A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
****

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
****
 

בועז ל

New member
****

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
****
 

בועז ל

New member
****

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
****
 

בועז ל

New member
****

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
****
 

בועז ל

New member
חיישן תנועה

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
חיישן תנועה
 

בועז ל

New member
אל האור

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
אל האור
הדרך חזרה.
 

בועז ל

New member
רבעון רביעי 2014 עד רבעון ראשון 2015

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
רבעון רביעי 2014 עד רבעון ראשון 2015
זהו הצפי להשלמת כרייתה של המנהרה התחבורתית הארוכה ביותר בארץ. במנהלת הפרויקט מקווים להגיע לקצב כרייה בן 40 מ' ליום. בינתיים, הקצב עומד על 16 מ' ביום וצפוי להשתפר ככל שהזמן חולף. כבכל המנהרות הכפולות בפרויקט, גם במנהרה 3 תוקמנה מנהרות קישור כל 250 מ' שתפקידן לאפשר מעבר ממנהרה אחת לאחרת במצבי חירום. באפריל 2015 תחל הרכבת בביצוע עבודות לשילוב מערכות במנהרה. עבודות אלו ילוו אותנו עד לסוף הפרויקט.

ניפרד מ"שפיר" וממנהרה מס' 3 עם תמונה זו שמפתח המנהרה הדרומית.
 

kobi88l

New member
תודה רבה בועז! על התמונות וההסברים!

רבעון רביעי 2014 עד רבעון ראשון 2015
זהו הצפי להשלמת כרייתה של המנהרה התחבורתית הארוכה ביותר בארץ. במנהלת הפרויקט מקווים להגיע לקצב כרייה בן 40 מ' ליום. בינתיים, הקצב עומד על 16 מ' ביום וצפוי להשתפר ככל שהזמן חולף. כבכל המנהרות הכפולות בפרויקט, גם במנהרה 3 תוקמנה מנהרות קישור כל 250 מ' שתפקידן לאפשר מעבר ממנהרה אחת לאחרת במצבי חירום. באפריל 2015 תחל הרכבת בביצוע עבודות לשילוב מערכות במנהרה. עבודות אלו ילוו אותנו עד לסוף הפרויקט.

ניפרד מ"שפיר" וממנהרה מס' 3 עם תמונה זו שמפתח המנהרה הדרומית.
תודה רבה בועז! על התמונות וההסברים!
40 מטר ביום? זה הרבה!
 

בועז ל

New member
מדובר על ממוצע. המכונה מסוגלת אף ליותר, אבל

תודה רבה בועז! על התמונות וההסברים!
40 מטר ביום? זה הרבה!
מדובר על ממוצע. המכונה מסוגלת אף ליותר, אבל
בוא לא נרתום את העגלה לפני הסוסים. נמתין שקודם כל יגיעו ליעד.
 

בועז ל

New member
מנהרה מס' 1 - מבצע פירוק מכונת ה-TBM

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
מנהרה מס' 1 - מבצע פירוק מכונת ה-TBM
אני חייב להודות שכאשר שמעתי בפעם הראשונה על אופן הביצוע המתוכנן ביחס לכרייתה של מנהרה 1, די התאכזבתי. חשבתי: מה כבר יכול לעניין בפירוק ה-TBM והרכבתה מחדש בדיוק במקומה הראשוני, ומדוע לא נקנו מלכתחילה שתי מכונות TBM שהיו "סוגרות עניין" צ'יק צ'אק עם המנהרה הלא כ"כ ארוכה?
את ההגיון הכלכלי שבקניית מכונה אחת חדשה הבנתי כמעט מיד. את העניינים הטכניים והאתגר ההנדסי הכרוכים בשלב ביצוע זה, הפנמתי מאוחר יותר וככל שהגיעו אליי יותר ויותר פרטים ביחס למתוכנן.

אם כן, בואו ונעקוב אחר תהליך החזרתה של המכונה מהפורטל המזרחי אל הפורטל המערבי שבלטרון. תהליך, שעדיין נמשך בימים אלה.

בתמונה: זוכרים את שאקיל אוניל של מנופי אבי? אז הנה הוא כאן בפורטל המזרחי של מנהרה מס' 1. שאקיל ידידנו יניף ממשטח הפירוק המשוקע את חלקיה הכבדים ביותר של המכונה, אל גובה פני הקרקע.
 

fireman

New member
שום שאקיל ושום אוניל....

מנהרה מס' 1 - מבצע פירוק מכונת ה-TBM
אני חייב להודות שכאשר שמעתי בפעם הראשונה על אופן הביצוע המתוכנן ביחס לכרייתה של מנהרה 1, די התאכזבתי. חשבתי: מה כבר יכול לעניין בפירוק ה-TBM והרכבתה מחדש בדיוק במקומה הראשוני, ומדוע לא נקנו מלכתחילה שתי מכונות TBM שהיו "סוגרות עניין" צ'יק צ'אק עם המנהרה הלא כ"כ ארוכה?
את ההגיון הכלכלי שבקניית מכונה אחת חדשה הבנתי כמעט מיד. את העניינים הטכניים והאתגר ההנדסי הכרוכים בשלב ביצוע זה, הפנמתי מאוחר יותר וככל שהגיעו אליי יותר ויותר פרטים ביחס למתוכנן.

אם כן, בואו ונעקוב אחר תהליך החזרתה של המכונה מהפורטל המזרחי אל הפורטל המערבי שבלטרון. תהליך, שעדיין נמשך בימים אלה.

בתמונה: זוכרים את שאקיל אוניל של מנופי אבי? אז הנה הוא כאן בפורטל המזרחי של מנהרה מס' 1. שאקיל ידידנו יניף ממשטח הפירוק המשוקע את חלקיה הכבדים ביותר של המכונה, אל גובה פני הקרקע.
שום שאקיל ושום אוניל....
את התואר הזה אני מבקש לשמור למפלצת האחת והיחידה של חברת החשמל.

זה מבחינתי אולי מיני שאק!
 

בועז ל

New member
ביום ד' השבוע - סוף-סוף מבצע לילי לתיעוד.

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
ביום ד' השבוע - סוף-סוף מבצע לילי לתיעוד.
או, כמה שהתגעגעתי ללילות פיטוסי בקו לבאר שבע

הפעם זה מבצע קל"ב, הלילה בחורף מגיע כבר בערב ומה יותר כיף לסחבקכם ה'שרוט' טוטאלית יותר מאשר תחושה שמשהו גדול עומד לקרות?


טוב, אני מניח שאין צורך להציג את האתר שבתמונה.
 

amit1270

New member
האור שבקצה המנהרה


ביום ד' השבוע - סוף-סוף מבצע לילי לתיעוד.
או, כמה שהתגעגעתי ללילות פיטוסי בקו לבאר שבע

הפעם זה מבצע קל"ב, הלילה בחורף מגיע כבר בערב ומה יותר כיף לסחבקכם ה'שרוט' טוטאלית יותר מאשר תחושה שמשהו גדול עומד לקרות?


טוב, אני מניח שאין צורך להציג את האתר שבתמונה.
האור שבקצה המנהרה
 

בועז ל

New member
פירוק לגורמים ראשוניים.

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
פירוק לגורמים ראשוניים.
נו טוב, לא בדיוק. גוף וראש הכרייה אכן פורקו כמעט במלואם לגורמים ראשוניים, אבל זנב המכונה, הבנוי מחמש עגלות, נותר במנהרה בשלמותו. הובלת הזנב חזרה במנהרה כרוכה אף היא בתהליך ולא תתבצע ב'מכה אחת'. תהליך זה יפורט בהמשך.
 

בועז ל

New member
תהליך פירוק הזנב.

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
תהליך פירוק הזנב.
כאמור, זנב המכונה מורכב מחמש עגלות. ע"פ התכנית, הזנב יוחזר מערבה ללטרון בשלושה שלבים. בשלב הראשון תפורק מיתר העגלות ותיגרר העגלה הראשונה בלבד (המערבית). העגלה תיגרר ע"י קטרון במקביל לפירוק מסוע העפר. שלב זה כבר מבוצע בימים אלה ונכון ליום ד' נגררה העגלה המערבית למרחק ששוה לכמחצית מאורך המנהרה - 1700 מ'.
בשלב השני, תפורק העגלה השנייה במקביל לפירוק צינור האוויר אשר יונח עליה.
השלב השלישי הנו השלב הקל ביותר ובו שני קטרונים ימשכו לאחור את שלוש העגלות הנותרות. שלב זה יימשך לא מעט שעות מאחר שמהירות נסיעת הקטרונים במנהרה צפויה להיות אטית ביותר. התהליך כולו עתיד להימשך כשבוע ימים.
 

בועז ל

New member
במשטח האחסנה

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
במשטח האחסנה
מונחים חלקי גוף המכונה כשהם מכוסים ביריעות פלסטיות צהובות להגנה מפני הגשם. קצת מוזר לגלות עד כמה רגישה המפלצת זוללת ההרים למחלת השפעת ונגיפי החורף...
 

בועז ל

New member
קצת נוף

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
קצת נוף
 

בועז ל

New member
מאיגרא רמא לבירא עמיקתא.

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
מאיגרא רמא לבירא עמיקתא.
ירדתי אל משטח הפירוק הנמצא בבור משוקע. אלה הם פני המפלצת.
 

בועז ל

New member
היא גדולה, היא גדולה


A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
היא גדולה, היא גדולה

שימו לב לגרם המדרגות שנותן למתבונן מושג-מה על גודל המפלצת שמולו.
 

בועז ל

New member
העניין שלשמו התכנסנו.

A1, הסקירה השנתית - בעיר של "שפיר"
בוקר טוב וחורפי לששת קוראיי הנאמנים.
הפרק הרביעי בסקירה השנתית של פרויקט A1 יוצא לדרך והפעם יוקדש למתרחש ב"עיר של שפיר". "עיר" זו, כידוע, הוקמה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא ובה מצויים משרדיה של "שפיר", משרדי מנהלת A1 של הרכבת, מתחם מגורים לעובדים הזרים ומפעל הסגמנטים הענקי המזין את שתי מכונות הכרייה, הכורות את מנהרה מס' 3 - המנהרה הארוכה ביותר בפרויקט אשר מבוצעת ע"י "שפיר". אורכה של מנהרה 3 - כ-11.6 ק"מ - ומשך הקמתה מציבים אותה באופן טבעי ב"נתיב הקריטי" של הפרויקט.
מנהרה זו מבוצעת במסגרת מכרז קטע ג' של הפרויקט, שעלותו היא הגבוהה ביותר מבין כל ארבעת קטעי הפרויקט. סמוך לעיר של "שפיר" מתבצעות עבודות חשובות נוספות שביניהן: השלמת מנהרה מס' 2 (שכרייתה הושלמה ע"י "שפיר"), השלמת קטע ה--cut &cover של מנהרה 2, השלמת כריית מנהרה מס' 1 (בביצוע "מנרב") והשלמתו של גשר 7 צנוע הממדים, המגשר בין מנהרות מס' 1 ו-2.

שלושה נושאים מרכזיים יוצגו בפרק זה והלפני אחרון של הסקירה: ביצוע מנהרה מס' 3, מסוע העפר "העירוני" והמבצע לפירוק והעתקה חזרה של מכונת ה-TBM של "מנרב" לפורטל המערבי של מנהרה מס' 1. נצא לדרך עם תרשים התמצאות כללי של קטעי הפרויקט.
העניין שלשמו התכנסנו.
שני חלקיה הכבדים ביותר של המכונה. הרוטור שמשקלו מגיע ל-139 טון והמנוע שמשקלו מטפס ל-169 טון. מבצע ליל ד' של "מנרב" יעסוק אך ורק בשינועם של שני חלקים אלה ללטרון. כפי שניתן להבחין, "שאקיל" ביצע את מלאכתו והעלה מהבור - כבר לפני מספר ימים - את החלקים הכבדים. 200 טון של משקלון נדרשו ע"מ לייצב את שאקיל במלאכת ההנפה. כשהגעתי לאתר הבחנתי במשאית ענק עוזבת את האתר כשעליה זחל המנוף. לצערי, טרם הצלחתי להעמיד חצובה והמראה המרשים של הזחל הענק ייחסך מאתנו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה