2 שאלות. אחת על עדשות שניה על עריכה

yoni_10

New member
2 שאלות. אחת על עדשות שניה על עריכה

שלום לכולם, מבקש תשובות כלליות על : 1. מתי משתמשים בעדשות רחבות, מתי ברגילות? 2. מה זה/או מה ההבדל בין עריכת אופליין לעריכת אונליין? תודה, יוני
 

judyr

New member
תשובות

עריכת און ליין זה כאשר עורכים את החומר גלם כבר בזמן הצילומים בד"כ כאשר יש יותר משתי מצלמות. אם זה בצילומי אולפן או בהפקות חיצוניות. עדשות רחבות כאשר רוצים עומק שדה ועדשות צרות (מביאות צרות
כי המיקוד שלהן יותר עדין) אבל אני לוקחת את זה שלב קצת יותר גבוה ומשתמשת בהן בשביל ליצור אפקטים כבר בזמן הצילום.... עם עדשה צרה יהיה יותר פוקוס רך מסביב לאובייקט הממוקד וברחבה פחות. יום נפלא
 
אאה, לא מדוייק .. (אונליין-אוףליין)

עריכת אונליין ואוףליין היא בערך כמו ההבדל אימון על אימון מטוס סימולטור לבין טיסה על הדבר האמיתי.. אונליין- עריכת חומר המקור (!) באיכות המקסימלית שלו, לצורך זה יש להעלות את כל החומרים באיכותם המקורים למחשב, דבר שגוזל משאבי מחשב אדירים ומצריך תחנות עבודה מקצועיות וחזקות, העריכה כבדה ויקרה מכיוון שכל פעולה נעשית של חומר המקורי באיכות המקסימלית. אבל לרוב אין טעם בכך לכן עובדים ב .. אופליין - מעלים את כל החומרים באיכות ובפורמט נמוכים יחסית למחשב, עורכים כאטוות נפשנו ואז ע"פ "רשעמת העריכה" לוכדים או מייבאים את החומרים בדיוק ע"פ רשימת העריכה. כך יש לנו סרט ערוך ברמה "מקורית" ללא עריכה באונליין.
 

judyr

New member
אם מכינים תסריט עריכה...

אז חוסכים במקום
הרי זה טירוף לדגום את כל החומר גלם בכל הסרטים והכתבות שאני ערכתי אף פעם לא דגמתי את כל החומר גלם וכך גם כל עמיתי למקצוע. ולגבי הערתך שזה לא מדוייק... לא מדוייק לומר לא מדוייק אמא
... אני התייחסתי לאספקט של עריכת און ליין בהפקות חוץ ובאולפן כשאר משתמשים במולטיקאם. ששם יש עריכת און ליין
את התייחסת לאספקט העריכתי..
 
לשאלותיך

עדשות משמשות לצרכים שונים. אתה יכול להשתמש בעדשה רחבה כדי לתפוס פתיחה מקסימחלית של הפריים , נגיד בניין מגורים ואילו עדשה צרה יותר רק כדי לתפוס חלק מסויים מאותו בניין, חלון של בת השכנים... כדי לבצע "משחקים של שינוי פוקוס" בין אובייקט אחד לשני, אתה תשתמש בעדשה צרה. כדי ליצור עיוות של גוף אדם או פרצוף, אתה תשתמש בעדשה רחבה ככל שאפשר, שתמוקם קרוב ככל שאפשר. תפקיד נוסף חשוב, זה בתנועת מצלמה. כשאתה מבצע תנועת מצלמה, בעיקר כשהמצלמה על הכתף או סטדיקאם, ככל שהעדשה תהיה רחבה כך גם התנועה תהיה, חלקה יותר. בשורה התחתונה הכל עניין של עומק שדה ועיוות תמונה. זה כמו שאומרים, על רגל אחת. לגבי העריכה. באוף-ליין, הסרט מקבל את הצורה שלו מבחינת סידור הסצינות ובכלל, מבנה הסרט. כשהרעיון, כפי שהוזכר מקודם, דגימה "זולה ופשוטה" של חומר הגלם, כי לאיכות כרגע אין משמעות וצריך לדגום כמה שיותר חומר. באון -ליין, שמים דגש יותר על תיקוני צבע, מעברים, אפקטים ומניחים את הסאונד שתוקן באולפן ההקלטות. כאן הרעיון, דגימה באיכות מקסימלית של הקטעים הספציפים שנבחרו לבנות את הסרט, ולא את כל חומר הגלם. גם זה, כמו שאומרים, על רגל שנייה.
 
למעלה