AAA

Fellowship

New member
AAA

יש לנו שירותי דרך (גרירה, התנעה, תקר, נעילה וכו') דרך ביטוח הרכב GEICO,
קראתי בעבר ש Boston Guy (למיטב זכרוני) כתב שהוא מנוי של AAA שנים ארוכות,
אני תוהה האם כדאי לעשות מנוי (לא יקר, 52$ לשנה) או שזה לחלוטין מיותר?
נראה שמעטפת ההטבות שלהן רחבות יחסית,
כולל הנחות על מפות, ספרים, מלונות (נניח), ניטור זהות, שירות למבוטח שנוסע ברכב אחר ואפילו גרירת אופניים

אבל אני לא צריך שום דבר מהתוספת הללו, אלא רק את עיקר השירותים שיש לי כיסוי עבורם דרך GEICO.

הרי אם אצטרך גרירה (נניח), מה יתן לי שיש לי כיסוי דרך 2 חברות?
זה לא שאזמין את שתיהן ואבצע תחרות נושאת פרסים.

על פניו נראה ש AAA מיותר (או להיפך, אבל לא שניהם),
אני שואל רק מכיוון ששמעתי רבות על AAA לכן אני רוצה לוודא שלא פספסתי דבר.
 

vinney

Well-known member
לי יש את המנוי שלהם הרבה שנים גם

כל פעם שאני מבקש quote מgeico, הם לא מתקרבים אפילו למחירים של AAA. השירות שלהם מעולה. והם גם מספקים כל מיני דברים חינמיים כמו מדריכי דרך ומפות אזוריות שהשתמשתי בהם כמה פעמים.
&nbsp
ההנחות שלהם על מלונות לא רעות (אם אני נוסע בנסיעה פרטית המחירים שלהם יוצאים הכי טובים, אבל הcorporate rate שלנו יותר טוב).
&nbsp
המנוי הבסיסי (זה ב52 דולר) נותן גרירה די מוגבלת, אבל המנוי המורחב (ב90משהו דולר) נותן גרירה של איזה 100 מייל. לא יודע ה התנאים בגייקו. בפועל השתמשתי בAAA להטענת מצבר (שזה כלול בבסיסי) לפחות פעמיים ועבד מעולה.
 

Fellowship

New member
תודה רבה על הפירוט, אוותר.

רק רציתי לוודא שלא פספסתי דבר (אגב, העלות ב GEICO הוא זניחה, דולר בחודש בערך).
להבנתי, היתרון של AAA הוא מרחק הגרירה (כתלות בסוג המנוי),
ב GEICO אין מגבלת מרחק, אבל מצד שני, הם יגררו "עד למקום הקרוב שיכול לתקן את הרכב", הבעיה בכך גם ברורה.
&nbsp
אם הרכב יתקע באיזור הבית, אז המוסך שלי הוא במרחק מייל מאיתנו,
אבל אם אנחנו ב Road Trip, אז גם 100 מייל זה לא מספיק ולכן לא רלוונטי.
 

vinney

Well-known member
אני דיברתי על העלות הכוללת של הביטוח, לא רק מרכיב הגרירה.

 

Fellowship

New member
במחשבה שניה, אולי מיהרתי לפסול.

השירות של חברת הביטוח מכסה גרירה ללא מגבלת מרחק,
אבל רק עד המקום הקרוב ביותר שיכול לטפל בתקלה, שזה כמובן בעייתי
השירות הבסיסי של AAA מוגבל עד 5 מייל, שזה די אותו הדבר ולכן לא באמת רלוונטי,
שירות הביניים של AAA הוא עד 100 מייל שזה כבר משמעותי, אולי זה לא רלוונטי ב Road Trip רחוק,
אבל כן יכול להיות רלוונטי לטיולים קרובים יחסית או אפילו "רק" כאשר נמצאים ב DC ולא ממש ליד הבית.
השירות הזה, בהנחה ואני מעוניין שגם אישתי וגם אני נהיה מכוסים (המנוי הוא לאדם ולא לרכב), עולה כ 180$ בשנה,
נחשוב שוב (או שפשוט נעשה וזה הכל)

אגב, עם ובלי קשר, רכשתי והשארתי ברכב את המוצר הבא (לאחר קריאת ביקורות, השוואות וניתוחים כמובן
), ממליץ בחום:
https://www.amazon.com/gp/product/B01D42TYFC/
 

liat1271

New member
גם לנו יש AAA הרבה שנים

אני ביטלתי את השרות מגייקו (למה לשם יותר), יש לנו את המנוי הבסיסי.
התשמשו בהם בעבר, לפתוח את הרכב, כשהמפתחות ננעלו בפנים, מילוי דלק, החלפות גלגל, פעם גם תיקנו פנצר, ג'מפ סטרט לבטריה. כמעט לפני כל נסיעה, אני לוקחת מהם מפות וספרים, בזמן האחרון אני פחות לוקחת, כי יש הכל אונליין
 

debby12

New member
מנהל
לנו אין

היה לנו בסיבוב קודם בארה"ב לפני איזה 20 שנה. אבל כבר שנים שאין לנו. הביטוח שלנו בגייקו כולל שירותי גרירה, וגם שירות של להגיע להחליף מצבר/צמיג אם רוצים (לא בחינם כמובן). אז זה מכסה לנו את הפינה הזו

בקיץ האחרון עשינו עבור הנסיעה הגדולה לפארקים במערב ואז גם לקחנו כמה חוברות טיולים. הפתיע אותי עד כמה הן היו דקיקות ודלות - נראה לי שעם השנים יש בהן הרבה פחות כי את הכל יש ברשת איכשהו. ביטלתי את החידוש האוטומטי אז זה יפקע בעוד כמה חודשים

לא ברור לי מדוע ארצה אי פעם לגרור רכב מאות מיילים. הייתי רוצה לתקן אותו במוסך הכי קרוב שיש. ואם הוא טוטאל לוס אז במילא זה לא משנה...

יכול להיות שאפשר לקבל איזה הנחות במלונות איתם.... אצלנו ממילא יש קצת לילות חינמיים בזכות נסיעות עבודה. ובנוסח less is more לא מתחשק לי עוד מנוי/קשקוש בבית שישלח לי דברים שצריך למחזר ולגרוס.
 

Fellowship

New member
הבעיה היחידה עם הכיסוי של גייקו היא

גרירה רק עד המקום הקרוב ביותר.
לגרור מאות מיילים זה כנראה לא רלוונטי,
אבל אם נתקעים 10-20 מייל מהבית, עדיף לגרור למוסך מוכר, לדעתי.

כל נושא המפות והחוברות נשמע לי שייך לדור אחר
 

debby12

New member
מנהל
אני בטוחה שבעבור עוד כמה מרשרשין

יגררו לך את הרכב לאן שרק תרצה - זה מה שכיף באמריקה: הקפיטליזם עובד מצוין
.

לדעתי לא יצא לנו אף פעם לנצל את שירותי הגרירה של גייקו. אם היה צורך הם החליפו מצבר/גלגל במקום. ולא אירעה לנו תאונה רצינית


בכל מקרה - מה שמתאים...
 

Fellowship

New member
אכן, ברור. בינתיים קראתי ששימוש בשירות חברת הביטוח בעייתי

מבחינת דיווח CLUE.
&nbsp
אולי הפתרון הוא שאני צריך לקרוא פחות
 

Boston Guy

New member
אף אחד לא מכריח אותך לעשות מנוי ב AAA.

מה שאני כתוב להלן מבוסס על שיחות שלי עם שכן ישראלי שבבעלותו היו במשך השנים כמה חברות גרירה באזור שלנו.

AAA הם באמת חברת שרותי דרך - יש להם משאיות גרר בבעלותם ושמופעלות על ידי אנשים שלהם, יש להם טכנאי דרך שעובדים עבורם ומקבלים מהם משכורת - וכמנוי של AAA יש לי "עדיפות בתור" על אדם שאינו מנוי שלהם.

חברות הביטוח (GEICO במקרה שלך) משתמשות ברשת של קבלני משנה - מאות חברות גרירה פרטיות בכל רחבי ארצות הברית שחתומות על חוזים מול גייקו. מכיוון שגייקו מחפשת לחסוך כמה שאפשר בכסף, היא עושה משא ומתן מאוד קשוח עם קבלני המשנה האלה, ומשלמת להם תעריפים מאוד נמוכים עבור השרותים שהם נותנים לה.
גם AAA מפעילים לפעמים חברות פרטיות - במידה וכל רכבי השרות שלהם תפוסים הם "יעבירו" את הקריאה לחברה פרטית שמשמשת כקבלן משנה שלהם.

מה שהשכן שלי אומר זה ש AAA משלם לחברה שלו יותר על כל קריאת שרות... ולכן הם מקבלים ממנו SLA יותר טוב.
סדר העדיפויות שקיים אצלו בחברת הגרירה והחילוץ בקריאות שרות הוא:

1. קריאות של רשויות החוק (משטרת המדינה \ משטרה מקומית) - כמו למשל לפינוי רכבים אחרי תאונות דרכים. זה יען כי אז הם יכולים לגרור את הרכב ל"מוסך שלהם" ובפוטנציאל למכור שרותים נוספים לאדם שעשה את התאונה או לחברת הביטוח שלו. וחוץ מזה - כך שומרים על יחסים טובים עם רשויות החוק, שזה דבר חשוב בתחום הגרירה שבו יש לא מעט "עסקים אפורים" (חלק גדול מההכנסה של הבחור בא מעבודות REPO, שזה עסק קצת מסוכן.)

2. קריאות שהגיעו ישירות לחברה מלקוח (כי שם הרווח הכי גדול)

3. קריאות של AAA

4. קריאות של לקוחות בעלי חוזי שרות (ועדי בתים, גרירות חנייה אסורה וכיוצ"ב)

5. קריאות של "רווח נמוך" כמו AGERO או גייקו.
 

Fellowship

New member
מעניין, תודה רבה, אבל לענית דעתי זה לא פרמטר חשוב

הסקירה מעניינת מאוד לידע כללי, אבל אם נתקעים בממוצע פעם אחת בכל מספר שנים,
(זה לפחות המספרים אצלי, סביר להניח שאתקע בקרוב בגלל מה שכתבתי
)
אז המומחיות של נותן השירות וגם ה SLA שלו, לא באמת משמעותי.

אגב, בינתיים בדקתי וראיתי שגרירה תלוי אמנם במרחק כמובן, אבל אין באמת צורך לגרור רכב מאות מיילים,
לכן פרקטית היא תעלה כנראה 100$-250$, ואם העלות הבסיסית (חיבור, מיילים ראשונים וכו') כבר מכוסה ע"י GEICO,
ורק צריך להוסיף לגרר עבור תוספת מרחק אז היא תהיה נמוכה משמעותית,
אני לא רואה הצדקה לשלם 150$ בשנה לטובת הנושא.
 

איי ל

New member
מנהל
אני כבר שנים לא מנוי של AAA

באמת שאני לא רואה את הצורך. הפעם האחרונה שהייתי מנוי שלהם הייתה יותר מ 12 שנים, כשהרכב בן ה 11 (מאזדה 626) פשוט לא הניע. אני זוכר שהתקשרתי לשירות הלקוחות שלהם ועשיתי מנוי. אחרי 5 דקות התקשרתי שוב כדי להזמין גרר.
&nbsp
מאז דברים השתנו, כמעט כל חברת ביטוח מציעה גרירה. בנוסף, הרכבים שלי יחסית חדישים והיצרן מציע שירות גרירה חינם למוסך רשמי.
לא רואה צורך לגרור רכב 100 מייל. במידה ותהיה תקלה ברכב- כל מוסך רשמי יהיה מקובל עלי (מה גם שכל הרכבים שלי עדיין תחת אחריות).
&nbsp
מה שכן, בכל פעם שאני מחפש איזה דיל למלון/חופשה ואני רואה שיש הנחה כלשהי לחברי מועדון AAA אני שואל את עצמי אם זה שווה.
&nbsp
כאמור, לי לא.
&nbsp
** אגב, למי שתהה מדוע לא כתבתי עד עכשיו, הסיבה היא שהטרול הצליח לחסום אותי בתפוז.
&nbsp
 

placid1

New member
לי יש כרטיס של CAA שזה חלק מה AAA

והוא משמש להנחות בבתי מלון. רק פעם אחת בן הזוג השתמש בו כשהאוטו לא התניע ליד הבית והם הגיעו תוך רבע שעה, התניעו והוא נסע להחליף סוללה במוסך.
לפני כמה שנים גיליתי שכשאני עושה את המנוי הבסיסי, סביבות הששים דולר קנדי, אני מקבלת כרטיס פלסטיק שמשום מה מוטבע עליו תאריך תפוגה של חמש שנים קדימה אז יוצא שאני משלמת בערך 12 דולר לשנה וההנחות בבתי המלון הן בדכ כעשרים אחוז ללילה, אז בהחלט משתלם. בנוסף, בהרבה מקרים אף אחד בכלל לא בודק את הכרטיס במלון ופעם גם גיליתי בניו יורק שהכרטיס שלי פג תוקף אז הראיתי כרטיס של אח שלי ועבר בלי שאלות.
 
למעלה