אוריאל וקסלר
New member
6 דרכים לשפר את הרווחיות של העסק שלנו
אפשר להתחיל את הפוסט בבדיחה ידועה:
שואלים בעל עסק איך עשה את כספו והוא משיב: " אני קונה בשקל ומוכר בשניים ועושה את העשרה אחוז שלי..."
אנחנו לא ניתן לכם עצות פשטניות בסגנון של 'תקנו בזול' ו - 'תמכרו ביוקר' אלא נציע דברים יותר קונקרטיים.
נכון הדבר שעל מנת לשפר רווחיות בעסק יש לטפל הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות, אך הדברים אינם מסתכמים רק בכך.
להלן המלצות פעולה שלנו אליכם:
1. מבנה ההוצאות הקבוע של העסק איננו תלוי (בטווח מכירות מסויים) בהיקף המכירות בפועל. בדקו את ההוצאות הללו ובחנו מה ההוצאות ההכרחיות ובמה ניתן לצמצם (דרך קבלת הצעות ממספר ספקים כמו: ניקיון, ליסינג לרכב, ביטוח ועוד) תופתעו שזה ניתן לביצוע. בנוסף בדקו איזו הוצאה קבועה ניתן להוציא החוצה כמשתנה (לדוגמא במקום להחזיק רכב מסחרי יקר בהיקף מועט שיושב בחצר - להזמין הובלה במחיר אטרקטיבי ורק למשלוחים שמצדיקים זאת בהיקף. עובד תגבור כעובד שעתי על בסיס צורך או דרך משרד חיצוני במקום משכורת שלימה ועוד).
2. בדקו את ההוצאות המשתנות של העסק בצורה פרטנית וקבלו הצעות מחיר לשם השוואה. כאן הכוונה לחברות שילוח, חומרי עזר ואריזה, וכל עלות פר יחידה שאינה קניות חומרי גלם או מוצרים בעסק מסחרי. גם כאן תגלו כר נרחב של אפשרויות להוזלה.
3. רכש נבון של חומרי גלם לעסק יצרני או מוצרים גמורים לעסק מסחרי הוא תורה בפני עצמה. בגדול צריך לבחון איכות מול מחיר, להשתדל לא להיות תלויים בספק בודד ובכך ליצור תחרות במחירים. גם אשראי ספק ארוך יותר, זמינות טובה והנחות נאות על היקפים ייצרו אפקט ממשי של הוזלה.
בהחלט נכון לומר שרכישה טובה עושה את המכירה (כי במקים רבים מחיר המכירה לא ניתן כמעט להשפעה).
4. מחירי מכירה פחות ניתנים לשליטה, אלא אם המוצר שלכם ניתן למיצוב נפרד/בידול ממוצרים אחרים (איכות, חדשנות, מותג, ועוד) ואז ניתן לגבות עליו פרמיה נוספת. פעילות במוצרי נישה ייחודיים גם הם מצדיקים עלות נוספת מנק' ראות הלקוח.
5. צירוף של שירות איכותי למוצר, זמינות אספקה גבוהה, יכולת התאמה ספציפית ללקוח וכדומה גם הם מהווים יתרון מול הלקוח ומאפשרים גביית פרמיה נוספת לעומת מתחרים.
6. אל 'תספגו' עלויות שיש לתמחר בנפרד כגון: אשראי לקוחות (יעלה ללקוח נניח 1% לחודש) או עלויות הובלה והרכבה, שירות נלווה וכדומה. לעיתים עיקר הרווח בעסקה יכול להגיע דווקא משני האחרונים.
אפשר להתחיל את הפוסט בבדיחה ידועה:
שואלים בעל עסק איך עשה את כספו והוא משיב: " אני קונה בשקל ומוכר בשניים ועושה את העשרה אחוז שלי..."
אנחנו לא ניתן לכם עצות פשטניות בסגנון של 'תקנו בזול' ו - 'תמכרו ביוקר' אלא נציע דברים יותר קונקרטיים.
נכון הדבר שעל מנת לשפר רווחיות בעסק יש לטפל הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות, אך הדברים אינם מסתכמים רק בכך.
להלן המלצות פעולה שלנו אליכם:
1. מבנה ההוצאות הקבוע של העסק איננו תלוי (בטווח מכירות מסויים) בהיקף המכירות בפועל. בדקו את ההוצאות הללו ובחנו מה ההוצאות ההכרחיות ובמה ניתן לצמצם (דרך קבלת הצעות ממספר ספקים כמו: ניקיון, ליסינג לרכב, ביטוח ועוד) תופתעו שזה ניתן לביצוע. בנוסף בדקו איזו הוצאה קבועה ניתן להוציא החוצה כמשתנה (לדוגמא במקום להחזיק רכב מסחרי יקר בהיקף מועט שיושב בחצר - להזמין הובלה במחיר אטרקטיבי ורק למשלוחים שמצדיקים זאת בהיקף. עובד תגבור כעובד שעתי על בסיס צורך או דרך משרד חיצוני במקום משכורת שלימה ועוד).
2. בדקו את ההוצאות המשתנות של העסק בצורה פרטנית וקבלו הצעות מחיר לשם השוואה. כאן הכוונה לחברות שילוח, חומרי עזר ואריזה, וכל עלות פר יחידה שאינה קניות חומרי גלם או מוצרים בעסק מסחרי. גם כאן תגלו כר נרחב של אפשרויות להוזלה.
3. רכש נבון של חומרי גלם לעסק יצרני או מוצרים גמורים לעסק מסחרי הוא תורה בפני עצמה. בגדול צריך לבחון איכות מול מחיר, להשתדל לא להיות תלויים בספק בודד ובכך ליצור תחרות במחירים. גם אשראי ספק ארוך יותר, זמינות טובה והנחות נאות על היקפים ייצרו אפקט ממשי של הוזלה.
בהחלט נכון לומר שרכישה טובה עושה את המכירה (כי במקים רבים מחיר המכירה לא ניתן כמעט להשפעה).
4. מחירי מכירה פחות ניתנים לשליטה, אלא אם המוצר שלכם ניתן למיצוב נפרד/בידול ממוצרים אחרים (איכות, חדשנות, מותג, ועוד) ואז ניתן לגבות עליו פרמיה נוספת. פעילות במוצרי נישה ייחודיים גם הם מצדיקים עלות נוספת מנק' ראות הלקוח.
5. צירוף של שירות איכותי למוצר, זמינות אספקה גבוהה, יכולת התאמה ספציפית ללקוח וכדומה גם הם מהווים יתרון מול הלקוח ומאפשרים גביית פרמיה נוספת לעומת מתחרים.
6. אל 'תספגו' עלויות שיש לתמחר בנפרד כגון: אשראי לקוחות (יעלה ללקוח נניח 1% לחודש) או עלויות הובלה והרכבה, שירות נלווה וכדומה. לעיתים עיקר הרווח בעסקה יכול להגיע דווקא משני האחרונים.