3000 ו 3500 בהתאמה

tomper

New member
תודה...

דרך אגב , זאת דוגמא מובהקת לחסך שאני חושב שיש כמעט לכל טייס אז"מ חדש- שלא הגיע מתעופה כללית, בידע בכל נושא רדיו וקשר עם בקרים... איך לא מחייבים לימודי RT? אני חושב שזה לא הגיוני בהתחשב בעובדה שיש דרישה מטייסי אז"מ להיות לעיתים בקשר מתמיד עם בקרים ופקחים שונים...
 
גובה R T

אני לא יודע אם אתה טייס אז"מ ? אם כן לך ללמוד שוב! אם אין לך RT אין לך אפשרות לטוס טיסות מרחב. החוק מאפשר לך לטוס רק טיסה בבועות, אם אתה רוצה לטוס מחוץ לבועות עליך לעשות מבחן ניווט וכן לעשות RT , שכן החוק מחייב קשר דו כיוני בטיסות מרחב.
 

tomper

New member
זוהר צבי...

כן, אני כן טייס אז"מ... ואתה ידידי- טועה. החוק אמנם דורש מבחן בניווט, אך הוא לא דורש ללמוד או לעבור מבחן RT!! יתרה מזאת, טיסת מרחב באז"מ כלל לא מחייבת קשר דו כיווני, למעט בטיסה במקומות מסוימים- כגון חצייה של בן גוריון בנתיב ממזרח, נחיתה בשדות תעופה שונים- ראש פינה ואילת, ובנתיב הערבה מצופר דרומה... (אולי מקומות נוספים...)
 
tomper

פתח ספר חוקה ולמד,אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש! בנתיבים חובה קשר דו כיווני!
 

tomper

New member
צבי...

אני מניח שהשם הפרטי שלך הוא צבי ולא זוהר... אתה צודק -החוק מחייב קשר דו כיווני בנתיבים- בפועל 70 % מקטעי נתיבים הם בתוך בועות שונות או אזורי טיסה לאז"מ ובהם תה מסכים איתי שאין צורך בקשר. אני אישית לא חוטא כלל מקשיב ומדווח גם כשלא חייבים... (אני אפילו מקפיד לדווח לאגדה על כל טיסה בתוך בועת ראשל"צ - רק שידעו שיש פעילות...) מה שבטוח הוא שמבחן RT לא צריך לעשות... וזאת בדיוק הנקודה- המציאות מחייבת קשר דו כיווני - אבל בפועל לא מלמדים טייסי אז"מ כיצד לעשות את זה בצורה נכונה..
 
R T

טייסי אז"מ הם אנשים בוגרים, אם החוק מחייב קשר דו כיוני בנתיבים (שהם פחות מ-70% בצורה משמעותית) ואין לטייס רשיון RT אזאי אין לטוס בנתיבים!זה שאתה מקבל רשיון טיסה בהגדר אז"מ ללא חובה לעבור מבחן RT הכוונה היא שמותר לך לטוס רק במקומות שאין צורך בקשר דו כיווני,אם אתה מפעיל רדיו ללא רשיון RT אתה עובר על החוק! רק שלמזלך השוטר נמצא רחוק ממך. אם אין לך (רשיון RT) רצוי שתעשה , בברכת טיסה בטוחה.
 
מה פתאום

איזה מין קישקוש זה, חובת מבחן RT לאז"מ בכדי לטוס בנתיבים? מאיפה בדיוק אתה מוצא את זה? אתה מוכן לצטט את החוק במקום לספר על חשיבותו? א. זה לא נכון, יש לטייסי אז"מ באופן מפורש אפשרות לטוס טיסות מרחב על פי מה שכתוב בחוק ולא יותר מכך, ולא כתוב מבחן נוסף או רשיון הפעלת רדיו. להיפך, יש אקספשן לטייסי אז"מ. ב. גם אם היתה חובה, 80% מטייסי האז"מ אינם טייסי תעופה כללית ולא עבורו RT ולכן לכאורה כולם עבריינים - ומאחר ואף אחד לא אוכף את החוק (גם כאשר זה במסקנות תאונה!) אזי זה אוטומטית אומר שהחוק הזה לא תקף - גם אם קיים! ג. ניתן לקבל את רשיון הרדיו למטוס הפרטי שלך מבלי שום צורך להראות שעברת מבחן RT!
 

tomper

New member
תודה למיקי, כבר ניבהלתי-

די מלחיץ לפתוח את האינטרנט ערב אחד ולגלות שאתה עבריין... ועוד שכשהיית משוכנע שאתה עושה הכל כשורה...
 
באזמים, אני לא מבין אבל רשיון פרטי

אתה לא מקבל מבלי שעברת RT בודקים זאת בשלב שאתה מקבל אישור ברשיון טייס מתלמד לטיסות סולו מרחב.
 
RT../images/Emo56.gif

אין חובה לטייסי אז"מ לעשות מבחן RT . אבל יש חובה בטיסה בנתיבים בקשר דו כיווני,מפעיל מכשיר רדיו חייב ברשיון RT ! למעלה מ-80% מטייסי אז"מ הם בעלי רשיון תעופה כללית, ולשאר נפתחו בזמנו קורסים מיוחדים ל-RT ורובם עשו, יש עדיין מעטים שאין להם (בעיקר החדשים יחסית) כדאי שידעו. אתה מסיק מסקנות מאי אכיפת החוק על אי קיומו,אבל אנחנו מכירים את מדינתינו הלבנטינית,בשעת מבחן הדבר לא יעמוד בבית משפט (חס וחלילה).
 
אין קשר בין דבריך למציאות

80% מטייסי האז"מ בעלי רשיון כללי? לא נכון בכלל. לא כל מפעיל רדיו חייב רשיון RT. נקודה. תראה לי את החוק בבקשה. מה היה "בזמנו", ממש לא חשוב, מה גם שבכל מכתבי האגודה מעולם לא נאמר שה RT הוא חובה, אלא שהוא "מומלץ". הרעיון שאני, עם רשיון אז"מ לטיסה מקומית וללא RT, קבלתי מכתב ממדריך שסיימתי דרישות לטיסות מרחב, ובמנהל לא בדקו (כמדיניות) אם יש לי RT ועדכנו לי את הרשיון (הורידו את הפסקה LOCAL ONLY) מוכיחה שעמדתי בכל הדרישות. נקודה! לא מדובר כאן בחוק, אלא בתקנות בלבד, ואתה ממש לא עורך דין. כאשר המנהל מעמיד בבחינות רבות (כולל חוקה) ומחלק רשיונות, שום בית משפט לא יחשוב שהמדינה נתנה לי רשיון "מרחבי" בלי RT "בטעות" ושאני "אשם". בכלל, בית המשפט כלל לא מעורב כאן אלא ועדה של המנהל. ברור לכל בר דעת (ואני לא בטוח שאתה כזה) שכאשר מדינה עושה בחינות ומחלקת רשיונות, לא יעלה על הדעת שהמדינה תבוא ותגיד פתאום שהרשיונות (לא מדובר בטעות עם אדם בודד) ניתנו שלא לפי חוק וכי האנשים שקבלו אותם - כולם - אשמים בעבירות פליליות. כל בית משפט יזרוק את התובע מכל המדרגות (אני לא עורך דין, אבל הנ"ל על פי שיחה עם אחד). הנה החוק. אתה מוזמן לענות עם ציטוט אחר מהחוק ולא עם המצאות! 74. ידע מקצועי (תיקון: תשמ"ג) אלה הנושאים שהבקיאות בהם דרושה להוכחת הידע המקצועי של הטייס המתלמד: (4) נהלי אלחוט דיבור. הוראה זו אינה חלה על טייס מתלמד באוירון זעיר. ---> כלומר, יש פטור ברור לטייס אז"מ ממבחן RT לפני קבלת הרשיון. 89א. הנסיון הדרוש לקבלת הגדר אוירון זעיר (תיקון: תשמ"ג, תשמ"ה, תשמ"ח) (ב) דרישות הנסיון המזעריות לצורך קבלת הגדר אוירון זעיר הן: (1) לטיסות מקומיות בלבד - שש עשרה שעות טיסה באוירון זעיר שניתנו במסגרת קורס מאושר; (2) לטיסות מרחב - שלושים ואחת שעות טיסה באוירון זעיר ----> מצוין מה צריך כדי לקבל הגדר טיסות מרחב, ורדיו אינו מוזכר כלל. נכון, במקום אחד מוזכר ש 83. טיסת ניווט (תיקון: תשמ"ח) (א) טייס מתלמד יהיה כשיר להטיס כלי טיס, למעט דאון, בטיסת ניווט יחיד, אם נתקיימו כל אלה: (2) הוא מחזיק ברשיון אלחוטאי טיס לרדיו-טלפון שניתן לו לפי תקנות אלה; אבל - זה חשוב - (א) זה סותר את הפטור מ 74 וסביר לפרש שכאן מדובר על טיסה כללית ואילו הפטור הוא לאז"מ ספציפית (ב) זה מתייחס לטייס מתלמד בלבד - מאחר ואת ההגדר המרחבי עשיתי כבעל רשיון, ולא כמתלמד, הפסקה לא רלוונטית לגבי!!! מאחר והחוק מדבר לכאורה, ובפועל המנהל עובד על פי זה, ש"טיסות מרחב" באז"מ הן "הגדר", ומאחר ואין ויכוח שלקבלת הרשיון עצמו לא נדרש RT, אזי הדרך היחידה לתבוע ממני לבצע RT היא להבהיר זאת במפורש בדרישות של "ההגדר המרחבי". אין כאלו דרישות. נקודה. סוף. רות.
 
למעלה