50 דקות נסיעה, חודשים של פיגור: הקמת הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת מתעכבת

כשלוגי

Active member

הרכבת הקלה שתחבר בין חיפה לנצרת מתעכבת מעבר לצפוי, כך נודע לכלכליסט. חברת הבקרה שמלווה את ההקמה מזהירה את וועדת ההיגוי: "הפיגור שדווח בעבר הולך וגדל ובעבודות רבות נוצל מרווח הביטחון"​

 

הרכבת הקלה שתחבר בין חיפה לנצרת מתעכבת מעבר לצפוי, כך נודע לכלכליסט. חברת הבקרה שמלווה את ההקמה מזהירה את וועדת ההיגוי: "הפיגור שדווח בעבר הולך וגדל ובעבודות רבות נוצל מרווח הביטחון"​

מדובר על עיכוב מ-2027 (הצפי לפני המלחמה) ל-2029, לא כל כך דרמטי כשמדובר בפרויקטים מהסוג הזה.
זאת עשויה להיות הזדמנות לעצור ולתכנן מחדש את הפרויקט הזה, כי כרגע העתיד שלו לא נראה מזהיר במיוחד. תוואי מפותל ואטי מצד אחד, מצד שני לא נכנס לא לנצרת ולא לחיפה ועוקף את כל היישובים שבדרך (חוץ מנוף הגליל). הכשלון שלו ישליך רעות על מיזמי טראם-טריין עתידיים כגון חדרה-עפולה או אשדוד-אשקלון.
כדי להציל אותו צריך להתחיל לקדם תכנון של הארכות בחיפה ובנצרת, ולתכנן פיתוח מוטה תחב"צ בקריית אתא, שפרעם וביר אל-מכסור.
 

ohadg09

Active member
מדובר על עיכוב מ-2027 (הצפי לפני המלחמה) ל-2029, לא כל כך דרמטי כשמדובר בפרויקטים מהסוג הזה.
זאת עשויה להיות הזדמנות לעצור ולתכנן מחדש את הפרויקט הזה, כי כרגע העתיד שלו לא נראה מזהיר במיוחד. תוואי מפותל ואטי מצד אחד, מצד שני לא נכנס לא לנצרת ולא לחיפה ועוקף את כל היישובים שבדרך (חוץ מנוף הגליל). הכשלון שלו ישליך רעות על מיזמי טראם-טריין עתידיים כגון חדרה-עפולה או אשדוד-אשקלון.
כדי להציל אותו צריך להתחיל לקדם תכנון של הארכות בחיפה ובנצרת, ולתכנן פיתוח מוטה תחב"צ בקריית אתא, שפרעם וביר אל-מכסור.
הזדמנות לעצור ולא להמשיך, המסלול בכביש 79 לא עובר באמת בשום מקום חוץ מחניונים, אם משום מה ממש רוצים רכבת קלה בין חיפה לנצרת לדעתי עדיף שתהיה דרך כביש 75 ומגדל העמק
 

Ccyclist

Well-known member
הזדמנות לעצור ולא להמשיך, המסלול בכביש 79 לא עובר באמת בשום מקום חוץ מחניונים, אם משום מה ממש רוצים רכבת קלה בין חיפה לנצרת לדעתי עדיף שתהיה דרך כביש 75 ומגדל העמק

אכן, כל ההדמיות שראיתי היו לתחנות באמצע כבישים ראשיים באמצע שום מקום, כמיטב מסורת התיכנון הרכבתי הלקוי בישראל.
 
הכי טוב אם היו מתכננים את הקו כרכבת כבדה עם תחנת קצה באזור כיכר ריינה בכניסה לנוף הגליל ועוד תחנה בנצרת צפון ובשפרעם. זה היה מייצר קישור בין אזור נצרת לרשת המסילות הארצית היות וקו העמק לא באמת רלוונטי לתושבי נצרת או נוף הגליל. התכנון של הקו כרכבת קלה דיי מוזר גם בגלל אורך הקו, 42 ק''מ בעוד שממוצע לקווים דומים בעולם עומד על 15-20 ק''מ. וגם העבודה שרב המסלול הוא בין עירוני כאשר היתרון של רכבת קלה בא לידי ביטויי דווקא במקטעים עירוניים.
הימור שלי שככול שיתקדמו מזרחה לאורך הקו היעילות שלו תפחת. הפרויקט יכול להיות מתאים לתושבי שפרעם/ביר אל מכסור בגלל תדירות נמוכה יחסית של קווי אוטובוס מהם לחיפה וגם מסלול מפותל שהקווים עושים בישובים. גם יכול להיות אטרקטיבי לתושבי קרית אתא. עבור נצרת ונוף הגליל קווי האוטובוס שפועלים היום בתדירות משולבת של כמעט כל 10 דק' וזמן נסיעה שלגמרי מתחרה בזה של נופית הפרויקט יהיה פחות אטרקטיבי.
 

EHP12

Well-known member
הכי טוב אם היו מתכננים את הקו כרכבת כבדה עם תחנת קצה באזור כיכר ריינה בכניסה לנוף הגליל ועוד תחנה בנצרת צפון ובשפרעם. זה היה מייצר קישור בין אזור נצרת לרשת המסילות הארצית היות וקו העמק לא באמת רלוונטי לתושבי נצרת או נוף הגליל. התכנון של הקו כרכבת קלה דיי מוזר גם בגלל אורך הקו, 42 ק''מ בעוד שממוצע לקווים דומים בעולם עומד על 15-20 ק''מ. וגם העבודה שרב המסלול הוא בין עירוני כאשר היתרון של רכבת קלה בא לידי ביטויי דווקא במקטעים עירוניים.
הימור שלי שככול שיתקדמו מזרחה לאורך הקו היעילות שלו תפחת. הפרויקט יכול להיות מתאים לתושבי שפרעם/ביר אל מכסור בגלל תדירות נמוכה יחסית של קווי אוטובוס מהם לחיפה וגם מסלול מפותל שהקווים עושים בישובים. גם יכול להיות אטרקטיבי לתושבי קרית אתא. עבור נצרת ונוף הגליל קווי האוטובוס שפועלים היום בתדירות משולבת של כמעט כל 10 דק' וזמן נסיעה שלגמרי מתחרה בזה של נופית הפרויקט יהיה פחות אטרקטיבי.
קראתי לפני הרבה שנים, שהסיבה שבחרו ברקל. זה בגלל השיפועים. מה שנצרת צריכה זאת תחנה, על הכיכר שבין כביש 60 לכביש 75, והגעה אליה דרך שלוחה ממסילת העמק.

ותודה לאלון סיגלר שמסביר למה הפרויקט הזה בעייתי:
 
קראתי לפני הרבה שנים, שהסיבה שבחרו ברקל. זה בגלל השיפועים. מה שנצרת צריכה זאת תחנה, על הכיכר שבין כביש 60 לכביש 75, והגעה אליה דרך שלוחה ממסילת העמק.

ותודה לאלון סיגלר שמסביר למה הפרויקט הזה בעייתי:
בקו לכרמיאל וירושלים יש שיפועים גדולים יותר. אגב בקו כרמיאל תחנת אחיהוד נמצאת כמעט בכניסה למנהרת גילון שהיא הקטע עם השיפוע הגדול ביותר במסלול, כלומר הרכבת נכנסת למנהרה ממצב של עצירה ועדיין עולה את השיפוע בלי בעיה.
דווקא הרעיון שמופיע בקישור המצורף של רק''ל מתחנת מגדל העמק לתוך נצרת נותן לדעתי מענה הרבה יותר טוב מאשר תחנה בכיכר כביש 60.
 

Ccyclist

Well-known member
הכי טוב אם היו מתכננים את הקו כרכבת כבדה עם תחנת קצה באזור כיכר ריינה בכניסה לנוף הגליל ועוד תחנה בנצרת צפון ובשפרעם. זה היה מייצר קישור בין אזור נצרת לרשת המסילות הארצית היות וקו העמק לא באמת רלוונטי לתושבי נצרת או נוף הגליל. התכנון של הקו כרכבת קלה דיי מוזר גם בגלל אורך הקו, 42 ק''מ בעוד שממוצע לקווים דומים בעולם עומד על 15-20 ק''מ. וגם העבודה שרב המסלול הוא בין עירוני כאשר היתרון של רכבת קלה בא לידי ביטויי דווקא במקטעים עירוניים.
הימור שלי שככול שיתקדמו מזרחה לאורך הקו היעילות שלו תפחת. הפרויקט יכול להיות מתאים לתושבי שפרעם/ביר אל מכסור בגלל תדירות נמוכה יחסית של קווי אוטובוס מהם לחיפה וגם מסלול מפותל שהקווים עושים בישובים. גם יכול להיות אטרקטיבי לתושבי קרית אתא. עבור נצרת ונוף הגליל קווי האוטובוס שפועלים היום בתדירות משולבת של כמעט כל 10 דק' וזמן נסיעה שלגמרי מתחרה בזה של נופית הפרויקט יהיה פחות אטרקטיבי.

תחנות "בשולי המחנה" פוגעות ביכולת להשתמש בתח"צ.

המסלול האידאלי לנצרת מצריך טיפה מינהור כדי שיהיה אפשר לעשות טיול עצמאי בעקבות "חיי בריאן". זה אומר קו עם תחנה במרחק הליכה מכנסיית הבשורה, תחנה בעיריית נצרת עילית, תחנה לרגלי הר תבור ו" Blessed are the Greek ? " ותחנה בטבריה עילית ממנה אולי אוטובוסים או פניקולר לקו סובב כנרת למגדל (מרים ממגדל/מרי מדליין / מדלן / מגדה / מריה מדלנה בשפות שונות) וכפר נחום / קפרניאום. בחיפה המסלול צריך לכלול עצירה בתחנות הרכבת העיקריות של העיר, לא החלפה יחידה במרכזית המפרץ.

עכשיו שיש סיכוי שהמצב ישתפר (ע"ע החזרה המהירה לחופי קרואטיה בשנות התשעים) צריך להסתכל שוב על אתרי הנצרות מנקודת המבט של 70% התיירים העצמאיים שסקרנים לגבי אתרים כאלו, אך חושבים שהמערכת הנוכחית מסובכת או לא נוחה.
 
תחנות "בשולי המחנה" פוגעות ביכולת להשתמש בתח"צ.

המסלול האידאלי לנצרת מצריך טיפה מינהור כדי שיהיה אפשר לעשות טיול עצמאי בעקבות "חיי בריאן". זה אומר קו עם תחנה במרחק הליכה מכנסיית הבשורה, תחנה בעיריית נצרת עילית, תחנה לרגלי הר תבור ו" Blessed are the Greek ? " ותחנה בטבריה עילית ממנה אולי אוטובוסים או פניקולר לקו סובב כנרת למגדל (מרים ממגדל/מרי מדליין / מדלן / מגדה / מריה מדלנה בשפות שונות) וכפר נחום / קפרניאום. בחיפה המסלול צריך לכלול עצירה בתחנות הרכבת העיקריות של העיר, לא החלפה יחידה במרכזית המפרץ.

עכשיו שיש סיכוי שהמצב ישתפר (ע"ע החזרה המהירה לחופי קרואטיה בשנות התשעים) צריך להסתכל שוב על אתרי הנצרות מנקודת המבט של 70% התיירים העצמאיים שסקרנים לגבי אתרים כאלו, אך חושבים שהמערכת הנוכחית מסובכת או לא נוחה.
מעשית אף אחד לא יבנה קו רכבת מתחת לנצרת לכן האופציה של תחנה בצפון העיר יותר פרקטית מאשר רק''ל שמהירות הנסיעה הממוצעת שלה נמוכה מרכב פרטי.
 

Ccyclist

Well-known member
מעשית אף אחד לא יבנה קו רכבת מתחת לנצרת לכן האופציה של תחנה בצפון העיר יותר פרקטית מאשר רק''ל שמהירות הנסיעה הממוצעת שלה נמוכה מרכב פרטי.

התיירים צועקים לכם את דבריו של בריאן כהן:

"We are all individuals!".

חוץ מהאחד שצעק

"I'm not"

וכנראה עדיין נוסע בקבוצות מאורגנות -

אחד ממנועי התיירות הגדולים של ישראל הוא מנצרת וסיפורו מתגולל על פני הגליל, ירושלים וגם בית לחם.

אפילו אם

"He's not the massiah - he's a very naughty boy!"

התשובה ל

"Can we keep the gold'

קשורה לאיכות הקישור התחבורתי שיבנו לתיירות העצמאית.

עכשיו תכתבו 100 פעמים (לפי גוגל)

Peregrinatores iter per agmen
 

EHP12

Well-known member
התיירים צועקים לכם את דבריו של בריאן כהן:

"We are all individuals!".

חוץ מהאחד שצעק

"I'm not"

וכנראה עדיין נוסע בקבוצות מאורגנות -

אחד ממנועי התיירות הגדולים של ישראל הוא מנצרת וסיפורו מתגולל על פני הגליל, ירושלים וגם בית לחם.

אפילו אם

"He's not the massiah - he's a very naughty boy!"

התשובה ל

"Can we keep the gold'

קשורה לאיכות הקישור התחבורתי שיבנו לתיירות העצמאית.

עכשיו תכתבו 100 פעמים (לפי גוגל)

Peregrinatores iter per agmen
צריך להתייחס לתכנון בעיקר שזאת עיר (בנוסף לנוף הגליל ולעיירות שמסביבה) של 150 אלף איש, ולא כיעד תיירות.
 

Ccyclist

Well-known member
צריך להתייחס לתכנון בעיקר שזאת עיר (בנוסף לנוף הגליל ולעיירות שמסביבה) של 150 אלף איש, ולא כיעד תיירות.

הקופים של גיברלטר זוכים ל 8.8 מיליון תיירים בשנה. בריאן כהן שווה הרבה יותר.
 

EHP12

Well-known member
הקופים של גיברלטר זוכים ל 8.8 מיליון תיירים בשנה. בריאן כהן שווה הרבה יותר.
טוב. גיברלטר לא סובלת מסכסוך מזוין עשרות שנים. שמשפיע על המדינה מבחינה תדמיתית. את ישראל אולי ניתן להשוות למצרים. מדינות עם 4/5 שעות טיסה ממערב אירופה עם אוצרות היסטוריים ותדמית בטחונית בעייתית.
 

Ccyclist

Well-known member
טוב. גיברלטר לא סובלת מסכסוך מזוין עשרות שנים. שמשפיע על המדינה מבחינה תדמיתית. את ישראל אולי ניתן להשוות למצרים. מדינות עם 4/5 שעות טיסה ממערב אירופה עם אוצרות היסטוריים ותדמית בטחונית בעייתית.

בגיברלטר יש סכסוך בדרכי שלום בעצימות נמוכה. בשיא הקיץ הספרדים אוהבים להתעלל בתיירים שחוצים את החזית. הם מאיים בכוונה את ביקורת הגבולות וגורמים לתורים של שעות בחום של אוגוסט. יש גם תהליך איטי ומייגע שלכאורה הסכימו מזמן שגיברלטר תהיה בשנגן (אזור חסר גבולות באיחוד האירופאי ומספר מדינות אחרות) אך היישום מתעכב כבר כמה שנים בגלל אי הסכמה על סעיפים טכניים. כל זה לא מונע מהתיירים, שרובם הגדול שוהה בספרד וצריך לחצות את מעבר הגבול של החזית על כל המוניטין הידוע של התורים בו, מלהגיע לטריטוריה בת כ 32,000 תושבים.
 
בגיברלטר יש סכסוך בדרכי שלום בעצימות נמוכה. בשיא הקיץ הספרדים אוהבים להתעלל בתיירים שחוצים את החזית. הם מאיים בכוונה את ביקורת הגבולות וגורמים לתורים של שעות בחום של אוגוסט. יש גם תהליך איטי ומייגע שלכאורה הסכימו מזמן שגיברלטר תהיה בשנגן (אזור חסר גבולות באיחוד האירופאי ומספר מדינות אחרות) אך היישום מתעכב כבר כמה שנים בגלל אי הסכמה על סעיפים טכניים. כל זה לא מונע מהתיירים, שרובם הגדול שוהה בספרד וצריך לחצות את מעבר הגבול של החזית על כל המוניטין הידוע של התורים בו, מלהגיע לטריטוריה בת כ 32,000 תושבים.
במצב העניינים הנוכחי בנצרת עדיף שלבינתיים התיירים לא יבואו. לא יודע מתי יצא לך לאחרונה לבקר בעיר, השנה קצת לפני חג המולד תחנות האוטובוס בעיר הפכו לפחי אשפה מאולתרים כי העירייה לא פינתה זבל כמעט חודש. כל חגיגות חג המולד, הדלקת העץ והתהלוכה המסורתית בוטלו ולא בגלל המלחמה. קודם כל צריך לבנות תשתיות ראויות עבור התושבים המקומיים, ולא רק של העיר אלה של כל הסביבה. כאשר יהיו תשתיות מספיק טובות למקומיים גם התיירים ישתמשו בהם.
 

EHP12

Well-known member
במצב העניינים הנוכחי בנצרת עדיף שלבינתיים התיירים לא יבואו. לא יודע מתי יצא לך לאחרונה לבקר בעיר, השנה קצת לפני חג המולד תחנות האוטובוס בעיר הפכו לפחי אשפה מאולתרים כי העירייה לא פינתה זבל כמעט חודש. כל חגיגות חג המולד, הדלקת העץ והתהלוכה המסורתית בוטלו ולא בגלל המלחמה. קודם כל צריך לבנות תשתיות ראויות עבור התושבים המקומיים, ולא רק של העיר אלה של כל הסביבה. כאשר יהיו תשתיות מספיק טובות למקומיים גם התיירים ישתמשו בהם.
מה שאולי כן צריך. זה להשאיר בפאולוס השישי, רק קווים עירוניים, ואת הבינעירוני להעביר לכביש 75. כאשר צומת מחצבות ישמש להם כתחנת קצה.

במקום 331 ו-332 שלוקח להם שעה לחיפה. להשאיר אותם כקווי ערב/סופש בלבד, ובשאר הזמן, להפעיל קו לתחנת כפר יהושע. שממנו יתחברו לחיפה ולמרכז.
 
מה שאולי כן צריך. זה להשאיר בפאולוס השישי, רק קווים עירוניים, ואת הבינעירוני להעביר לכביש 75. כאשר צומת מחצבות ישמש להם כתחנת קצה.

במקום 331 ו-332 שלוקח להם שעה לחיפה. להשאיר אותם כקווי ערב/סופש בלבד, ובשאר הזמן, להפעיל קו לתחנת כפר יהושע. שממנו יתחברו לחיפה ולמרכז.
כל עוד יש פקקים בנצרת ותדירות קו הרכבת לעפולה פעם בשעה זה לא מעשי. 90% מהנסיעות יפספסו את הרכבת. חוץ מזה שהחלפה כזאת תיקח יותר זמן מאוטובוס ישיר אז לא מרוויחים כלום.
לגבי מסוף בין עירוני, בהחלט חייב להיות מסוף מסודר בנצרת, יתכן ויקימו כזה ליד אחת מתחנות הרכבת הקלה, אולי נצרת צפון...
 

EHP12

Well-known member
כל עוד יש פקקים בנצרת ותדירות קו הרכבת לעפולה פעם בשעה זה לא מעשי. 90% מהנסיעות יפספסו את הרכבת. חוץ מזה שהחלפה כזאת תיקח יותר זמן מאוטובוס ישיר אז לא מרוויחים כלום.
לגבי מסוף בין עירוני, בהחלט חייב להיות מסוף מסודר בנצרת, יתכן ויקימו כזה ליד אחת מתחנות הרכבת הקלה, אולי נצרת צפון...
רכבת עושה את הדרך ממרכזית המפרץ לכפר יהושע ב-10 דקות.

אוטובוס? ממרכזית המפרץ למחלף תל קשיש בטוח יותר. מה שכן, צריך קו מחיפה לנצרת שיפעל כל היום בלי טבעון ובלי מגדל העמק.

יש חניון אוטובוסים בצומת מחצבות שאפשר להפוך אותו למרכזית נצרת
 

ohadg09

Active member
רכבת עושה את הדרך ממרכזית המפרץ לכפר יהושע ב-10 דקות.

אוטובוס? ממרכזית המפרץ למחלף תל קשיש בטוח יותר. מה שכן, צריך קו מחיפה לנצרת שיפעל כל היום בלי טבעון ובלי מגדל העמק.

יש חניון אוטובוסים בצומת מחצבות שאפשר להפוך אותו למרכזית נצרת
קיים קו כזה (חדש יחסית) 336
לא בלי טבעון אבל עוקף את מגדל העמק
 
רכבת עושה את הדרך ממרכזית המפרץ לכפר יהושע ב-10 דקות.

אוטובוס? ממרכזית המפרץ למחלף תל קשיש בטוח יותר. מה שכן, צריך קו מחיפה לנצרת שיפעל כל היום בלי טבעון ובלי מגדל העמק.

יש חניון אוטובוסים בצומת מחצבות שאפשר להפוך אותו למרכזית נצרת
זה לא משנה שהרכבת מגיעה ב 10 דק' מכפר יהושע למרכזית המפרץ אם פספסת אותה בדקה, ואז הזמן מתארך לשעה ועשר דקות.
אי אפשר לתאם קו מנצרת לרכבת בגלל הפקקים. יש קו לרכבת, 111, מספר הנוסעים הממוצע בנסיעה הוא 5 כי התזמון פשוט לא אמין.
 
למעלה