ADS-B OUT, בקשה לנושא מעניין הרמה להנחתה לאריאל אריאלי
בפוסט קודם שלי טענתי שהפורום הפך למת מהלך ובתגובה התבקשתי להעלות נושא מעניין בכדי להחיותו מחדש. בחרתי בנושא שמעסיק אותי לאחרונה מצפה לתגובה מאריאל אריאלי אך לא רק.
ה FAA פרס לאחרונה מערך מחשבים ותקשורת בכיסוי של כל היבשת המאפשר בקרה הרבה יותר טובה מאשר בקרת המכם הקרקעי הקיים היום, המערך כולו נקרא ADS-B ומחולק לשני מרכיבים עיקריים: שידור וקליטה. עם השלמת המערך הקרקעי לפני מספר שנים ניתן לקבל היום לקוקפיט ים של נתונים שלא היו קיימים כמה דוגמאות : מפה נעה אמיתית (העתק מעודכן של sectional רשמי) מזג אויר בטקסט וגרפיקה בזמן אמיתי, תנועות בסביבה הקרובה ונתוני טיסה שלהם, ועוד ועוד והכל במחירים מגוכחים למטוסים שאינם מחייבים TSO וקצת פחות מגוחכים למטוסי התעופה הכללית, עד כאן הכל יפה וטוב אך אלייה וקוץ בה: יחד עם המערך החדש יחוייבו כל המטוסים הטסים באזורים מפוקחים (בהם יש חובת הפעלת טרנספונדר ) להחליף עד תחילת ינואר 2020 את הטרנספונדר, הטרנספונדר החדש הוא מרכיב ה OUT של ה ADS-B. לקראת 2020 התחלתי לבחון את השוק, חלק מהבחינה כוללת הבנה טכנית מעמיקה של ה"חיה" החדשה. יש די הרבה יצרנים בשוק חלקם ידועים וותיקים (גרמין, בנדיקס קינג וכדומה) וחלקם חדשים הממכונים במיוחד לשוק ה NONTSO. עד היום הצלחתי להשיג הבנה מלאה במבנה הכללי של המערכת השילוב עם רשת המכם הקרקעי, שיטות התקשורת יכולות המערכת וכו. חסר לי עוד המון מידע ברמה הפרטנית דברים כמו מבנה אות השידור, פרוטוקול התקשורת, יחסי גומלין בין הטרנספונדר מוד C הנוכחי לבין ה ADS-B-OUT שאלה מעניינת עלתה בביקורי האחרון באושקוש כשקפצתי לביתן של בנדיקס שם הם הציעו לי פתרון TSO ע"י שילוב של קופסה חדשה המותקנת מחוץ ללוח המכשירים עם כל טרנספונדר מוד C המותקן כיום במטוס - מה הם עושים שם בעצם? איך הם עושים את השילוב? כל השאלות האלה נשארות פתוחות ומקשות עלי למקד את תהליך הבחירה. לשמחתי יש עוד זמן עד 2020 עד אז ההצע יגדל והמחירים ירדו אבל כל מי שיכול לשלוח אותי למקורות מידע טכני יתקבל בברכה (כבר הזכרתי את אריאלי)?
נתי
בפוסט קודם שלי טענתי שהפורום הפך למת מהלך ובתגובה התבקשתי להעלות נושא מעניין בכדי להחיותו מחדש. בחרתי בנושא שמעסיק אותי לאחרונה מצפה לתגובה מאריאל אריאלי אך לא רק.
ה FAA פרס לאחרונה מערך מחשבים ותקשורת בכיסוי של כל היבשת המאפשר בקרה הרבה יותר טובה מאשר בקרת המכם הקרקעי הקיים היום, המערך כולו נקרא ADS-B ומחולק לשני מרכיבים עיקריים: שידור וקליטה. עם השלמת המערך הקרקעי לפני מספר שנים ניתן לקבל היום לקוקפיט ים של נתונים שלא היו קיימים כמה דוגמאות : מפה נעה אמיתית (העתק מעודכן של sectional רשמי) מזג אויר בטקסט וגרפיקה בזמן אמיתי, תנועות בסביבה הקרובה ונתוני טיסה שלהם, ועוד ועוד והכל במחירים מגוכחים למטוסים שאינם מחייבים TSO וקצת פחות מגוחכים למטוסי התעופה הכללית, עד כאן הכל יפה וטוב אך אלייה וקוץ בה: יחד עם המערך החדש יחוייבו כל המטוסים הטסים באזורים מפוקחים (בהם יש חובת הפעלת טרנספונדר ) להחליף עד תחילת ינואר 2020 את הטרנספונדר, הטרנספונדר החדש הוא מרכיב ה OUT של ה ADS-B. לקראת 2020 התחלתי לבחון את השוק, חלק מהבחינה כוללת הבנה טכנית מעמיקה של ה"חיה" החדשה. יש די הרבה יצרנים בשוק חלקם ידועים וותיקים (גרמין, בנדיקס קינג וכדומה) וחלקם חדשים הממכונים במיוחד לשוק ה NONTSO. עד היום הצלחתי להשיג הבנה מלאה במבנה הכללי של המערכת השילוב עם רשת המכם הקרקעי, שיטות התקשורת יכולות המערכת וכו. חסר לי עוד המון מידע ברמה הפרטנית דברים כמו מבנה אות השידור, פרוטוקול התקשורת, יחסי גומלין בין הטרנספונדר מוד C הנוכחי לבין ה ADS-B-OUT שאלה מעניינת עלתה בביקורי האחרון באושקוש כשקפצתי לביתן של בנדיקס שם הם הציעו לי פתרון TSO ע"י שילוב של קופסה חדשה המותקנת מחוץ ללוח המכשירים עם כל טרנספונדר מוד C המותקן כיום במטוס - מה הם עושים שם בעצם? איך הם עושים את השילוב? כל השאלות האלה נשארות פתוחות ומקשות עלי למקד את תהליך הבחירה. לשמחתי יש עוד זמן עד 2020 עד אז ההצע יגדל והמחירים ירדו אבל כל מי שיכול לשלוח אותי למקורות מידע טכני יתקבל בברכה (כבר הזכרתי את אריאלי)?
נתי