A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
מכרזים יכולים להתעכב ולהסתבך...

לוחות זמנים.
שני מכרזים ראשיים של התחנה טרם פורסמו: מכרז הכנסת המערכות ומכרז הבניין הקרקעי.
במהלך 2014 (רבעון שני ככל הנראה) צפוי להתפרסם המכרז על הקמת הבניין הקרקעי. העבודות להקמתו צפויות להתחיל באותה שנה.
עד רבעון שני 2015 צפויות להסתיים כל עבודות ההנדסה של התחנה. כמה חודשים לפני-כן צפוי להתפרסם המכרז לשילוב מערכות בתחנה.
תחנת האומה כולה אמורה להסתיים אי"
אי-שם בחודשים יוני-יולי של שנת 2017.

בעוד קצב העבודות להקמת מבנה התחנה התקדמו יפה מאוד באחרונה (הקבלן מקדים את לוחות הזמנים), עומדת הרכבת בפני אתגר רציני מול השלמתם במועד של אולמות הכרייה. סיפא זו מתייחסת רובה ככולה לפיר הדרגנועים האלכסוני, שכרייתו מסתמנת כאתגר ההנדסי הגדול ביותר בהקמת התחנה ואולי אף בפרויקט כולו. נכון לעכשיו, טרם הוחלט על אופן כרייתו של הפיר וההערכה היא כי זו תחל במהלך החודשים אוקטובר עד נובמבר 2013 ותימשך עד לגמר עבודות ההנדסה של התחנה.

בתמונה: הדמיית הדרגנועים. נכון להיום, שלושה דרגנועים מתוכננים בתחנה. שניים בכיוון היציאה ואחד בכיוון הכניסה לרציפים. בהחלט ייתכן שגם מספר זה ישתנה.
מכרזים יכולים להתעכב ולהסתבך...
שאלת תם: היש סיבה שבגללה מתכננים לערוך מכרזים דווקא ברגע האחרון כמעט? לא עדיף היה לסיים את המכרז ולבחור זוכה בשילוב מערכות בתחנה, לפחות שנה לפני סיום עבודות ההנדסה (כדי להספיק להחליף זכיין/לפרסם מכרז חדש במידה ותהיה בעיה)?
 

amithi1

New member
יש סיבה - משרד האוצר

מכרזים יכולים להתעכב ולהסתבך...
שאלת תם: היש סיבה שבגללה מתכננים לערוך מכרזים דווקא ברגע האחרון כמעט? לא עדיף היה לסיים את המכרז ולבחור זוכה בשילוב מערכות בתחנה, לפחות שנה לפני סיום עבודות ההנדסה (כדי להספיק להחליף זכיין/לפרסם מכרז חדש במידה ותהיה בעיה)?
יש סיבה - משרד האוצר
מניסיון העבר, משרדי הממשלה יודעים שאין מה לסגור הסכם עם חברה לחוזה שיתחיל בשנת התקציב הבאה, כל עוד זו לא אושרה. תקציב 2013 טרם אושר, וכבר מדובר על כך שיהיה בו קיצוץ בתקציב התשתיות. למה שמשרד התחבורה יסגור הסכם כזה כשהוא כלל לא בטוח שהכסף מוקצה לו לשנה הבאה (כזכור חוק התקציב טרם אושר, וספק אם יקרה לפני מרץ).
 

easylivin

New member
תודה... זה קצת מתסכל.


יש סיבה - משרד האוצר
מניסיון העבר, משרדי הממשלה יודעים שאין מה לסגור הסכם עם חברה לחוזה שיתחיל בשנת התקציב הבאה, כל עוד זו לא אושרה. תקציב 2013 טרם אושר, וכבר מדובר על כך שיהיה בו קיצוץ בתקציב התשתיות. למה שמשרד התחבורה יסגור הסכם כזה כשהוא כלל לא בטוח שהכסף מוקצה לו לשנה הבאה (כזכור חוק התקציב טרם אושר, וספק אם יקרה לפני מרץ).
תודה... זה קצת מתסכל.

עוד דוגמה לקושי לתכנן קדימה עם המערכת הקיימת.
 

בועז ל

New member
מתחילים מלמטה.

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
מתחילים מלמטה.
חברים: נא לפתוח מחברות וספרים. סליחה: נא לפתוח את ההדמיה התלת ממדית החדשה.

בואו ונעיף מבט לעבר מתחם הברונזה השמאלי. מתחתית פיר המעליות (גליל הברונזה האנכי והגדול) נמתחת מנהרת אוורור לכיוון היציאה המערבית מהתחנה ( ממשיכה בצבע ברונזה את החלק הצהבהב, לקצה השמאלי של ההדמיה). מנהרת אוורור זאת היא זו הנראית בתמונה. ממנה נשלחות שתי זרועות אוורור נוספות, קטנות יותר בקוטרן, לעבר הרציפים. בתמונה אנו רואים את פתחן של שתי הזרועות. הימנית מוליכה לעבר הרציף הצפוני ואילו השמאלית מובילה לעבר הרציף הדרומי. בחזית: הקיר החותם את קצה התחנה. קוטרה של מנהרת האוורור המרכזית מגיע לגודל מרשים למדי -12 מ'.

ועוד הודעהה בלתי נמנעת: כל התמונות בשרשור זה צולמו בנפרד ע"י מנהלת הפרויקט וחברת DSP. כהרגלנו בקודש: על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא אישור בעליהן.
 

amit1270

New member


מתחילים מלמטה.
חברים: נא לפתוח מחברות וספרים. סליחה: נא לפתוח את ההדמיה התלת ממדית החדשה.

בואו ונעיף מבט לעבר מתחם הברונזה השמאלי. מתחתית פיר המעליות (גליל הברונזה האנכי והגדול) נמתחת מנהרת אוורור לכיוון היציאה המערבית מהתחנה ( ממשיכה בצבע ברונזה את החלק הצהבהב, לקצה השמאלי של ההדמיה). מנהרת אוורור זאת היא זו הנראית בתמונה. ממנה נשלחות שתי זרועות אוורור נוספות, קטנות יותר בקוטרן, לעבר הרציפים. בתמונה אנו רואים את פתחן של שתי הזרועות. הימנית מוליכה לעבר הרציף הצפוני ואילו השמאלית מובילה לעבר הרציף הדרומי. בחזית: הקיר החותם את קצה התחנה. קוטרה של מנהרת האוורור המרכזית מגיע לגודל מרשים למדי -12 מ'.

ועוד הודעהה בלתי נמנעת: כל התמונות בשרשור זה צולמו בנפרד ע"י מנהלת הפרויקט וחברת DSP. כהרגלנו בקודש: על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא אישור בעליהן.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
יפה, כבר ממש מושלם.

מתחילים מלמטה.
חברים: נא לפתוח מחברות וספרים. סליחה: נא לפתוח את ההדמיה התלת ממדית החדשה.

בואו ונעיף מבט לעבר מתחם הברונזה השמאלי. מתחתית פיר המעליות (גליל הברונזה האנכי והגדול) נמתחת מנהרת אוורור לכיוון היציאה המערבית מהתחנה ( ממשיכה בצבע ברונזה את החלק הצהבהב, לקצה השמאלי של ההדמיה). מנהרת אוורור זאת היא זו הנראית בתמונה. ממנה נשלחות שתי זרועות אוורור נוספות, קטנות יותר בקוטרן, לעבר הרציפים. בתמונה אנו רואים את פתחן של שתי הזרועות. הימנית מוליכה לעבר הרציף הצפוני ואילו השמאלית מובילה לעבר הרציף הדרומי. בחזית: הקיר החותם את קצה התחנה. קוטרה של מנהרת האוורור המרכזית מגיע לגודל מרשים למדי -12 מ'.

ועוד הודעהה בלתי נמנעת: כל התמונות בשרשור זה צולמו בנפרד ע"י מנהלת הפרויקט וחברת DSP. כהרגלנו בקודש: על תמונות אלו חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש ללא אישור בעליהן.
יפה, כבר ממש מושלם.
 

בועז ל

New member
אחד מאותם דברים

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
אחד מאותם דברים
שהופכים את הפרויקט למלהיב ומרתק עבור חובבי המנהרות, כדוגמת מנהלנו היקר, כב' הרב פיינשטיין.
רואים את האור שבקצה המנהרה? ובכן, זהו אורה של מנהרה אחרת והמנהרה האחרת היא הרציף הצפוני, שהעבודות עליו מתבצעות במנותק מהעבודות להקמת התחנה. כמה מטרים לאחר תחילת הרציף הצפוני, נפרץ הפתח הנ"ל ע"י צוות "חופרי השרון". פריצת הפתח מאפשרת כניסה רגלית למבנה התחנה דרך מנהרת הרציף שהִנה למעשה המשכה של מנהרת הקו מס' 4. כשעבדכם הנאמן הבין שהפרצה קוראת לגנב, או ליתר דיוק לזה שמנסה ללא הצלחה לקיים סיור עבור חברי הפורום בתחנה, ניסה עבדכם הנאמן להתגבר על מכשלת הבטיחות הנצחית ולהציע את הסיור ה"משודרג" לאנשי הרכבת. התשובה שהגיעה הייתה כי בינתיים הפתח גוּדר ונחסם.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


אחד מאותם דברים
שהופכים את הפרויקט למלהיב ומרתק עבור חובבי המנהרות, כדוגמת מנהלנו היקר, כב' הרב פיינשטיין.
רואים את האור שבקצה המנהרה? ובכן, זהו אורה של מנהרה אחרת והמנהרה האחרת היא הרציף הצפוני, שהעבודות עליו מתבצעות במנותק מהעבודות להקמת התחנה. כמה מטרים לאחר תחילת הרציף הצפוני, נפרץ הפתח הנ"ל ע"י צוות "חופרי השרון". פריצת הפתח מאפשרת כניסה רגלית למבנה התחנה דרך מנהרת הרציף שהִנה למעשה המשכה של מנהרת הקו מס' 4. כשעבדכם הנאמן הבין שהפרצה קוראת לגנב, או ליתר דיוק לזה שמנסה ללא הצלחה לקיים סיור עבור חברי הפורום בתחנה, ניסה עבדכם הנאמן להתגבר על מכשלת הבטיחות הנצחית ולהציע את הסיור ה"משודרג" לאנשי הרכבת. התשובה שהגיעה הייתה כי בינתיים הפתח גוּדר ונחסם.
 

בועז ל

New member
כמה צעדים לאחור

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
כמה צעדים לאחור
וחלק גדול יותר של מנהרת האוורור הענקית נגלה לעין.
 

בועז ל

New member
עם הפנים לכיוון התחנה ופיר המעליות

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
עם הפנים לכיוון התחנה ופיר המעליות
עדיין בתוך מנהרת האוורור. העומק - מינוס 76 מ' מפני הקרקע.
 

בועז ל

New member
שתי סיבות טובות לאי קיומו של סיור בתחנה.

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
שתי סיבות טובות לאי קיומו של סיור בתחנה.
הנה הראשונה.
 

בועז ל

New member
והנה השנייה.

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
והנה השנייה.
ברור מאליו ש'סיבות' אלו אינן מקובלות על עבדכם הנאמן שימשיך במאמציו לארגן במקום סיור עבור חברי הפורום.
 

בועז ל

New member
השילוב המרתק - גודל ועומק

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
השילוב המרתק - גודל ועומק
תחנת האומה נמנית על אחת מתחנות הרכבת הכבדה העמוקות בעולם. בתחנה מבוצעים אלמנטים בסדר גודל מרשים, כמו זה שבתמונה. השילוב של גודל ועומק רב יחד עם מורכבות הנדסית, הוא זה ההופך את התחנה למסקרנת ומעניינת כל-כך. בגששית זה נקרא "אין לנו במה להתבייש" - ואפילו עתונאי רוסי מכובד, שביקר השבוע בתחנה וכבר הספיק לראות פרויקטים מרשימים בימיו, סבור כך.
 

בועז ל

New member
בפתח פיר המעליות.

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
בפתח פיר המעליות.
 

בועז ל

New member
דיפון פיר המעליות

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
דיפון פיר המעליות
תמונה מצוינת נוספת של DSP, שמראה את קונסטרוקציית הדיפון העושה דרכה מעלה אל פתח הפיר. דיפון פיר המעליות 1,200 קוב בטון מקדמים את דיפון הפיר ב-3.5 מ' מעלה בכל שבוע. מאז צולמה תמונה זו התקדמו עבודות הדיפון וכעת נותרו כחודשיים בלבד עד להשלמת הדיפון. גובהו של הפיר, אגב, עומד על 54 מ' - כגובהו של בניין בן 18 קומות לערך.
 

בועז ל

New member
מתחילים לטפס מעלה.

A1, הסקירה השנתית - תחנת האומה.
שלום לששת קוראיי הנאמנים.
הסקירה השנתית מפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים מגיעה לסופה. בפרק הרביעי והאחרון של הסקירה נעיף כמה מבטים, או ליתר דיוק - נבהה בהתפעלות, אחר תהליך הקמתו של אחד המבנים ההנדסיים המאתגרים ביותר בארץ. תחנת האומה, מבחינתי, היא חזיון תעתועים. גם כאשר תכניות התחנה מונחות לפניך, עדיין קשה מאוד לתפוש את מורכבות הקומפלקס כולו על כל הסתעפויותיו ומרכיביו הרבים. המעבר הדו-סטרי בין מראה התרשימים הטכניים למראה הנגלה בעין מצריך מאמץ ודמיון, לעתים מפותחים, כפי שנדרש ממתכנני התחנה. ואולם, ככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתבהרת התמונה הכללית ונחשפים סודותיה של התחנה.

פרק זה יוקדש למעקב אחר התקדמות קצב בניית התחנה ועל הצפוי בהמשך הדרך. אני מקווה שמראות המבנה על נתוניו המרשימים יספקו עבורנו סיבה מספקת ע"מ להימנע מתיאור הנדסי מפורט ומתיש של המבנה. מי שבכ"ז חפץ לרענן את ידיעותיו אודות התחנה, מוזמן לרענן את ידיעותיו בקישור הבא.
נצא לדרך עם תמונת ההדמיה הלא סופית של ה'בניין הקרקעי' (בשפת הפרויקט).
מתחילים לטפס מעלה.
פתח מנהרת האוורור. הפעם המבט הוא מתוך פיר המעליות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה