220 וולט - 110 וולט - שאלה

  • פותח הנושא Kreng
  • פורסם בתאריך

Kreng

New member
220 וולט - 110 וולט - שאלה

יש לי שנאי 220 ל 110 (שנותן לי בעצם שקע אמריקאי). אם אני מחבר אליו מאוורר של 220 וולט, (לשקע של 110 וולט) - מה יקרה? (ברור לי שהמאוורר יפעל חלש יותר, זו המטרה. השאלה אם אני עושה נזק כלשהו. ומבחינת צריכת חשמל?) תודה לעונים!
 

רשר

Well-known member
מנהל
המאורר יתחמם ולאחר זמן ישרף המנוע

אם הוא יסתובב יותר לאט מהמהירות שהוא תוכנן לעבוד בה לא יהיה לו קירור והמנוע יתחמם כדי להאיט מנוע חייבים גם לטפל בהנמכת תדר הרשת ולא רק במתח כפי ששנאי עושה יש לכך מכשיר מיוחד שמשנה את המתח והתדר ביחד, הוא הרבה יותר יקר ממאורר
 

wil

New member
מאוורר מצויין ניתן להשיג ב65-80 שקל

מאוורר 16 אינץ' עם רגל, 3 מהירויות, טיימר ומסאז'. סתם, בלי מסאז'
תבדוק ב: הום סנטר מגה המשביר לצרכן רוזנפלד
 

Kreng

New member
מה הקשר?!

אני לא חושב שהבנת את השאלה שלי. שוב: יש לי מאוורר ביתי רגיל ופשוט (שאין לו שום מערכת קירור למנוע) במקום לחבר אותו ל220 וולט שהוא אמור לקבל - אני מחבר אותו ל 110 וולט (שקע אמריקאי). תוצאה - הוא פועל הרבה יותר חלש - זו המטרה! מה התוצאות של זה? ומה לגבי צריכת חשמל?
 

asher40

New member
להזכירכם את חוק אוהם...

הורדת המתח גורמת להגדלת עוצמת הזרם ומכאן צריכת חשמל גבוהה יותר . ובכלל לא נשמע לי תקין הרעיון של שימוש במתח לא מתאים עבור צרכן כלשהו. מן הסתם המנוע יתחמם יותר ובסופו ישרף! אשר.
 

Kreng

New member
ההספק קטן

הזרם לא משתנה בגלל שההספק קטן! ההתנגדות של המאוורר קבועה - R P=VI P=220I I=V/R R - נשאר קבוע, V קטן - לכן I קטן. וההספק P=110I קטן בריבוע. (כמובן שלא חישבתי פה את האנרגיה שהשנאי מבזבז שהוא מתחמם, אבל אני לא חושב שזה משנה כלכך) (אם כבר להזכיר את חוק אום) ולמה שהמנוע ישרף?
 

Kreng

New member
מישהו באמת קרא כל מה שכתבתי?

הוא לא מתחמם בכלל! אפילו פחות מהרגיל, כי הוא עובד בהספק נמוך יותר! אין לו מערכת קירור שעובדת חלש יותר. רק פתח איוורר קטן מאחורה! אתם לא יודעים איך עובד מאוורר?!
 

wil

New member
אם זה היה גוף חימום היית צודק

גוף חימום, שהוא בעצם נגד, היה צורך רבע הספק אם היית מחבר אותו לחצי מתח. אבל פה מדובר במנוע, שגם תלוי בתדר, ולא בטוח שהתוצאה תהיה התוצאה הרצויה לך. ההודעה שלי לגבי מאוורר ב65 שקל היא פשוט דעתי כי לא שווה להוסיף שנאי של 110 למאוורר ללא יכולת ברירת מהירות סיבוב, יותר פשוט ולא יקר בכלל פשוט לקנות מאוורר עם 3 מהירויות.
 

wil

New member
אם זה היה גוף חימום היית צודק

גוף חימום, שהוא בעצם נגד, היה צורך רבע הספק אם היית מחבר אותו לחצי מתח. אבל פה מדובר במנוע, שגם תלוי בתדר, ולא בטוח שהתוצאה תהיה התוצאה הרצויה לך. ההודעה שלי לגבי מאוורר ב65 שקל היא פשוט דעתי כי לא שווה להוסיף שנאי של 110 למאוורר ללא יכולת ברירת מהירות סיבוב, יותר פשוט ולא יקר בכלל פשוט לקנות מאוורר עם 3 מהירויות.
 

Kreng

New member
למאוורר יש 3 מהירויות

למאוורר יש 3 מהירויות, אבל גם על האיטית ביותר הוא חזק מידי. תוכל להסביר לי מהו תדר רשת? (אתה מדבר על 50 הרץ בשנייה)? כי לדעתי גם הרשת האמריקאית של 110 וולט משתמשת ב 50 הרץ.
 

רשר

Well-known member
מנהל
אנסה להסביר שנית

המאורר מזיז אויר וחלק מהאויר משמש לקירור המנוע שלו, אם תפעיל מאורר ללא כנפים הוא יתחמם ואפילו ישרף. כאשר מפחיתים למונע את המתח ללא הפחתה מקבילה של התדר 50 הרץ בארץ (60 בארה"ב) המנוע "מפצה עצמו על חוסר המתח ביחס לתדר ע"י הגברת הזרם" מנוע שיוצר בארה"ב ל 60HZ ומופעל בארץ ברשת של 50HZ מתחמם יותר מאשר במקור ומסתובב יותר לאט, כי הפחתנו את התדר אבל לא שינינו את המתח. כאשר רוצים לחבר מנוע אמריקאי לרשת מזמינים שנאי שלוקח בחשבון את שינוי התדר ומתאים לו את המתח. מאורר עם מהירויות משתנות מתוכנן בהתאם מראש, "כאילו מספר מנועים בגוף אחד והבורר מחליף בינהם". את תורת החשמל לא נוכל להסביר כאן "על רגל אחת" מה יעשו המורים באורט?
 
המהירות לא תשתנה

במתח AC דהיינו חילופין מהירות מנוע לא משתנה משינוי המתח היא משתנה עם שינוי התדר
 

רז חשמל

New member
מהירות מנוע

מהירות מנוע AC מושפעת ממספר הליפופים ומהתדר. לכן שינויי מהירות באופן חיצוני ניתן לעשות רק ע"י שינויי תדר. כל שינויי במתח אסור מכיוון שהוא יגרום להתחממות המנוע עקב עליית הזרם בסלילים ולשריפת המנוע. אני מצרף כמה נוסחאות לחישובים הקשורים למנוע.
 
כל עוד מסתובב לא ישרף

למאוורר בניגוד למנועים חשמליים אחרים יש יכולת קירור מעל ומעבר למה שהוא צריך לסילוק תפוקת החום של המנוע. אומנם לא נכון עקרונית להפעיל אותו במתח נמוך שלא תוכנן אליו אבל כל עוד הוא מסתובב הרי שכמות האוויר שהוא מזיז מספיקה בהחלט לקירורו ולכן לא ישרף. הסיכון הוא שלמנוע לא יהיה מספיק מומנט למשל בהתנעה או כשיהיה זקן יותר והוא "יתקע" ועלול לעלות באש. שורה תחתונה כנראה לא יהיה נזק אבל אף אחד לא יתן לך אחריות. קנה מאוורר חלש יותר ב 50 שקל ותסגור עניין.
 
למעלה