קבל סקירה
בעבר הסקירה שנתתי היתה שונה, אולם לאחר נסיעות על אקמפלרים נוספים דעתי השתנתה מעט. קטנועי מנהלים הם אחד הטרנדים החזקים של השנים האחרונות. מרווחים ונוחים ומפנקי ישבנים. נהיה ממש תענוג להיות קטנוען... קימקו ניסו את כוחם בייצור קטנועי מנהלים, כשהראשון שהיבואן הגדירו כך היה B&W250, אלא מה - הקטנוע אינו קטנוע מנהלים, ואין לטעות בו ולחשוב שהוא כזה. הוא אינו נוח כמו קטנוע מנהלים, אינו מפנק, מתליו נוקשים ואפילו ספרטניים, הכסא ברמה בינונית והוא אינו מספק שיכוך הגון למהמורות שמע"צ שמה לנו בתבונה כה רבה. בשורה התחתונה, למרות שזו הקדמה של המאוחר, אומר שלמרות חסרונותיו הרבים, בעיקר מבחינת נוחות, הוא שווה את מחירו למי שמחפש ביצועי מנוע טובים במחיר זול. מראה חיצוני: זנב גבוה שמציג חלק ממנוע ובולם אחורי, פנסים כפולים וגריל קדמי בצבע ניקל, מפלט כסוף-ניקל אימתני, פלסטיקה במראה של קרבון (אגב יש היום להשיג ברשת מדבקות בצבע בזול, אבל זה סיפור אחר). חיצונית - מדובר בקטנוע מרשים (8+ בסולם Xמיקס לדאווין . המנהל המתחיל והשוויצר וודאי ירגיש טוב עם המראה החיצוני, המורה המתחיל או הסטודנט המבוסס ירגישו כאילו הם המנהל המתחיל, וזו הרגשה די טובה. אבזור ונוחות ישיבה: יושב על הקטנוע. סביר, אבל לא מדהים. כמה נוח - לא כמו קטנועי מנהלים , אבל יותר מאשר כסא חד פעמי בארוחת סדר אצל משפחה גרוזינית לפני שמחתנים אותך עם הילדה בת 12 שלהם. נוחות? 7 בסולם Xמיקס . עוד בסעיף הנוחות והתפעול- המתגים. נוחים מאד להפעלה. מנופים (יעני ידיות בשפה פלצנית) - די נוחים, אם כי דרושה לחיצה די מאסיבית על מנוף בלם קדמי כדי להגיע לתאוטה כלשהי (האחורי דווקא מפתיע). דבר לפני אחרון בנוחות הרכיבה - מתלים. ספורטיביים. הרבה יותר מדי נוקשים, ויחד עם המושב הדי בינוני- אין תחושה של קטנוע מנהלים. בסוף, לגבי חדוות הרכיבה - נוסע, מאיץ מאיץ, 120, מה הרעש הזה? מאט, 100... מה הרעש הזה? 90... נפסק הרעש. 100, הרעש חוזר. 90 נפסק, 100 חוזר... זוועה. עוצר, בודק את המנוע. 100... מה הרעש הזה? 90... נפסק הרעש. 100, הרעש חוזר. 90 נפסק, 100 חוזר. אהההה, זה הפלסטיקים מחרקשים לי במוח. נוח, נוח. אבל הרעש מזXXן ת´מוח. 6 בסולם Xמיקס. מנוע: WOW, איזה מנוע !!! חבל על הזמן !!! בתאוצות ביניים הוא סופרסטאר, מה שהופך אותו לנפלא ברכיבות בינעירוניות קצרות. הוא לא מבייש גם בזינוק הפנתרי מהמקום, ומשאיר אחריו גם גדולים ומכובדים (אני, בתזמון נכון של דוושת בלם אחורי ופתיחת גז, האצתי מזינוק מהר יותר שכני לרמזורים). מהירותו המירבית כ 120+- קמ"ש, למרות שהשעון מעיד על יותר (מרגיש כמו שעון אופטימי באופן מוגזם). מנוע? 9+ בסולם Xמיקס. כאן, אגב, המתלים שכלכך התלוננתי עליהם קודם, הופכים ליתרון. התחושה הספורטיבית ביציאה מן העיר, וההיגוי המדוייק , גם בסיבובים ביציאה מעיר הקודש, מעידים על תפקוד טוב של המתלים (עד בור מע"צ הראשון, אז אתה שוב רוצה מתלים של מנהלים). האצנו, עכשיו בואו נאט. הבדל משמעותי בבלימה בין הקדמי לאחורי, כפי שכבר ציינתי קודם. האחורי זכה לאיזשהוא פטנט, מה שגורם לקטנוע לבלימה אימתנית עם כל נגיעה במנוף הבלם האחורי. היה נחמד להחליק איתו בין קונוסים במגרש עקב נעילת אחורי, מומלץ בחום תרגול הבלמים לפני עליה על הכביש, כי היה פחות נחמד כמעט לגמור בטמבון של מיציבושישראלי טיפוסי. הבלם הקדמי לעומתו, אנמי, אנמי, אנמי. לחיצת סטאלונה על הבלם מניבה רק רעשים מוזרים מכיוון הגלגל, אך כמעט ללא תאוטה. חבל שמהנדסי קימקו ציידו קטנוע בבלמים כה שונים, דבר שמאד, מאד קשה להתרגל אליו. בלמים? אחורי מעולה, קדמי חלשלוש. השילוב זוכה ל7.5 בסולם Xמיקס השורה התחתונה: להמר ולזכות? לא בטוח... מה גם שההימור הוא דבר שתוצאותיו נראות בשטח בשלוש השנים האחרונות. הזכיה אמנם מוטלת בספק, אבל למי שמחפש קטנוע עם הרבה דאווין, המון כוח, ומחיר ממש ממש זול - זה בהחלט הימור טוב. למרות החסרונות, מדובר בקטנוע טוב, ובוודאי כזה ששווה את מחירו. השורה התחתונה - 9 בסולם Xמיקס למי שמחפש כוח בלבד, 5 למי שמחפש נוחות, 7 למי שמתפשר, 9 לעניים.