אנחנו דור מזויין.
אתחיל ואומר ששביתה מהסוג שלכם אינה חוקית. אני לא בטוח בכלל שהתלמידים נחשבים לגוף ארגוני, ואם מותר לתלמידים בכלל לשבות - שלא לדבר על שביתה לא מתוקשרת ולא מורשית ע"י גוף עליון. שלא לדבר על הסיבות ה, תסלחו לי, מטומטמות שלכם: 1)היחס המגעיל של המורים כלפינו - ניסוח כזה לא מתקבל על הדעת. אם הייתם מנסים להסביר את מהות היחס בנקודות, אולי הייתי מתייחס למה שיש לכם להגיד. מה זה אומר, יחס מגעיל? מבחנים קשים? שיעורי בית? הרי אתם לא מצפים שהחינוך יהיה פיקניק, נכון? כל עוד המורה לא מפחית מזכויותיכם וכבודכם האנושיים - אין לכם על מה להתלונן. 2)איסור יציאה לשירותים באמצע שיעור ואיסור שתייה - אני לא יודע איפה אתם לומדים, אבל בבית הספר שלי מרשים לכל תלמיד לצאת בזמן השיעור לשירותים - לפעמים גם בלי לבקש רשות מהמורה. אין בית ספר בארץ שלא ירשה לתלמיד לשתות מבקבוק מים שהביא מהבית. אם יש לכם מסכים יוזמה בשביל להוציא כזאת קריאה לשביתה - להביא בקבוק מים לכיתה לא צריכה להיות טרחה גדולה. 3)אנו מעוניינים בביטול תלבושת האחידה - בשביל מה? בשביל שחוסר הצניעות תשלוט שוב בבתי הספר? אני לא מדבר על בתי ספר דתיים, אני מדבר על בתי ספר רגילים. אתם יודעים טובים מאוד שבגיל ההתבגרות נערים לא מסתדרים כמו שצריך עם חוסר צנעה, ושזה יסיח את דעתם מהלימודים. זה משני. חשוב יותר מזה הם התלמידים שאין להם מספיק כסף לחולצות יוקרות. זה לא סטטיסטיקות עיתונאיות, באמת קיימים תלמידים שאין להם מספיק כסף לקאסטרו או פוקס, והחולצה האחידה היא מעמד של שוויון לתלמידים האחרים, חבריהם לכיתה, שמזל הכלכלי שפר עליהם יותר מלהם. 4)שיתחילו לתקן את המזגנים ושהכיתות יראו בסדר - המזגנים לא נקנים מקולקלים מלכתחילה, ול"בסדר" אין הגדרה מילונית. כל עוד התלמידים ישמרו על הכיתה נקייה ומסודרת ולא יעשו בה עוול - סגל בית הספר בטח שלא יעשה זאת. 5) לוחות מבחנים צפופים - אם יש לכם הצעה טובה יותר ללוח המבחנים - תציעו אותה למשרד החינוך. בינתיים זה מה שיש, וזה הוגן למדי. 6)ביטלו השנה הרבה מגמות - ולמה עשו את זה? חוסר תקציב? חוסר יעילות? חוסר עניין? ושביתה של יום, מה היא תעשה? תחזיר את כל המגמות האבודות? אני מודע למספיק מגמות של קולנוע, מוזיקה, תאטרון, מדעים, כלכלה, עסקים, ארכיטקטורה ועוד מגמות עד לאן שהאופק מגיע. 7)שיטות לימוד גרועות, מורים שלא יודעים להסביר - המורים האלה עברו בית-ספר להוראה, ומי שנכשל בזה לא מקבל תעודת הוראה. ומי שלא מקבל תעודת הוראה, כפי שאתם בודאי יודעים - לא יתקבל להיות מורה. שיטות הלימוד גרועות? ומה אתם רוצים לעשות, לבטל את שיטות הלימוד? אולי להציע שיטת לימוד חדשה? 8)40-45 ילדים בכיתה - כמספר האנשים במדינה. בבית הספר שלי, אגב, אין כיתה עם יותר מ-40 תלמידים, וישנן כיתו עם לא יותר מ-30 תלמידים. 9)ברוב בתי הספר אין השאלת ספרים וזה סתם גורם להוציא הרבה כסף כל שנה - השאלת ספרים איפה, בספריית בית הספר? זה גורם להוציא הרבה כסף על מה, על ספרי לימוד? 10)טיולים שנתיים באוהלים וקיצוצים על ימין ועל שמאל - בטיול שנתי אחד בכל עשר שנות לימודי ישנתי באוהלים, ובחיי - זאת היתה חוויה נהדרת. גם בטיולים הנוספים, שלא נחשבים לטיולים שנתיים ושאליהם יצאתי מרצוני החופשי - הלינה מחוץ לאוהלים בשקי-שינה על הדשא הרטוב והקר היתה נסבלת. אני באמת לא רואה את הקשר לקיצוצים, שאם ישנם כאלו - הם לא נעשים ללא סיבה. אף אחד לא נהנה מהם, לא התלמידים - ובטח שלא ההנהלה. 11)שלא מערבים אותנו(התלמידים) בהחלטות חשובות על הלימודים - ולמה שיערבו אתכם? אתם עברתם הכשרה? אתם חלק מסגל בית-הספר ומשרד החינוך? מספר התלמידים בארץ כחול אשר על שפת הים, וייעוץ בו יגרור השתהות בלתי סבירה בעליל. עדיף לתת לאנשי המקצוע לעשות את מה שהם יודעים לעשות. 12)הסכומים המוגזמים לפעילויות "חוץ-ביצפריות" (כמו הצגות וטיולים). אנחנו באים ללמוד, משלמים 800 שקל על ספרים, ואז מבקשים מאיתנו עוד 1000 ש"ח בשביל טיול שאף אחד לא באמת רוצה. - מי שלא רוצה, לא חייב לשלם, ולא מוציאים אותו לטיול - קל וחומר. ההצהרה על השביתה הזאת נראית לי יותר כמו רצון מטופש של תלמידים מפונקים שלא נעימה להם העובדה שהחיים הם לא רק הנאה. כל סיבה אינה מנומקת, נתונים רשמיים אינם מובאים, ולא נעשה שום ניסיון קודם לשביתה על-מנת לפתור את ה"בעיות" שלכם. מן הסתם, הרבה יותר קל לשבת בבית ולא לבוא ליום לימודים מאשר באמת לנסות לעשות משהו מועיל כדי לשנות את המצב. אני מסתכל על השביתה הזאת בתור, אני מקווה, בדיחה, ומאמין שכל תלמיד שלא יבוא בתאריך המצויין ללמוד יעשה זאת מתוך הרצון ביום חופש מן הלימודים. יום טוב, ובהצלחה.