35 או 24 על קרופ

35 או 24 על קרופ

שלום
מתנצל מראש נעלמו לי הפסיקים והנקודות
אני לא בארץ לתקופה ארוכה והביקור הבא לא יהיה בקרוב
לא לקחתי מצלמה כי הסט שלי גדול וכבד
עכשיו מדגדג לי והמחירים ממש זולים
אני אקנה ביד שניה קנון רפלקס קרופ
מה לדעתכם יהיה יותר נוח 35 f2 או 24 f28
38 נשמע לי יותר טוב מ 56 אבל יש הבדל של סטופ במהירות
הפוקוס יהיה ידני מבחירה בכל מקרה
אני מבין שהשאלה אינדיבידואלית ובכל זאת מעניינת אותי דעתכם
תודה לעונים
 

steiff

New member
כפי שאמרת - התשובה אינדיבידואלית

50 מ׳מ (או יותר נכון 46 מ׳מ) הוא אורך מוקד ״קלאסי״ שנותן יחסי גודל/מרחק זהים לאלו של העין האנושית.
35 מ׳מ מרחיב קצת את שדה הראיה (קרוב יותר לשדה הראיה האפקטיבי, ללא ראיה פריפריאלית, של מערכת הראיה האנושית) אבל מגדיל מעט את האלמנטים הקרובים לעומת אלה הרחוקים. זה נחשב לאורך מוקד פופולרי אצל פוטוג׳ורנליסטים.
התרגום של שני אורכי מוקד אלה לשפת ה״קרופ״ של קנון יהיה 30 מ׳מ או 20 מ׳מ.
אישית אני מעדיף את אורך המוקד הקצר משניהם. זו גם הבחירה של לא מעט יצרנים שהפיקו מצלמות בעלות אורך מוקד קבוע (פוג׳י, סוני).
מכאן שבמקרה של ההתלבטות שלך הבחירה שלי היתה, לו ניצבתי במקומך, בעדשה הרחבה מהשתיים.
 
תודה

אני רואה לאחרונה מצלמות עם עדשה קבועה 28 (ריקו לייקה)
מה לגבי המהירות? הבדל של סטופ בצמצם
&nbsp
 

steiff

New member
מה לגביה?

אין ספק שעדשה מהירה יותר תאפשר יותר גמישות בחשיפה, אבל בעידן של חיישנים שמפיקים תוצאות שמישות בהגברים של 1600-3200-6400 הצמצם משפיע בעיקר על עומק השדה.
מצד שני זו עדשה יותר קטנה וקלה ובעלת ביצועים אופטיים טובים.
ובכל זאת הנקודה הכי חשובה היתה ונשארת הקומפוזיציה, שמושפעת יותר מכל מאורך המוקד.
 

ravivme

New member
24

אני יודע שזה אינדיבידואלי לגמרי, אבל בעיני זה אורך מוקד מעולה על קרופ.
הרבה יותר ורסטילי מ- 35.
אגב, יש לי את עדשת 24/2.8 STM של קנון.
זו פנקייק קלילה וחביבה ביותר.
חדות טובה גם בצמצם פתוח (לא עוקרת עיניים אבל טובה), צבעי קנון קלאסיים, פוקוס זריז והמחיר נמוך מאוד.
אפשר בכיף לצלם בצמצם פתוח.
גם ה- 40/2.8 טובה מאוד, אולי אפילו יותר טובה.
 
למעלה