Ados פעם שניה

Ados פעם שניה

הילדה שלי אובחנה לפני כשנה על הספקטרום ועשינו בזמנו ados
לא יודעת מה בדיוק יצא הados רק אמרו שהיא בספקטרום רמה 2 אני חושבת.
עשינו ados חוזר שנה אחרי ויצא ספקטרום בינוני.
זה אומר שאין מקום לטעויות?
חשבתי שיגידו שזה עיכוב התפתחותי כי באמת מאוד התקדמה בשנה האחרונה (הייתה במעון יום שיקומי) התחילה לדבר ולהגיד משפטים בין 3-4 מילים.
תוהה האם יש מקום לאבחון חוזר או שאחרי שני ados זה כבר דיי ברור לאן הרוח נושבת.
אני שבורה, אני לא יודעת איך ממשיכים.
היא עולה השנה לגן תקשורת. והיא מתקדמת והכל על פניו טוב והיא מטופלת אבל אני לא מצליחה להשתחרר ממחשבות על העתיד איך תסתדר.
וגם הרבה פעמים קשה לי להבחין בין איפה התנהגות מסויימת היא בגלל הספקטרום ואיפה זה סתם כי היא ילדה.
איך יודעים.

ועוד שאלה.
בגן שלה יש טיפול רק פעם בשבוע. של קלינאית ומרפא בעיסוק.
אז אני רוצה להשלים בעוד טיפולים אחרצ ולא יודעת מה כדאי. לדעתי היא צריכה טיפול רגשי וקלינאית גם אחרצ אבל מפחדת להעמיס עליה וגם לבלבל עם עוד קלינאית.
וגם הבנתי שיש מה שנקרא מנתח התנהגות איפה זה נכנס לתמונה.
קצת אבודה כי עד עכשיו קיבלה סל טיפולים מלא בגן השיקומי.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כל התנהגות, של כל אדם
נובעת מהשילוב בין מי שהוא/היא
(במקרה של בתך זה כולל גם את היותה א"סית= אשת ספקטרום)
ובין הסביבה-האינטראקציות, המסרים, החוויות
שהוא (או היא) צבר במהלך חייו ואלה שקורים ברגע ההתנהגות.

במילים אחרות: כן, אם היא אובחנה פעמיים, סביר להניח שהיא אכן א:סית,
ואין הבדל בין "בגלל שהיא ילדה" לבין "בגלל הספקטרום".
כי היותה א"סית זה לא משהו ש"יש לה", זה חלק ממי שהיא.
וזה בסדר גמור

היא לא מקולקלת או פגומה חלילה, היא שונה.
זה אומר שתצטרך לסלול את דרכה בעצמה, בעזרתכם,
הדרך הסלולה, של רוב האנשים, פשוט לא רלוונטית עבורה.
זה אומר גם, שיש לה, ולכם, סיכוי לדרך מיוחדת ונהדרת.

ממליצה לכם מאד לקרוא בקישורי הפורום
(כניסה דרך לשונית 'כלים ומידע' בראש העמוד)
את סעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם'.
זה עשוי לתת לכם מבט אמיתי על מה זה בכלל ספקטרום אוטיסטי
וגם תשובות אפשריות לשאלות על העתיד.

לגבי ניתוח התנהגות- זו אחת הגישות הקיימות, לא היחידה,
ויש לה תומכים כמו גם מתנגדים.
בקישורי הפורום תוכלו לקרוא גם בסעיף 'גישות ושיטות טיפול'
ולעשות החלטה מושכלת על בסיס מידע.

אגב, בהודעות נבחרות' שלנו תמצאו גם שירשור טיפים לחדשים אחרי איבחון-
גם זה עשוי להועיל לכם


ואם לא תמצאי את הקישורים או ההודעות הנבחרות, אל תתביישי לשאול

 
תודה רבה על התשובה המפורטת

כשכתבת את המשפט על אנשי הספקטרום בעולם זה הזכיר לי שבנוסף לכל הרופאה אמרה שיש לה יכולות מיוחדות. אמרה שבגלל שהיא מזהה ספרות וצבעים (גם גוונים) מגיל צעיר יחסית (2.5) זה אומר שיש לה יכולות מיוחדות.
נראה לי שזה דווקא משהו שהוא תואם גיל לא?
בכל מקרה זה לא ממש מנחם.
זה לא מה שיעזור לה לרכוש חברים ולהסתדר בחברה.
&nbsp
לגבי ניחוח התנהגות הציעו לי לקחת בגלל שיש לה בעיה שהיא מרביצה ונושכת ואני דווקא חושבת שזה משהו שדורש יותר טיפול רגשי או פסיכולוגי. אז לא יודעת כיצד לפעול.
 

Hidden4ever

New member
עשינו שני אדוס

ולפחות אצלנו בפעם הראשונה היתה תשובה שלילית ובפעם השניה חיובית. היה הפרש של חמש שנים בין שני האבחונים וכל אבחון נערך במכון אחר. לטעמי האדוס לא יכול לעמוד בפני עצמו ויש מקום לטעויות. יש הרבה מקום לפרשנות אישית של מאבחן ויש הרבה מקום לנסיון של המאבחן אבל גם לרמת התפקוד של הילד וגם לעוד כל מיני גורמים כמו אופי הילד, באיזה מצב רגשי היה וגם גיל ומין. למרות שאדוס הוא הכלי המתוקף היחיד, עדיין אין אבחון כמו בדיקת דם שנותן תשובות של כן או לא. זה לא מדע מדוייק.
&nbsp
האם אתם מנסים להגיד שהיא פחות על הרצף אחרי שטופלה? לא כל כך הבנתי את המטרה - להגיד שהיא לא על הרצף בכלל?
 
מהתחלה

לפני שנה היינו באבחון מקיף שארך כחצי שנה שכלל פגישות עם נוירולוג + פסיכולוג מספר מפגשים אצל כל אחד. וגם הסתכלות של מרפא בעיסוק וקלינאית. בנוסף פעמיים הסתכלות בגן.
באותו אבחון בוצע גם הados הראשון.
שנה לאחר מכן זומנו לados נוסף. במהלך השנה הילדה הייתה במעון שיקומי. באיזשהו מקום קיוויתי שהיה מדובר נטו בעיכוב התפתחותי (כיוון שבנוסף לכל היא גם פגה) וחשבתי שהados הנוסף יתן תשובה אחרת. כשנוכחתי לגלות ששוב על פי הados נכנסה לקריטריונים של הספקטרום.
החותמת הנוספת על המצב הכניסה אותי לסחרור חדש. של האם זה סופי?
מבינה? אני לא תמיד יודעת להגיד למה התנהגות מסויימת שלה שנראית מעט מוזרה ויש לה חופן כאלה.. הם נגזרת של ספקטרום או של עצם הגיל שלה.
הסביבה דואגת להזכיר לי כל הזמן היא לא נראית, ולמה את מתייגת אותה.
אני עוד מעכלת...
&nbsp
&nbsp
 

Hidden4ever

New member
גם לי הסביבה כל הזמן אומרת שהיא לא נראית

זה אכן מכניס לכל מיני סחרחרות... לפעמים אני תוהה למה רגע זה כן נראה ורגע זה לא נראה. בעיקר הבנתי שבמקרה שלנו הקשיים מתגלים רק למי שנמצא איתה בקשר ארוך טווח - אנחנו ומסגרות חינוכיות בדרך כלל.
&nbsp
וחוץ מזה, לגבי תיוג - עדיף שניתן לעשות משהו ולסייע. אני מבינה את הפחד מתיוג ומנגד, אחרי כמה שנים טובות ללא תיוג כי קיבלנו אבחון שגוי לפני חמש שנים, אני מבינה איזה נזק יכול להיגרם כשלא מגדירים ולא יכולים לטפל כשאין לזה שם.
&nbsp
ולגבי התנהגויות ותהיות - אצלנו לאחרונה הבנתי שהיא מבינה המון דברים בצורה מילולית וכל הזמן אני תוהה אם ילדים בגילה מבינה את אותם דברים מילולית או לא... הדוגמא האחרונה - המונח "חתיכה הורסת" - הבת שלי בת 11 תרגמה ל: "חתיכת עוגה שהורסת הכל"... ואני תוהה מה בני 11 אחרים מבינים מזה.... ומפחדת לשאול.
&nbsp
גם לגבי אדוס, היתה לה תובנה לא נכונה לגבי שלב של האבחון. שאלתי את פרופ' צחור אם ילדים אחרים בגילה מבינים נכון את מה שהיא לא פרשה נכון... אמרה לי שילדים בני 6 מבינים את זה... והיא בת 11... אנחה...
&nbsp
בכל מקרה, מאוד מבינה אותך ושולחת לך חיזוק. היא צעירה ומטופלת. נשמע לי התחלה טובה ונשמעת לי שמאוד אוהבים אותה.
 
למעלה