2 שאלות בנוסח התפילה

2 שאלות בנוסח התפילה

בפעם קודמת שאלתי הרבה וכמעט לא קיבלתי תשובות לכן אצמצם הפעם לשניים על מנת לקבל תגובות. בתגובות.
 
דסגידנא קמיה ומקמיה דיקר אורייתא

ובתרגום: שאני משתחוה לפניו ולפני כבוד התורה (התורה המכובדת). לכאורה משמעות הלשון שיש השתחואה אליו יתברך ויש השתחואה לתורה עצמה שהרי לא אמר דסגידנא קמיה מקמיה וכו` אלא ומקמיה שמחלק את זה לשני דברים, וח``ו לומר כן, וא``כ איך באמת כתוב כך?
 
מחלוקת ידועה בפוסקים

אם מותר להשתחוות או אסור או צריך. לדברי האוסרים יהיה הפירוש דסגידנא שראוי היה להשתחוות. וכן, יש דעה שלפני הקב``ה אסור לכרוע במקומות שלא קבעו לנו חז``ל אך בפני הס``ת בעת הוצאתו יש לכרוע קלות.
 
אף למי שאומר לכרוע

הכריעה לקב``ה בפני הספר. אך המשמעות לכאורה שיש כריעה ח``ו אל הס``ת.
 
לקב``ה בפני הס``ת

ח``ו לחשוב שמשתחוים לספר עצמו. ועל זה אמרה תורה ומקדשי תיראו אני ה` לא מן המקדש אתה ירא וכו`.
 
בתפילת ג` רגלים בהוצאת ס``ת

בתפילת רבש``ע (אגב מי תיקנה?) וללכת בדרכי ישרים לפניך כדי שנזכה לחיים טובים. איך אפשר לומר כך הניחא לומר ונזכה כבקשה נוספת, אך כדי שנזכה משמע שזה המטרה? ואולי גם בתהילים גם עבדך נזהר בהם בשמרם עקב רב (פי``ט) יש מהשאלה הזאת ואין כרגע תחת ידי לעיין אם באיזה מקום נכתב משהו בעניין (ברש``י שם לא).
 
ה`כדי שנזכה`,

לא הולך דוקא על ה`וללכת בדרכי ישרים`, אלא על כל תחילת התפילה. שנראה מעלת חברנו, ועל יעלה בליבנו וכו`... ועצם השאלה יכולה לישאל גם על התורה שכתוב כבד את אביך וכו` למען יאריכון ימיך ועוד כהנה וכהנה, ומי אמר שאין זה המטרה?
 
יש כמה מקומות שכתוב,

למען תאריכון ימים על האדמה. זוהי המטרה? כנראה שכן!! אבל האם זו גם הסיבה לקיום המצוות? ודאי שלא. אלא מפני שכך ציוונו הבורא...
 
מה??

שנראה מעלת חברינו? ו(ע)[א]ל יעלה בלבנו? איך הגעת לשם? מדברים על תפילה אחרת. לא שלפני התפילה ולא של הרבי ר` מיילך.
 
למעלה