Awaiting On You All

Another Girl

New member
Awaiting On You All ../images/Emo168.gif

My sweet lord, oh my lord I really want to see you I really want to be with you I really want to go with you but it takes so long, my lord…
וכנראה שלפעמים צריך להיזהר במה שמבקשים, שכן בסופו של דבר ג'ורג' יזכה ללכת עם אלוהיו, ומעט מוקדם מדי מהרצוי, לצערנו. הימים ימים קשים הם. הביטלס זה עתה התפרקו, בעזרתו האדיבה של פול מקרטני והנה הם מתחילים לפנות לקריירות סולו, אל כיוונים שונים. עתה יעמוד כל אחד מהם במבחן, ויוכיח לנו מה הוא מסוגל לעשות בעצמו והאם החלקים עולים על השלם. הביטלס, בהיותה הלהקה המפורסמת בעולם דאז, אשר הצליחה להנפיק על פס ייצור של זהב שורה של אלבומי מופת לכל הדעות, בהתפרקותה מספקת נקודת פתיחה מדהימה ויוצאת דופן לכל אחד מפליטיה. מה זה אומר? זה אומר שגם אם רינגו היה מחליט לרדת אל חופי ג'מייקה ולהקליט אלבום רגאיי עם בוב מארלי ז"ל, סביר להניח שמורעב הוא לא היה נשאר, גם אם בתקופת הביטלס נחשב מקופח מבחינת יצירה לשלושת האחרים. אין מה לעשות,הוא ביטל,וביטל,ממש כמו שדות התות,הוא לנצח. השאלה היא, מבחינתנו לפחות, מה יעשה כל אחד מהם עם נקודת הפתיחה הזו. וכאן מגיע הקטע הקשה.מכאן אפשר להמשיך וללכת בכיוון שלך ולהוכיח לעולם מה אתה שווה ללא השלושה האחרים או,לא נעים להגיד, לא שווה. וכמובן, אפשר להמשיך לנסות ולשחזר את הסגנון שסיגלת לעצמך בביטלס (כפי שניסה פול מקרטני בחלקים מהקריירה שלו,ולא תמיד בהצלחה רבה.) מישהו אמר פעם שהאלבום הזה, שבמקור יצא כתקליט משולש(!) ומאוחר יותר צומצם בהוצאה המחודשת לאלבום כפול, הוא האלבום הכי "ביטלסי" שהוציא אחד מחברי הלהקה בקריירת הסולו שלו. בנושא זה אני חלוקה עם עצמי בעיקר, אם כי מבחינה מעשית קשה לי לפסוק(אני עדיין רחוקה מלהכיר את קריירות הסולו של הארבעה במלואן) ובכל זאת את המונח "ביטלסי" כאן אפשר לקבל כמחמאה דווקא, וזאת לא בשל הניסיון, אלא דווקא בשל התוצאה. שירים אלו נשמעים כמו יצירות שאמורות היו לפאר את אלבומי הלהקה ויפה שעה אחת קודם. הריסון מוכיח לנו שאפשר לעמוד כאמן בפני עצמך גם אחרי שנים של שותפות לא תמיד הוגנת עם השאר. מבחינתו אולי זה מהווה ניצחון קטן על שני "האחים הגדולים" לנון מקרטני, שכן כידוע לנו תמיד חש מקופח ולא מוערך. האלבום עצמו הוא לא בעיטת פתיחה במובן הרחב של המילה. שכן הריסון מעולם לא בעט, לא דחף, וגם כאן הוא לא מתחיל בזה. האלבום עצמו מתאפיין בקו מוביל של שקט נפשי, של רוק מלטף, של מילים נוגעות, מחפשות. לכן בעיניי הוא האלבום של-לפני-השינה האולטימטיבי. אין בזה כדי לקבוע שהאלבום חד גוני- על אף קו זה יש בו נגיעות של בלוז, של רוק מחשמל. החלק האינסטרומנטלי( המרכיב ברובו את הדיסק השני) מקבל כאן במה נרחבת שלא ניתנה לו בימים אחרים ולנו ניתן רק להישען אחורה וליהנות. קסמו של האלבום, כמו תמיד אצל הריסון, הוא לא בקולו דווקא אלא בגיטרה שלו, במילים שלו ובסגנון המיוחד שלו, הלא מתנשא, הלא מנסה יתר על המידה, המשלב את כולם ביחד ליצירה מופלאה שלעולם לא תיצור הדים ורעש, ולא נראה שזה איכפת לו. הוא אומר את שלו, ואם כך- דיינו. לסיפתח הוא מביא לנו משהו עדין,שלא להבהיל אותנו חלילה על ההתחלה כשהגיטרה העדינה, המלטפת, הכל כך הריסונית שוב חודרת לנפש ואנחנו כמעט שוב ב-Let it be, אשר ממנו עוד לא ממש הספקנו להיפרד, ועוד רגע ייכנסו הקולות של ג'ון ופול וייקחו את המושכות, כפי שהורגלנו. אבל במקום ג'ון ופול אנחנו מקבלים ג'ורג' נטו, בשיר שמזכיר את תקופת ,I need you אבל הרבה יותר בוגר, מפוכח. וברגע הזה קשה להתגעגע אליהם יותר מדי.
Let me in here, I know I've been here Let me into your heart Let me know you, let me show you Let me roll it to you…
All I have is yours, all you see is mine
And I'm glad to hold you in my arms I'd have you anytime…
מכאן הוא לוקח איתנו הלאה עם השיר הנפלא .My sweet lord שיר זה קיבל הדים רבים בזמנו, וחלקנו( לא אני, מודה ומתוודה) זוכרים את הבלאגן שעורר עקב הטענה שהוא נגנב מהשיפונס, והשיר המקורי הוא בעצם He's so fine. רוצים לשמוע ווידוי? אספר לכם בכל מקרה. מעולם לא שמעתי את הגרסה המקורית. מעולם לא חשתי את הצורך להשוות. השיר הזה מספיק לי, ולא ממש חשוב לי מהיכן שאב הריסון את ההשראה. השיר מצליח לגעת, בשילוב נפלא של הגיטרה והמילים העצובות, שכל כך מתאימות לחייו ובעיקר לסוף חייו. ואם לרגע שכחנו מאמונתו האדוקה של ג'ורג' זצ"ל והקשר הרגשי העז מאוד לגורו שלו, הרי שכאן נקבל תזכורת. "הארי קרישנה", הוא מפזם, ולנו נותר להיאנח בהבנה. רק לו נוכל לסלוח בענייני שיגעונות אמונה.
Wah-wah You've given me a wah-wah And I'm thinking of you And all the things that we used to do Wah-wah, wah-wah
Wah-wah You made me such a big star Being there at the right time Cheaper than a dime Wah-wah, you've given me your wah-wah, wah-wah
הייתי מעדיפה להסתכל על שלושת השירים הראשונים כשלישייה הפותחת, שהיא בעצם המנצחת. לא לזלזל חלילה בשאר האלבום המצוין הזה, אבל אחרי 3 שירים כאלו קשה לשמור על הרמה. והשיר המסיים את השלישייה הוא Wah-Wah. מספרים כי הגה את השיר בעת סערת רגשות, לאחר (עוד) ריב עם אקסתו המיתולוגית, ולא, אני לא מתכוונת לפאטי. כנראה שאדון מקרטני הצליח (שוב) לעורר את חמת זעמו של הנ"ל, ששב הביתה וכתב את השיר. אם לא נסתכל על השיר כרומנטי נגלה את ג'ורג' מסתכל בפיכחון על העבר, מודע להשפעת הביטלמניה על ההצלחה ולהצלחה על חייו, ונדמה כי אי אפשר להתעלם מתחושת האירוניה המרירה שמועברת בשיר. אבל זה גם שיר של געגועים , של אהבה נכזבת. ואולי זה מה שחש? געגועים לימים ההם? זה לא הזמן והמקום לדון בשאלות מסוג זה. מה שכן אפשר להגיד על השיר זה שהוא הטוב באלבום בעיניי. גיטרה, קצב, אפילו ליווי קולי המזכיר נשכחות. ניתן בביטחון לקבוע שלו היה נכנס שיר זה ל-Let it be היה מעלה אותו ברמה אחת יותר לפחות. ולא רק שיר זה. ניתן לומר כמעט על כל אחד מהשירים הממלאים את האלבום (הכפול, אם לא ציינתי עדיין) שהיה משדרג במידה לא מועטה את התקליט הסוגר של החיפושיות. מהמשוואה הזו בהחלט אפשר להסיק שג'ורג' הוא בהחלט יוצר ומוסיקאי מחונן, וסביר להניח שלו היה מקבל יותר מרחב יצירה באלבומי הלהקה מעבר לפוזיציית הגיטריסט המוביל, היו הנ"ל מקבלים נופך קצת אחר, לא בהכרח במובן הרע של המילה. אבל, איך אומרים, את הנעשה אין להשיב, ואפשר רק לכפר. והכפרה היא שלמה.
 

Another Girl

New member
המשך ../images/Emo168.gif

כיוון שמטרתי אינה להלאותכם, לא אפרט בפרוטרוט על כל שיר ושיר, אלא אציין כמה ראויים: Isn't it a pity- Version I ארוכה מדי ודי מפוספסת, אם כי עדיין נעימה להאזנה. Version II המופיעה בדיסק השני טובה הרבה יותר. ושוב נגלה בפנינו מוטיב החרטה והחזרה בתשובה השולט באלבום. קתרזיס כבר אמרנו? Beware of darkness- שיר נפלא המצליח להשתוות לשלישייה הפותחת. היזהרו עכשיו, הוא אומר, מהחשיכה מסביבכם, מהכאב הנלווה אליה. מהי החשיכה? החמדנות, הרוע ומה שסובב אותם. אבל בעצם, לכל אחד יש את החשיכה שלו.
Watch out now, take care Beware of falling swingers Dropping all around you The pain that often mingles In your fingertips Beware of darkness
Apple Scruffs- מלווה במפוחית וכרגיל בהרבה כוונות טובות יוצר הריסון שיר קטן ומקסים שנושאו חבורות שהטרידו את מנוחתם של הביטלס בזמנו, עורכות להם מעקבים ומארבים. It's Johnny's birthday- הקומיק רליף של האלבום- בדיוק כשהתחלנו לקחת את הבחור ברצינות כה רבה ולייחס משמעות לכל הגיג העוזב את פיו, בא הקטע הזה ומלגלג לנו בפרצוף. למרות שקשה לקרוא לקטע הזה מקורי והחיבור שלו לאלבום נראה לא מקרי בעליל הוא בהחלט שובר שגרה ומשעשע. All things must pass- שיר הנושא היפה של האלבום המסכם, אם כי לא את האלבום אבל את הקונספט שלו. יש כאן מעין סגירת מעגל עם Within you without you, רק בלי הסיטאר, שאכן בולט בהיעדרו מהאלבום אך הדבר לא גורע ממנו במאומה. הריסון, השב אולי למקורותיו ברוק, דבק עדיין באותה התיאוריה משכבר הימים. זכותו. בסה"כ אם מסתכלים על האלבום כיצירה כוללת, מדובר ביצירה משובחת וראויה. נכון, היא לא חפה לגמרי מטעויות. לא כל השירים באותה רמה, ולעיתים יש תחושה שג'ורג' עדיין מנסה לגלות את עצמו, מאין הוא בא ובעיקר לאן הוא הולך. אבל לנו ניתנת הזכות ליהנות מתהליך הגילוי העצמי הזה, שמשובצות בו כמה יצירות מופת קטנות ונצחיות. ואיך אומר שלמה? יותר מזה אנחנו לא צריכים.
 

Another Girl

New member
זה בהחלט אחד המוצלחים ../images/Emo13.gif

שבאלבומי הסולו של יוצאי הלהקה...
 

Tomer 123

New member
מעולה!

אהבתי את הסקירה! באמת היה קצת מחסור במאמרים בזמן האחרון... אולי המאמר הזה יתחיל הכל מחדש...
 

Miss CB

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif מעולה!

בהחלט אלבום ענק. בהחלט מעניין מה היה קורה אילו היה מקבל יותר במה בלהקה, אילו זה ואילו זה אבל כבר מאוחר מדי, אז אומנם אוהבי ביטלס לא זכו להרבה מאוד מהשירים הנהדרים של ג'ורג', אבל מי מהם (מאיתנו ז"א...) שהתעניין ושמע את "אול ת'ינגס" בהחלט קיבל פיצוי. אומרים ששאר האלבומים שלו פחות טובים, גם אם רובם ברמה גובהה (בסך הכל לא היו כל כך הרבה) אישית עוד לא שמעתי אותם (חוץ מהאחרון) אבל - אם הם ממשיכים בקו הזה, זה כבר טוב.
ליוצר ענק.
 

The Mad Hatter

New member
רציתי לקנות את האלבום הזה...

אבל היה מחסור בכסף. וגם מחסור בחנויות דיסקים נורמליות שיש בהן יותר מאשר הדיסק החדש של "הדורבנים", אם כבר. את הביקורת קראתי רק ברפרוף ואני בטוחה שהיא מצוינת, פשוט אין לי זמן...אני אחזור אליה אחר-כך. :)
 
ביקורת מדהימה.

אני עדיין מגלה את האלבום הזה - ולמרות שקניתי אותו לפני די הרבה זמן, אני עדיין מגלה אותו לאט (אפילו לא שמעתי את כל השירים!). זה רק נתן לי עוד חשק. וממה ששמעתי עד עכשיו, הופתעתי לגלות שאני...כועסת על הביטלס. קצת. בערך. כי ג'ורג' התחיל להקליט את האלבום הזה רק מספר חודשים אחרי הביטלס, וזה ברור שלפחות את הרוב הגדול מאוד של השירים הוא כתב עוד בתקופת הביטלס, לפני הפרידה. כמו שכתבת, אם היו מוסיפים כמה מהשירים האלו לLet It Be... ...אבל אם ואם ואם, ואם זה היה קורה אז לא היה את האלבום הזה. אז...כן
 

Miss CB

New member
כועסת על... ג'ורג'?

לא יודעת מה היה ספציפית בלט איט בי, אבל מה שברור זה שבמהלך הקריירה של הביטלס כקבוצה, הסיבה שהשירים הנהדרים שלו באלבומים המשותפים היו כה מועטים זה כי הצמד לנון/מקרטני תפס את הבמה... לדעתי הוא היה שמח ליותר פרסו םשל שיריו...
 
לא, לא על ג'ורג',

על הביטלס. כלומר, אני יודעת שג'ורג' היה חלק מהביטלס, אבל...אני אמשיך עוד מעט, אני חייבת ללכת
 

דקלה9

New member
../images/Emo45.gif וואו!!!! כל הכבוד על הסקירה..

אני מדפיסה להמשך קריאה.
 

ביטלמן

New member
ביקורת מצויינת!

למרות שהאלבום הסולו היחיד שיש לי של אחד מחברי הביטלס הוא של ג'ון לנון Imagine זה נראה אלבום טוב...
 
למעלה