Analyze this!
צהריים טובים ההודעה הזו מגיעה בעקבות ההחלטה שהגיע הזמן שאבין יותר לעומק כמה מהלכים הרמוניים לא נפוצים, אבל ששייכים לשירים ידועים מאוד. נתחיל מהקל: F->Bb->G#->C# (כולם מז'וריים) (Nirvana - Smells Like Teen Spirit) הניחוש שלי יהיה שתאמרו שמדובר פה בשני רצפים של: I->IV בשני סולמות שונים. אבל איך מקשרים בין שני הסולמות האלה? מה אתם אומרים? אבל אחרי הכל המהלך הנ"ל הוא לא כזה מעניין - זה שקורט קוביין יודע לתת בראש לא אומר שום דבר. אבל הנה רצף האקורדים אולי הכי מרגש שאני מכיר: Cm->G/B->Gm/Bb->A Dm->A->Dm->Dm/C Bb->F/A->Gm->F->E האם הבס היורד מהווה "סיבה מספיק טובה" להגיע מ Cm לA? כנ"ל Bb->E.. ואיך הם העבירו את הטוניקה מ Dm לBb או שהטוניקה בשתי השורות האחרונות נשארת Dm? מה אתם אומרים? (אם מישהו עוד לא שמע את השיר, תשמעו. אתם מפסידים את אחד משירי הרוק המדהימים ביותר) תודה מראש. רון.
צהריים טובים ההודעה הזו מגיעה בעקבות ההחלטה שהגיע הזמן שאבין יותר לעומק כמה מהלכים הרמוניים לא נפוצים, אבל ששייכים לשירים ידועים מאוד. נתחיל מהקל: F->Bb->G#->C# (כולם מז'וריים) (Nirvana - Smells Like Teen Spirit) הניחוש שלי יהיה שתאמרו שמדובר פה בשני רצפים של: I->IV בשני סולמות שונים. אבל איך מקשרים בין שני הסולמות האלה? מה אתם אומרים? אבל אחרי הכל המהלך הנ"ל הוא לא כזה מעניין - זה שקורט קוביין יודע לתת בראש לא אומר שום דבר. אבל הנה רצף האקורדים אולי הכי מרגש שאני מכיר: Cm->G/B->Gm/Bb->A Dm->A->Dm->Dm/C Bb->F/A->Gm->F->E האם הבס היורד מהווה "סיבה מספיק טובה" להגיע מ Cm לA? כנ"ל Bb->E.. ואיך הם העבירו את הטוניקה מ Dm לBb או שהטוניקה בשתי השורות האחרונות נשארת Dm? מה אתם אומרים? (אם מישהו עוד לא שמע את השיר, תשמעו. אתם מפסידים את אחד משירי הרוק המדהימים ביותר) תודה מראש. רון.