4x-anx

deutsch

New member
4x-anx

לאנס. האם מישהו יודע אם הוא להשכרה? ואיך המטוס אם כבר ?
 
פייפר לנס ANX

למיטב ידעתי, אחרי סיבוב של כמה שנים בין נשר, מונאייר ו- FNA הוא נמכר והבעלים החדש (נדמה לי מעל שנה) מפעיל אותו חזרה ב- מונאייר. לי אישית יש הרבה סנטימנטים ושעות על המטוס הזה. הייתי איתו עשרות פעמים בחו"ל (קפריסין, איי יוון) לרבות טיסות לילה וטיסות מכשירים (על אמת) וכמובן הרבה שעות אילת וראש פינה. לדעתי זה החד מנועי היחיד בשדה שראוי לתאור - "6 מושבים". מדובר במטוס מרווח ונוח. שתי דלתות ו-6 כורסאות מרווחות. המטוס עצמו מתנהג נפלא בנתיב (יציב ומהיר) וקצת פחות טוב במהירויות נמוכות. הוא "אוהב" גישה לנחיתה ב - 90 קשר (למרות שהוא יודע לבצע אותה גם ב- 75 קשר). בהרצליה, מלא, קצת קשה לו (ביחוד בקיץ) אבל סה"כ, מטוס נפלא. מומלץ ביותר מקווה שעזרתי יוסי מיליס
 

ANX

New member
4X-ANX

המטוס הנ"ל אכן נמכר (לי) ומאז עבר מקצה שיפורים נרחב: המושבים והתא רופדו מחדש בעור, מכשירי הרדיו הוחלפו למכשירים חדשים וחדישים, נוסף לו GPS חדש עם מפה נעה, מחשב דלק ועוד תוספות רבות. מכיוון שהושקעו בו סכומי כסף רציניים החלטתי לא להשכיר אותו לכל אחד והרעיון המרכזי לאפשר לקבוצה קטנה יחסית של כ- 5-10 טייסים טובים לטוס עליו. במידה ותהיה התענינות מטייסים שיהיו מוכנים להתחייב לשכירת המטוס ל-10 שעות בשנה ניתן יהיה להפעיל את המטוס. המטוס נעים לטיסה והטסה מאד מרווח ומהיר כ-135-140 קשרים ב-65% מנוע
 
לנס / צ´רוקי 6

יוסל - אני פחות נלהב מלנס & צ´רוקי 6 בע"מ. יש לי איזה שעה או שתיים עליהם, אך ניסית פעם להמריא מלא מאנטליה (גובה אפס) לאחר קניות של סופשבוע? אני יכול "לגיד" לך שהמטוסים לא התלהבו מזה. אחרי 35 מייל הגעתי לגובה 6000, ואם לא טסתי מתואם להפליא המטוס שקע... נחיתות בטוחות טומי
 
טומי, הנסיון שלי שונה

לא זכורים לי ביצועים כו מתסכלים. רוב הטיסות שלי היו בקיץ, כמעט תמיד 6 נוסעים על מטענם והכל התנהל כשורה. נכון שתמיד העדפתי לנתק קרוב ל - 90 קשר (יותר נכון, מעל 80 קשר). מעבר לזה, ביצועים סבירים לחלוטין. רק פעם אחת, בצ´רוקי 6 (למי שלא יודע, זה לא פייפר לנס, הצ´רוקי אינו מקפל גלגלים והוא הדור הקודם של הלנס), המראנו מהרצליה (נדמה לי ב- 1995), 6 אנשים, ללא מטען, שבת בבוקר לכוון "מרקא" שבירדן (ש.תעופה שממוקם כמעט בתוך רבת עמון). המטוס פשוט לא טיפס. כמעט לא ניתן היה לבצע את הפנייה לפני כפר שמריהו, פשוט לא הצלחתי לאסוף 400 רגל (העדפתי להרעיש להם במקום לבא לבקר אותם). בדיעבד הסתבר שהמנוע עבד על 5 בוכנות בלבד וחלק נכבד מ - 300 הסוסים שלו, בכלל לא יצאו מהאורוות באותו יום. למרות הכל, הטיסה עברה בשלום, אם כי בעצלות מה. אז כמו שהבנת, אם הסיפור שלך לא התרחש בשנת 1995 ולא מדובר באותו הצ´ירוקי אז לא הצלחתי במאות שעות "לנס" לחוות מה שחווית אתה ב"שעה או שעתיים". יוסי מיליס
 
צירוקי 6

כתוספת לבעית הטיפוס של הצירוקי הנ"ל. יש לי סיפור מעניין כשהגיע המטוס לארץ ,וכולם רצו לעשות עליו הסבה, (בלי לקרוא ספר מטוס שלא היה זמין).המדריך הותיק לימד את כולם שבטיפוס צריך 25/25 , וכך למעלה משנה כולם כמו פסיכים כמעט טבעו בים כי המנוע המסכן התחמם בקייץ,וכאשר חם צריך מזגן,לא? בקיצור שמח!! עד שאחד הטייסים השיג ספר , וראה זה פלא הספר אומר : בטיפוס כח מלא ושלב אחד מדפים !!!! ומאז ועד היום צירוקי מטוס נורמלי (כמו שבד"כ מתכננים בפייפר). והמסקנה :: read the fucking book !!!! (גם אם אתה מדריך ישראלי וותיק) ונחזור ללנס . הוא בהחלט מתנהג יפה אם לא תאנוס אותו להיות מה שהוא לא!!!! כלומר :בדיקת נתוני שדה + משקל ואיזון לפני טיסה -יציל מצרה.!! אבי
 

גדי הבר

New member
תוכל אולי להפנות למראה מקום בספר

המטוס. אני חיפשתי בספר של הלאנס PA32R את נתוני הסטינג ולא מוצא.תודה.
 

ANX

New member
פרטים בנוגע להפעלת המטוס

הפייפר לאנס לא ניתן להשכרה כיום במידה ויהיו 5 טייסים שיהיו מעוניינים לרכוש מראש 10 שעות הם יוכלו לשכור את המטוס מחיר שעת טיסה יהיה 180$ לשעה. כמה נתונים על העלות: מסכום הנ"ל יש להפחית מע"מ בשיעור של 18% (153 ש"ח) בדיקת DI ועמלת הפעלה (104 ש"ח) אגרת נחיתה (69 ש"ח) המטוס צורך כ- 17 גלון לשעת שיוט (כ- 280 ש"ח) שמן וכו´. אנחנו כבר מגיעים לכ- 630 ש"ח הוצאות ישירות וזה מבלי לדבר על טיפולים, שעת מנוע, שעת פרופלור, עלויות ביטוח וכו´ אם למרות העלות הגבוהה מעניין אתכם ניתן ליצור איתי קשר בטלפון 054-800250 ניתן ליצור קשר גם בדוא"ל עם הפרטים הבאים: שם , טלפון וניסיון תעופתי לכתובת [email protected] בברכה. ירון
 
למעלה