A380

HELLAS

New member
A380

חברים, מה דעתכם על הA380? אני חייב לציין שלא התרשמתי ממנו.... אני גם ככה לא חסיד של מטוסי AIRBUS שמשום מה תמיד כשאני טס בהם זה נראה לי שאני טס בתוך מודל של מטוס מפלסטיק ולא במטוס אמיתי. אני עצמי עובד חברת תעופה כבר יותר מ-10 שנים אבל בצד ההזמנות, הכירטוס ושירות הלקוחות ולא טייס. עדיין לא נכנסתי לעולם הסימולטורים למרות שהייתי נורא רוצה - אם למישהו יש טיפים אשמח לקבל... ידיד שלי שהוא טייס ב-AA ועובד בעיקר על הB767 על כל הוריאציות שלו, טוען שמטוסי AIRBUS הרבה יותר קלים להטסה, אבל במקרים של כיסי אויר למיניהם, מטוסי הבואינג בנויים למנוע את הרגשת אי הנוחות הרבה יותר מAIRBUS. לפי מיטב הבנתי, במטוסי בואינג יש מוט פלדה על כל כנף, כך שכאשר הכנפיים מיטלטלות הן למעשה סופגות את רוב הטלטלות ומשמשות למטוס ממש כמו כנפיים של ציפור, אבל בAIRBUS מוט הפלדה הוא אחד והוא נמשך מכנף אחת לשנייה תוך חציית גוף המטוס, לכן במצב שבו הכנפיים מיטלטלות, הרי שהן פחות גמישות וכך כל המטוס קופץ יותר. לא יודע מה איתכם, אבל היו לי מספר טיסות ונחיתות מאוד לא נעימות במטוסי AIRBUS בעיקר הקטנים A320, A319 וכ"ו. מבחינה חיצונית, המטוסים של AIRBUS הרבה יותר יפים מבואינג (בעיקר A330 וA340) אבל בזה זה נגמר. ולגבי הA380, לא בטוח עד כמה הוא יצליח.... נ.ב. - סליחה על ההודעה הכל כך ארוכה - אני חדש פה אז רציתי להצטרף עם הודעה כראוי ולא רק להגיב בשורה או שתיים להודעות של החבר'ה פה. יום טוב לכולם.
 

Matan103

New member
כמה דברים

בנוגע לכנפיים, אני חושב שזה כמעט כל מטוס.. הן בנויות בצורה כזאת שהן אכן יספגו את הטלטולים ותא הנוסעים ירגיש פחות. בקשר ליציבות באוויר, באמת נראה לי שהאירבוס פחות יציבים.. ממש הרגשתי את זה בכמה מהטיסות שלי ב A320... בקשר ליופי, לדעתי A320 זה אחד המטוסים הכי מכוערים ומגושמים במראה שלהם..
 

HELLAS

New member
עוד כמה דברים

קודם כל, אתה צודק - A320 הוא לא מטוס יפה במיוחד. לגבי הכנפיים - אני פשוט חושב שיש משהו בצורה שאיירבוס בנוי - שמסיבה זו או אחרת גורמת למטוס לרעוד ולהיטלטל יותר מאשר בואינג. אולי אני טועה - אבל פשוט תמיד מרגיש את זה יותר כאשר טס באיירבוס.
 

MrHankeY

New member
אמנם אני חובב בואינג

אבל אני לא יכול להגיד שאני לא אוהב לטוס באירבאסים טסתי ב 319 320 ו 321 ובאותה מידה ב 757 ו 737 שהם בערך באותו סדר גודל האמת... אני לא חושב שנהניתי יותר בבואינג מאשר באירבאס ולהיפך. נהניתי מ 2 החברות גם במזג אוויר נוראי (נחיתה עם 321 בסופת ברקים לא ידידותית)
 

Aviation Addict

New member
קודם ברוך הבא ../images/Emo24.gif, ולעניינו

ה-A380 אני אישית לא מת עליו, אבל זה מטוס שישנה לא מעט את הטיסות הבינלאומיות ביבשת, ונוכל לשפוט אותו רק לפי הביצועים שלו בשטח. מבחינה חיצונית האיירבוסים A320/A340 נראים טוב לטעמי, והA300/A330/A350/A380סתם עיצוב לא יפה. ובואינג B717/B747/B767/B777 נראים טוב מאוד, וה-B707/B727/B737/B757/B7E7 לא נראים מי יודע מה.
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifלעומתך, לדעתי 707 ו 757 הם

המטוסים היותר יפים ואלגנטיים. הרבה יותר מרחבי גוף. הלואי שכלם יראו כמו ה 757 חיצונית
 

jetman

New member
א - ברוך הבא

ולענייננו לאף מטוס אין מוטות פלדה כמו שאתה מתאר. המטוסים בנויים מאלומיניום. לדעתי אנשים מושפעים מאד מהסידור הפנימי של המטוס, שהוא תלוי בחברת התעופה ולא ביצרן, וגם מושפעים מתנאי מזג אויר שמשתנים מטיסה לטיסה. לכן אני מפקפק באהבות ובשנאות לאיירבס / בואינג המובעות בפורומים. המציאות מראה שאיירבס הולכים ומתחזקים בשוק, וזה קשור איכשהו גם לאיכות המטוסים שלהם.... ולזה שהתלהב מצורתו של ה757, ואפילו כתב את שמו בשורה אחת עם ה 707 - לא מסכים אתך בשום אופן !!!
 

HELLAS

New member
א - תודה רבה

לגבי מוטות הפלדה - זה דבר שנאמר לי ואולי לא הבנתי אותו נכון. אז אם זה לא נכון - מצטער לא רציתי להטעות. בכל מקרה, אני מסכים איתך בפה מלא שאנשים אכן מושפעים מהסידור הפנימי של המטוס וגם תנאי מזג האויר תורמים רבות. יחד עם זאת - כאשר אני מנסה להשוות באופן כללי את טיסותי בבואינג לעומת אלה שבאיירבס, אני עדיין מאמין שבאיירבס המטוס "מרקד" הרבה יותר. איירבס אכן מתחזקים בשוק ואני לא טוען שהמטוסים שלהם הם באיכות יותר נמוכה מבואינג, אבל בשבילי, הם פחות נוחים לטיסה מאשר בואינג, בלי קשר למחלקה בה אני טס או לתנאי מזג האויר. אבל כל זה ממש לא יגרום לא לרצות לטוס איתם. תגיד לי מתי הטיסה יוצאת ואני שם !
 

RonGreen

New member
שני דברים

דבר ראשון - ברוך הבא :) דבר שני - אני מאמין שאיירבס ובואינג שתיהן יצרניות מטוסים עם רמה בינלאומית, ולדעתי יש פעמים בהן מתאימים יותר מטוסי איירבס ויש פעמים בהן מטוסי הבואינג עושים את העבודה הכי טוב. אני אוהב את ה A319 שלדעתי הוא אלגנטי וקומפקטי, הA300 למינהם נראים כמו צינור עם כנפיים למרות שהם מאוד נוחים, הA340 וA330 יפים, A310 שמן ומכוער, B757 מטוסים אלגנטים ביותר כמו גם ה717 וה747. מה שבאמת חשוב ומשמעותי לעומת זאת הם הביצועים של המטוסים והרווח שהוא מסוגל לייצר, יש שיגידו שמטוסי איירבס יותר יעילים ממטוסי בואינג, אבל אני לא בטוח וגם אי אפשר להכליל. מה שבטוח זה שהתחרות בריאה לכל ענף התעופה, ככה המחירים יותר זולים ויש יותר סוגי מטוסים. אסור לשכוח יצרניות מטוסים אחרות שמייצרות מטוסים נהדרים כמו Embraer וסדרת ה E170\190 הנהדרת שלהם, שלדעתי אלה מטוסים יעילים נוחים ויפים. -Ron-
 

HELLAS

New member
תודה

אתה צודק. לגבי Embraer, אני לא התנסיתי בטיסות במטוסים שלהם עדיין. זה די מתסכל כי חייתי שנתיים בברזיל ואני מבקר שם הרבה, אבל החברות הברזילאיות לא "קופצות" על המטוסים האלה (גם לא לצורך טיסות פנים), בעוד שהחברות האירופאיות קונות ומשתמשות בהם בכייף. המממ..... אני צריך לחשוב על איזה מסלול לאירופה שייקח אותי (לפחות בחלק מהדרך) באחד מדגמי Embraer
 

Matan103

New member
פולין..

ל LOT יש Embraer ERJ-170-100LR בטיול הזה אפשר גם להשכיל..
 

MrHankeY

New member
צודק

Embraer באמת מעולים טסתי פעמיים ב ERJ-145 ובשניהם נהניתי (פעם בקונטיננטל ופעם באליטליה) ד"א מושב 1A מומלץ בחום חח:) מחכה לטוס ב 170\90
 

HELLAS

New member
תודה לשניכם

אני אשמח לנסות את Embraer שבשירות Alitalia לא בטוח שאגיע לפולין בקרוב
בכל מקרה, תודה על האינפורמציה, תמונות והטיפ לגבי המושב... אגב, נראה לי שבכל מטוס בכל חברת תעופה 1A צריך להיות המושב ב-ה' הידיעה.
 

MrHankeY

New member
לא בהכרח

בד"כ מטוסי אמבריר הם רק אקונומי. ישבתי ב 1A באמבריר 145 של קונטיננטל מושב אקונומי רגיל לחלוטין פשוט הוא מבודד והלגרום מעולה!
 

RonGreen

New member
משפחת הE170/190

אני מצרף תמונה נחמדה של כל משפחת הEmbraer 170\190, תהנו :)
 
למעלה