9421 ! בנייתם הושלמה והם כבר טסים.

9421 ! בנייתם הושלמה והם כבר טסים.

נכון להיום, עפ"י דיווח מחברת וואנס, הושלמה בנייתם של 9421 קיטים של החברה והם כבר טסים.
החלוקה לפי דגמים:
As of June 27, 2016 9,421 RV aircraft have been completed and flown!
Listed by Model
RV-3 293
RV-4 1,393
RV-6/6A 2,581
RV-7/7A 1,518
RV-8/8A 1,349
RV-9/9A 1,021
RV-10 803
RV-12 456
RV-14/14A 7
עפ"י החברה, בממוצע, יותר מאשר מטוס אחד ליום.
ואגב כך, היום כבר טסים בישראל שלושה מטוסים שנבנו מקיטים של וואנס (שניים נוספים, נבנו והושלמו אך נלקחו לחו"ל - אחד נמכר ואחד מופעל ע"י הבעלים בארה"ב) ועוד שני קיטים של וואנס נמצאים בשלבי בנייה אחרונים.
ישנו עוד מטוס אחד, שהוא "מוטציה" של מטוס של וואנס, שבנייתו הושלמה והוא כבר סיים את שלב טיסות הניסוי I ומתחיל את שלב II של חייו.
אין ספק כי ענף בניית מטוסים בבנייה עצמית בארה"ב מניב יותר מטוסים מאשר תעשיית מטוסי GA המרושיינים, כולה!
אריאל אריאלי
 

טל ר

New member
אריאל, כמה מטוסים בבניה עצמית מסיימים בניה כל שנה בארה"ב?

 
כמה מאות.

לא יכול לומר מספר מדוייק, מפני שאף אחד לא עושה סיכומים.
מה שאני יודע (ואתמול קראתי מאמר על כך), שבשנת 2012 היו בארה"ב קצת יותר מ- 36000 מטוסים.
חברת וואנס, המפרסמת את מספר המטוסים שבנייתם הושלמה והם טסים (לא כל הבונים מדווחים על סיום הבנייה).
מהמספרים של וואנס לבד, עולה כי מספר המטוסים שבנייתם מושלמת מידי שנה, גדול יותר מסך כל המכירות של פייפר, ססנה וביצ'קראפט ביחד! (מטוסים חד מנועיים).
בהערכה זהירה, אני חושב שהיום יש בארה"ב לבד, בסביבות 38000 מטוסים בנויים ע"י חובב.
- אבל, מה האמריקאים מבינים בבניית מטוסים ע"י חובב?
והמבין יבין......
אריאל אריאלי
 

טל ר

New member
זה באמת מרשים, אריאל, אבל...

זה לא יותר מכל ה-GA ביחד.
כתבת:
"אין ספק כי ענף בניית מטוסים בבנייה עצמית בארה"ב מניב יותר מטוסים מאשר תעשיית מטוסי GA המרושיינים, כולה!"
&nbsp
האם אני יכול להציע לך מעט ספק בריא? ב-2015, נמסרו בארה"ב בלבד 1,581 מטוסים לתעופה כללית. אני מבין שבוני Vans משלימים למעלה ממטוס אחד ביום, אולם התעופה הכללית אחראית על למעלה מ-4 מטוסים ביום. וכשאמרת "פייפר, ססנה וביצ'קראפט" - האם ססנה וביצ'קראפט אינם אותה חברה? מה היה קורה אם היית משווה ל"טקסטרון, טקנאם וסירוס"?
&nbsp
נראה לי מוזר שאין סיכומים, כי אם אני מבין נכון, טיסות הניסוי וכו' עוברות בסוף דרך ה-FAA, אבל אני באמת לא יודע איך זה עובד.
&nbsp
תודה, אריאל!
&nbsp
טל
 
שיםפ לב. ציינתי מטוסים חד מנועיים.

תעופה כללית כוללת גם מטוסים דו מנועיים. הרוב הכמעט מוחלט של מטוסים בנויים ע"ח חובב הם מטוסים חד מנועיים ואת אלו צריך להשוות למטוסים מאותו סוג של התעופה המרושיינת.
נכון שה-FAA יודעים על על מטוס "שעולה על הכביש" אך מטוסים רבים יורדים מחוסר שימוש, התיישנות ותאונות. כך, שקשה מאד לאמוד במדוייק את המספר המדוייק של המטוסים בפועל.
לעומת זאת, מספר המטוסים (החד מנועיים, כאמור) של שלוש החברות שציינתי, עומד על כמה מאות בלבד וזה מספר קטן יותר ממספר המטוסים "העולים לאויר" הבנויים מקיטים של וואנס.
אריאל אריאלי
 

טל ר

New member
במקור אמרת משהו אחר...

"אין ספק כי ענף בניית מטוסים בבנייה עצמית בארה"ב מניב יותר מטוסים מאשר תעשיית מטוסי GA המרושיינים, כולה!"
&nbsp
ובנוסף, זה ממש "Cherry picking." בחרת "שלוש" חברות, שתיים מתוכן הם כבר אותה חברה (ססנה, ביצ'קראפט), ביצ'קראפט יצרו סה"כ 23 מטוסי בוננזה חד מנועיים ב-2015, ופייפר מדשדשים עם 138 מטוסים. השווה לשלושה שאני כתבתי ותראה תוצאות אחרות.
&nbsp
לא שבניה ע"י חובב אינה מרשימה - נהפוך הוא. זה הישג מהותי ומרשים, כזה שכנראה אני לעולם לא אשיג. אבל הוא מרשים גם אם אין יותר ממנו מתעשיית התעופה הכללית המרושיינת כולה.
 
מדבקות למטוסים

לבונים ולבעלי מטוסים פרטיים המעוניינים "לקשט" את מטוסם - ישנה חברה שמייצרת מדבקות (Placards) להדבקה במקומות שונים.
חוץ מאשר המדבקות הסטנדרטיות של החברה, הם מקבלים גם בקשות מיוחדות.
לאתר החברה:
http://www.aircraftstickers.com/
אריאל אריאלי
 

ZeevRozenek1

New member
מדבקות למטוסים

בחנות לכלי נשק פה בסביבה אפשר להשיג מדבקות שנראות כמו חור של כדור (לא סתם, לפחות איזה 0.5 ) כמו אלה בתמונה (ליד הישבן של מכר שלי שמתדלק את המטוס.
המדבקות האלה לא חוקיות כיון שהן בגדר "סימולציה של מעשה פשע", אבל מי בודק .
 
למעלה