו. שמח בשבילם אבל אין חלקי בהם.
אל דאגה, אף פעם לא תגיע למימוש מלא.
אבל למה לך להיות רק פוטנציאל ?
הרי נולדת, אתה פוטנציאל שהתממש.
אתה לא מוקיר את המימוש? מאכזב ככל שהוא יהיה ? ;-)
 

קלייטון.ש

Well-known member
אל דאגה, אף פעם לא תגיע למימוש מלא.
אבל למה לך להיות רק פוטנציאל ?
הרי נולדת, אתה פוטנציאל שהתממש.
אתה לא מוקיר את המימוש? מאכזב ככל שהוא יהיה ? ;-)
אני לא אחראי לבחירות של ההורים שלי. אם היו מתייעצים איתי לפני שניגשו להביא אותי לעולם, הייתי אומר להם ישר שזה בזבוז של משאבים שאפשר להשקיע במקום אחר. אבל לא התייעצו. התעלמו ממני לגמרי כאילו לא בי מדובר. בכל אופן מכיון שבאתי לעולם, מתוך שיקול מוטעה בהחלט, עכשיו לא נותר לי אלא לתקן את הטעות כמיטב יכולתי.
 
אני לא אחראי לבחירות של ההורים שלי. אם היו מתייעצים איתי לפני שניגשו להביא אותי לעולם, הייתי אומר להם ישר שזה בזבוז של משאבים שאפשר להשקיע במקום אחר. אבל לא התייעצו. התעלמו ממני לגמרי כאילו לא בי מדובר. בכל אופן מכיון שבאתי לעולם, מתוך שיקול מוטעה בהחלט, עכשיו לא נותר לי אלא לתקן את הטעות כמיטב יכולתי.
תראה איזה הורים נחושים יש'ך
אין יעוץ בעולם כלל!
 

אבח"י

Well-known member
יפה אמרת! והמסקנה שלי היא שחשובה הערגה ולא ההשגה, ולכן הפתרון הפשוט הוא רק לרצות עוגיות, אבל אף פעם לא לאכול אותן בפועל. כי באמת המעשה עצמו לוקח שום זמן והוא לגמרי מאכזב.
ואותו דבר לגבי כל דבר בחיים. רק לחלום, לשאוף,לחתור אל היעד הלא מושג, To love pure and chaste from afar, אבל לא להגיע למימוש אף פעם.

שיריו של נתן זך לא אהובים עלי, אפילו לא אחד מהם. לא מבין מה הוא רוצה. קראתי בספרו "רגע אחד שקט בבקשה" ולא התפעלתי. אמנם הולחנו חלק משיריו יפה מאד ופירוש הדבר שהיו רבים שמצאו בהם משהו. שמח בשבילם אבל אין חלקי בהם.
אפשר לשכנע אותך לקרוא מה שכתבתי על זך? התחלתי את ה"רומן" שלי אתו כמוך. אבל לימדתי את עצמי לדעת לקרוא משורר מסוגו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אפשר לשכנע אותך לקרוא מה שכתבתי על זך? התחלתי את ה"רומן" שלי אתו כמוך. אבל לימדתי את עצמי לדעת לקרוא משורר מסוגו.
קראתי וכתבת יפה, אבל אני לא רואה את עצמי מתחבר אליו. אולי כי אני בא באמת מאלתרמן, ובעיקר מרחל המשוררת, שני המשוררים הראשונים שפגשתי, ואיפה הוא ואיפה הם.
בעיני שיר צריך ללמד אותי משהו. המשורר צריך להיות חכם. לא מוצא את זה אצל נתן זך. אולי אני עוין ולכן מתעלם גם איפה שהחוכמה נמצאת בשירים שלו.
יש שיר שלו "כשהלכה ממני נערתי" ושם הוא מספר על שמן ורזה ולשמן היו שני פרחים על החזה (זה החרוז גם), ואני אומר "טוב ומה?" וככה השירים שלו. גם השיר על הציפור שהוא ראה אותה והיא ראתה אותו. אני מסוגל להתחפר בכמה מילים בשיר חודשים, יש שירים שאני מתעסק בהם כל חיי, אבל לא מוצא פה אפילו שכבה דקה של אבק שאפשר לחפש מה יש אולי מתחתיה.
אני קורא אותו ומרגיש כאילו אני קורא באתר של משוררים חובבים. שאתה יכול בעיקר להאנח. הבעיה אצלי, אני יודע.
אגב גם דוד אבידן מעצבן ככה לפעמים עם סיפורים חסרי פשר, אבל לו לפחות יש כמה וכמה שירים רבי עוצמה. והוא בטוח היה חכם.

(השיר על ההיא שצלצלה וקולה רעד והוא הבין מהרעד בקול שהם גמרו, הוא דווקא טוב, אפשר להזדהות עם התחושה הזו, אבל הוא טוב ברמה של פזמון ולא שיר של משורר נחשב)
 

Zadig

Well-known member
קראתי וכתבת יפה, אבל אני לא רואה את עצמי מתחבר אליו. אולי כי אני בא באמת מאלתרמן, ובעיקר מרחל המשוררת, שני המשוררים הראשונים שפגשתי, ואיפה הוא ואיפה הם.
בעיני שיר צריך ללמד אותי משהו. המשורר צריך להיות חכם. לא מוצא את זה אצל נתן זך. אולי אני עוין ולכן מתעלם גם איפה שהחוכמה נמצאת בשירים שלו.
יש שיר שלו "כשהלכה ממני נערתי" ושם הוא מספר על שמן ורזה ולשמן היו שני פרחים על החזה (זה החרוז גם), ואני אומר "טוב ומה?" וככה השירים שלו. גם השיר על הציפור שהוא ראה אותה והיא ראתה אותו. אני מסוגל להתחפר בכמה מילים בשיר חודשים, יש שירים שאני מתעסק בהם כל חיי, אבל לא מוצא פה אפילו שכבה דקה של אבק שאפשר לחפש מה יש אולי מתחתיה.
אני קורא אותו ומרגיש כאילו אני קורא באתר של משוררים חובבים. שאתה יכול בעיקר להאנח. הבעיה אצלי, אני יודע.
אגב גם דוד אבידן מעצבן ככה לפעמים עם סיפורים חסרי פשר, אבל לו לפחות יש כמה וכמה שירים רבי עוצמה. והוא בטוח היה חכם.

(השיר על ההיא שצלצלה וקולה רעד והוא הבין מהרעד בקול שהם גמרו, הוא דווקא טוב, אפשר להזדהות עם התחושה הזו, אבל הוא טוב ברמה של פזמון ולא שיר של משורר נחשב)
אולי הבעיה היא - בשפה העברית, היא מסתורית, כומסת, מרתקת, ממכרת, ושירה זה אמנות לומר המון בקצת. משוררים ששולטים ברזיה עושים קסמים. לא משתחררים מהם.
השאלה היא, על מה הם בוחרים לשורר. יש 3 אפשרויות מרכזיות: עבר, הווה, עתיד. העבר הכי בטוח, הכי מפואר, מצריך הכי הרבה בניה, יש נקודות ממשק ואחיזה. על העתיד יש אולי רק את אבידן, קשה לא ליפול בעתיד לחזונות או בדיון. אבל ההווה, מגלם בתוכו את נפש האדם, רגע חולף, קטן, כאן ממוקם לדעתי נתן זך, יש לו מנגינה.
 

אבח"י

Well-known member
קראתי וכתבת יפה, אבל אני לא רואה את עצמי מתחבר אליו. אולי כי אני בא באמת מאלתרמן, ובעיקר מרחל המשוררת, שני המשוררים הראשונים שפגשתי, ואיפה הוא ואיפה הם.
בעיני שיר צריך ללמד אותי משהו. המשורר צריך להיות חכם. לא מוצא את זה אצל נתן זך. אולי אני עוין ולכן מתעלם גם איפה שהחוכמה נמצאת בשירים שלו.
יש שיר שלו "כשהלכה ממני נערתי" ושם הוא מספר על שמן ורזה ולשמן היו שני פרחים על החזה (זה החרוז גם), ואני אומר "טוב ומה?" וככה השירים שלו. גם השיר על הציפור שהוא ראה אותה והיא ראתה אותו. אני מסוגל להתחפר בכמה מילים בשיר חודשים, יש שירים שאני מתעסק בהם כל חיי, אבל לא מוצא פה אפילו שכבה דקה של אבק שאפשר לחפש מה יש אולי מתחתיה.
אני קורא אותו ומרגיש כאילו אני קורא באתר של משוררים חובבים. שאתה יכול בעיקר להאנח. הבעיה אצלי, אני יודע.
אגב גם דוד אבידן מעצבן ככה לפעמים עם סיפורים חסרי פשר, אבל לו לפחות יש כמה וכמה שירים רבי עוצמה. והוא בטוח היה חכם.

(השיר על ההיא שצלצלה וקולה רעד והוא הבין מהרעד בקול שהם גמרו, הוא דווקא טוב, אפשר להזדהות עם התחושה הזו, אבל הוא טוב ברמה של פזמון ולא שיר של משורר נחשב)
דווקא בענין הציפור - זה שיר מדהים, לטעמי. ברזון קיצוני, שהופך את הסמל "ציפור רבת יופי" להתגלות, שבעקבותיה הוא כבר אינו. השווה - התגלות אלוהים לאברם, לכל הנביאים, לביאליק ממנו ולא רק, שאב זך את סמל הציפור.
ישנם שירים רבים שלו שאינני אוהב, אבל למשל השיר הנפלא הזה:


אני שומע משהו נופל / נתן זך

אֲנִי שׁוֹמֵעַ מַשֶּׁהוּ נוֹפֵל, אָמַר הָרוּחַ.
שׁוּם דָּבָר, זֶה רַק הָרוּחַ, הִרְגִּיעָה הָאֵם.

גַּם אַתָּה אָשֵׁם וְגַם הוּא אָשֵׁם, פָּסַק הַשּׁוֹפֵט לַנֶּאֱשָׁם.
אָדָם הוּא רַק אָדָם,
הִסְבִּיר הָרוֹפֵא לִבְנֵי הַמִּשְׁפָּחָה הַנִּדְהָמִים.

אֲבָל מַדּוּעַ, מַדּוּעַ, שָׁאַל אֶת עַצְמוֹ הַנַּעַר,
לֹא מַאֲמִין לְמַרְאֵה עֵינָיו.

מִי שֶׁאֵינוֹ גָּר בָּעֵמֶק גָּר בָּהָר
קָבַע הַמּוֹרֶה לִידִיעַת הָאָרֶץ
לְלֹא קשִׁי נִכָּר.

אֲבָל רַק הָרוּח שֶׁשָּׁמַט אֶת הַתַּפּוּחַ הוּא זָכַר
מַה שֶׁהֶעֱלִימָה מִבְּנָהּ הָאֵם:

שֶׁלְּעוֹלָם, לְעוֹלָם, לְעוֹלָם לֹא יִהְיֶה לוֹ מְנַחֵם
.
 

פונדיצ'רי

Active member
דווקא בענין הציפור - זה שיר מדהים, לטעמי. ברזון קיצוני, שהופך את הסמל "ציפור רבת יופי" להתגלות, שבעקבותיה הוא כבר אינו. השווה - התגלות אלוהים לאברם, לכל הנביאים, לביאליק ממנו ולא רק, שאב זך את סמל הציפור.
ישנם שירים רבים שלו שאינני אוהב, אבל למשל השיר הנפלא הזה:


אני שומע משהו נופל / נתן זך

אֲנִי שׁוֹמֵעַ מַשֶּׁהוּ נוֹפֵל, אָמַר הָרוּחַ.
שׁוּם דָּבָר, זֶה רַק הָרוּחַ, הִרְגִּיעָה הָאֵם.

גַּם אַתָּה אָשֵׁם וְגַם הוּא אָשֵׁם, פָּסַק הַשּׁוֹפֵט לַנֶּאֱשָׁם.
אָדָם הוּא רַק אָדָם,
הִסְבִּיר הָרוֹפֵא לִבְנֵי הַמִּשְׁפָּחָה הַנִּדְהָמִים.

אֲבָל מַדּוּעַ, מַדּוּעַ, שָׁאַל אֶת עַצְמוֹ הַנַּעַר,
לֹא מַאֲמִין לְמַרְאֵה עֵינָיו.

מִי שֶׁאֵינוֹ גָּר בָּעֵמֶק גָּר בָּהָר
קָבַע הַמּוֹרֶה לִידִיעַת הָאָרֶץ
לְלֹא קשִׁי נִכָּר.

אֲבָל רַק הָרוּח שֶׁשָּׁמַט אֶת הַתַּפּוּחַ הוּא זָכַר
מַה שֶׁהֶעֱלִימָה מִבְּנָהּ הָאֵם:

שֶׁלְּעוֹלָם, לְעוֹלָם, לְעוֹלָם לֹא יִהְיֶה לוֹ מְנַחֵם
.
באמת שניסיתי עכשיו לקרוא את כל שכתבת על זך ולהתחבר אליו במעט אבל ללא הצלחה. לא מבינה מה הוא אומר בשיריו. וגם בשירים היותר מובנים, הוא לא ממש נוגע בי. אבידן, עמיחי , אלתרמן, גולדברג , וולך ואחרים הרבה יותר מובנים, מרגשים ונגישים.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה