a soul for satan 666 - יקרי

MOTI FELDMANM

New member
a soul for satan 666 - יקרי

עניתי לך מספר תשובות - הייתי שמח לשמוע את תגובתך. תודה
 

MOTI FELDMANM

New member
תודה על המאמץ הוספתי תשובות לשיפוטך

הוספתי תגובה לשפוטך, אני מעריך מאוד את החתירה לאמת, אלוואי והייתה לי כזאת.
 

MOTI FELDMANM

New member
אני באמצע עבודה ועל כן אני נאלץ לקט

וע את הדיון, אני מבטיח תשובה עד מחר בערב, באמת סליחה, אין ספק כי הדיון הזה חביב. שמחתי מאוד להכירך.
 

bios

New member
באמת מעניין הדיון שלכם

מוטי - במיוחד מעניין אותי שאתה שב ומתייחס לרעיונות שמופיעים בספר כגישות של היהדות. הנטייה הטבעית כשקוראים את הספר היא לחשוב שהרעיונות המובעים בו מזעזעים את היסודות של הדתות המונותאיסטיות המרכזיות ובהן היהדות. למשל - ניתן לחשוב כך על הטענה שאין "טוב" ו"רע" ושאפילו הדברות הם לא איסורים אלא ברית והתחייבות של אלוהים שמי שידע "להזכר" ו"לברוא את עצמו" יגיע למצב בו לא ירגיש צורך לגנוב, לרצוח וכו'. אני אשמח לדעת אם אתה באמת מוצא את הרעיונות בספר כחופפים את ההבנה שלך ליהדות, ואם כן - לאיזה ענף או הוגים יהודיים ההבנה הזאת מתייחסת.
 

MOTI FELDMANM

New member
bios שלום וברכה

אני לומד לאור ולדרכו של הרב קוק, תפיסה בהחלט שונה לגבי המציאות, לדעתי אמיתית יותר גם לגבי הדור, והסתכלות החיים בכלל, ובפרט הסתכלות החיים היהודית. כשקראתי את שאלתך לראשונה, בערה לה קרקפתי מבושה, אך לצערי איני קראתי את הספר לעולם, מה גם שזה הדבר הבא שאני הולך לעשות, ואשמח להתיחס אליו בהקשר היהדות, אין ספק שהשאיפה היא באמת כמו שאתה אומר שלאדם יבאו התובנות מעצמו (עשרת הדיברות וכו'), אך תמיד צריך שיהיו מעוגנים בדבר נשגב יותר -חוקי האלוקים או יותר נכון המוסר האלוקי- בגלל שאדם הוא אדם ולפעמים בפנות חשוכות הוא יכול לפול, אך שיש משהו גבוהה ממנו שהוא חי את חוקיו יהרג ובל יעבור (במצבים מסויימים) אז גם בפינות חשוכות אלו יתגבר. אני לא יודע אם זה קשור או לא, אבל לפי הסתכלות הרב קוק, תמיד יבא מוסר האדם כדבר משלים למוסר האלוקות, אדם שאין לו מוסר טבעי שלו, זה יותר חמור מאדם שאין לו מוסר אלוקי... בתקווה שעניתי לשאלותך... ותמיד אשמח להתדין... מוטי
 

bios

New member
אז בכל זאת אתה נפרד מהספר

ואני אצטט ממנו: "מעולם לא קבעתי "טוב" או "רע", "עשה" או "אל תעשה". לו הייתי עושה כן, הייתי גוזל ממך לחלוטין את המתנה החשובה ביותר שקיבלתי - את ההזדמנות לעשות כטוב בעיניך ולהתנסות בתוצאות מעשיך; את ההזדמנות לברוא את עצמך מחדש בצלם ובדמות של מי שאתה באמת; את המרחב ליצור מציאות של אתה נעלה יותר ויותר בהתבסס על המושג הנשגב ביותר שלך בנוגע למה שאתה מסוגל". אולי אחרי שתקרא את הספר, תוכל לשלב בין הרעיון הזה למה שאתה מכיר לגבי היהדות בכלל או לגבי הרב קוק. אני אשמח לקבל עדכון על התובנות שלך.
 

MOTI FELDMANM

New member
קח הרבה אוויר זה ארוך, בהצלחה

רמי היקר, קודם כל סליחה על האיחור, כל יום שעבר הרגשתי לא בסדר כלפך, אנא קבל את סליחתי, מרוח דברך ומאי ההסכמה לדברי הבנתי כך, אם לא אז לקחתי את דברי בחזרה. קודם כל אפתח בתפיסתי לגבי המושג "שאלה" שאני חושב שיבאר הרבה מן השאלות שאתה מכנה אותן "פסיביות", כאשר מגיעה שאלה - לכאורה - חיצונית ליהדות כגון: "בריאת העולם", "תורת האבולוציה" וכו' כאשר הן תהינה מוכחות מעבר לכל ספק – בצורה מדעית- תהיה היהדות צריכה להתמודד איתם מנקודת מוצא שהם אמיתיות אפ"ע שיסתרו את הנאמר בפשט התורה. המציאות שנוצרה (שלכאורה ישנה שאלה שסותרת את התורה) נועדה איפה להעמיק את הבנת המציאות ע"פ התורה. ואני אתן דוגמא פשוטה: זמן קיום העולם ע"פ היהדות הוא בסביבות 5500 שנה מאז קיום העולם, והנה המדענים באים ואומרים שהעולם קיים מיליונים אם לא מיליארדים של שנים, סתירה ברורה! התיישבו חכמי הדורות, והעמיקו בהבנות התורה, ופרכו את הקושיות בכמה תשובות שאני הביא אחת מהן: "הזמן" הוא דבר יחסי, ולנו הוא ברור ע"פ סדר שהאדם קבע יום זה 24 שעות שעה זה 60 דקות וכו' , לפני בריאת העולם הזמן היה מושג אחר לגמרי כל יום ויום שנאמר בפרשת בראשית אינו אלא אלפי שנים. ומוכיחים זאת מפסוק שנאמר בתהילים (אני לא זוכר אותו כרגע). מסקנה, מכאן, ישנן המון שאלות חלקן כאלה שאולי יחלקו על תפיסת היהדות, אך מציאות השאלות הללו באו כדי להעמיק את המציאות ע"פ התורה. אין פה פסיביות אל אקטיביות של חיפוש והבנה לוגית שיכלית.(הדבר נכון לגבי כל שאלה, אין בהלה מן השאלות, אנו נתמודד אתם. זוהי גישת היהדות בגדול) בקשר לתשובות שאותם אנשים עונים לך, הרי זה ברור, האדם היהודי אומר שלוש פעמים ביום, "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" - אלוקים הוא לא דבר מוגדר ועל כן לא יתכן שה"אחד" הנאמר בפסוק מתייחס לספרה 1, אם יהיה כך הכנסת את האלוקים ל"הגדרה", ואלוקים הוא לא דבר מוגדר בהגדרות אנושיות (מה הוא "כן"? בפעם הבאה אם תרצה), אלא ה"אחד" בא להגדיר את אחדותו של הקב"ה שהכל נפרט ונמשך ממנו, הוא מאחד את כל המציאות כולה מהשאלות הגדולות ועד הפרטים הקטנים קטנים. יש אנשים שיוכלו להסביר את הדרך, ויש כאלו שרק יגידו זה אלוקים, אך באמת אל תכעס עליהם. ואני מעריך אותך על השאיפה הקנה לאמת. (אם תרצה בהזדמנות אני אגיד לך על זה משהו חשוב). לשאלתך על הפחדים, קודם כל אני מאמין שהכל מאלוקים, אך יותר משהכל מאלוקים, הכל תלוי באדם, האלוקים לא יכול להתגלות במציאות ללא האדם העובד אותו, קיים הוא יהיה תמיד, אבל נניח שאין אנושות שמאמינה בו ועובדת אותו הוא לא יתגלה במציאות, ומכאן גם נובעים אותם הפחדים – האלוקים מתגלה באדם העובד אותו – בכל מיני דרכים – תלוי לפי מדרגת האדם, ("נביא" זוהי המדרגה הגבוהה ביותר) אך גם לנו יש קשר כולשהו עם האלוקים, - הנשמה – כל אדם זוכה לראותו בצורה שונה, יש אדם שזה יבוא בצורה חזקה של שאלות מהות, למה נבראתי?, מה תפקידי בעולם?, וכו' יש אדם שזה יבא לו כאירוע תראומתי , (אתה מכיר את אלה שאחרי שמת להם ל"ע אחד ההורים הם לובשים כיפה? ) הם מרגישים שיש משהו עמוק יותר במציאות אבל הם לא מבינים מהו? ואנו מדחיקים את השאלות הללו אנו לא נותנים לעצמו זמן לחשוב תמיד אנו נשתדל להיות עמוסים בעבודה, ואם לא, אז הולכים למסיבות, ולקולנוע. ולא מתישבים להקשיב לעצמנו אף לא לדקה, להקשיב לאותן שאלות, למה? כי זה מפחיד, זה מפחיד לשנות את אורך חיינו – לאו דווקא לחזור בתשובה- אלה אפילו להיות יותר טובים ומתחשבים, יותר מבינים את מהות החיים, זה מפחיד לדעת שישנה על גבינו אחריות כל כך גדולה, (ראה בתשובה הקודמה בקשר לתפילה- האדם צריך לעמול ע"מ לשנות דברים- ולשנות את העולם כולו. ) וגם אני לפעמים מעדיף להדחיק את אמונה, גם לי קשה לקחת אחריות, זה מה שרציתי להגיד, וכאן גם נחבאת התשובה לשאלתך – ואני מצטט את השאלה-: " אני גם לא מבין למה שינוי חייב לבוא מתוך תפילה, למה הוא לא יכול לבוא מתוך רצון להיות אדם טוב יותר, ללא קשר לדת....אולי זה נאיביות, אבל לדעתי ככה זה צריך להיות..." אתה צודק הרצון להיות יותר טוב זוהי התפילה, בדיוק זוהי תפילה, האדם הטבעי תמיד שואף לטוב. השאלה איך הוא מגלה את זה, והחכמים שהכירו את נפש האדם, בנו סדר שעל ידו האדם מעלה את רצונו על הצד הטוב ביותר, ומגלה אותו. רמי, הייתי ממשיך עוד ועוד... אך אני מעריך מאד.... אל תדאג לא שחכתי את שאלתך בקשר לבחירה החופשית... אני עוד הענה עליה בהמשך... תודה רבה מוטי
 
והנה אני עונה...

למרות שאתה טוען שזמן הוא דבר יחסי, ושלפני הבריאה הזמן היה אחרת, אני חושב אחרת. זמן הוא דבר קבוע. כמו שהוא הולך עכשיו, כך הוא הלך ככה. ישנו ישנו פיסקאי גדול שקוראים לו סטפן הוקינג, שהוא נחשב לפיסקאי הכי טוב כרגע, שכתב ספר שלם המסביר את זה, זה חומר מעניין. אבל נגיד שאתה צודק לצורך הדיון, אני לא הכי מבין בתורה אבל למדתי אותה בכול מקרה, איך חכמי קדם יודעים מתי התחילה הבריאה? הזכרת שכדי שאני אראה את אלוקי, אני אצטרך לעבוד אותו? למה? האם עלי להקדיש חיים שלמים של עבודה כדי לראותו? כמו שאתה מכיר אנשים שאחרי ארוע תראומטי חזרו בתשובה, אני מכיר אנשים שזה עשה להם בדיוק ההפך. למשל השואה. דרך אגב לפי "מדרגות האדם" אתה יוצר מעמדות, ומעמדות יוצרים חברה לא שיוויונית. ובכן בקשר לשאיפתו של האדם הטיבעי, קודם כול אתה צריך להסביר לי מזה אדם טיבעי, לאחר מכן, אתה צריך להגיד לי למה הוא שואף רק לטוב, הרי בתחילת האנושות, גם אדם, חווה, קין והבל, אולי שאפו לטוב, אך למעשה עשו מעשים רעים מאוד, ואלוהים בעצמו אחרי המבול, איבד תקווה באנושות. וכמובן שלא התייחסת לתורת האבולוציה של דרווין. אני אשמח לראות ניסיון לפירוש כדי שאני אני אוכל להפריך אותו :)...רמי
 
למעלה