תשובה שכרגע נראית לי:
1. לא יודע מאיפה לקחת את זה שמצוות בטלות לעתיד לבוא. כתוב שחלק מהחגים יתבטלו לעתיד לבוא, מפני שהם זכר ליציאת מצרים - זכר לכך שה' גאל אותנו ממצרים ואנו התחייבנו להיות לו לעבדים. ולאחר שה' יגאל את עם ישראל מהגלות בין העמים, לא יצטרכו תזכורת ליציאת מצרים. "לכן הנה-ימים באים, נאום ה' ולא-יאמרו עוד חי ה' אשר העלה את-בני ישראל מארץ מצריים. כי אם-חי ה' אשר העלה ואשר הביא את-זרע בית ישראל מארץ צפונה, ומכול הארצות, אשר הדחתים שם; וישבו, על-אדמתם" (ירמיהו פרק כג). 2. לגבי השאלה על "גדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה הגמ' במס' קידושין מביאה רעיון זה, ותוס' מפרש, שמי שמצווה ועושה נזהר יותר בקיום התחייבותו ממי שלא מצווה שהוא יכול שלא לעשות בעת שיחפוץ לכך. מקווה שהבהרתי את הנקודות.