(?Back in the U.S.(S.R

Another Girl

New member
(?Back in the U.S.(S.R

Blackbird's singing in the dead of night Take these broken wings and learn to fly All your life you were only waiting for this moment to arise השנה היא 1968. מה אפשר לצפות כבר מידידינו האבודים מליברפול? באמת,אחרי אלבום פורץ דרך כמו Sgt. Pepper's lonely hearts club band קשה לצפות למשהו אחר, טוב יותר בתור יצירה שלמה. ובאמת, קשה להגדיר את האלבום הזה כמושלם מבחינת אלבום שלם. אפשר לתלות את הגורם לכך בקרע שהחל להתפשט בין החברים; נוכחותה ההולכת ונהיית מורגשת של יוקו בהקלטות,מה שלא מוסיף למתחים הקיימים גם כך ביניהם,בעקבות ההצלחה וההתמודדות איתה. ואולי זה דווקא אותו מסע רוחני להודו,השאנטי והסמים,שגרמו לכל אחד מהם לפנות להשראה בכיוון אחר. המצב היה כה גרוע עד ששירים שלמים הוקלטו בנפרד,לפעמים בלי נוכחות מלאה באולפן והשלמה מאוחר יותר. אבל למה לנו להתעסק בקטנות? מתוך תוהו ובוהו זה, של עירוב סגנונות,גישות והשראות,נוצר אחד האלבומים המוזרים אך גם המורכבים והמרתקים ביותר בתולדות הלהקה והפופ בכלל.הודו,מסתבר,עשתה להם רק טוב,אם בהשפעתה כתבו את Mother's nature son, שיר קטן ויפה שמתאר את ההוויה הרוחנית שספגו. אבל מצד שני אנחנו נתקלים בשירים לא כל כך "רוחניים"-The continuing story of Bungualo Bill הילדותי משהו או את Savoy Truffle המוזר.כך שאנו נתקלים בשילובים משונים: מצד אחד Helter Skelter -הרוק הכאסחיסטי, מצד שני Julia הרך; מצד אחד Long long long החרישי ומצד שני Revolution הלא מתפשר;מצד אחד Why don't we do it in the road הבוטה ומצד שני While my guitar gently weeps שנוגע לך בקצות העצבים. סה"כ האלבום הוא אסופה מדהימה ועצומה(אלבום כפול) של פנינים קלאסיות כמו Blackbird ו , Rocky Rakoon שניים מהשירים האהובים עליי ומשלב סגנונות שונים כמו בלוז –כמו השיר Yer Blues ,מלודיה-כמו I will ופופ כמו Obla-di Obla-da. לסיום,אני לא יכולה בלי להזכיר את שניים מהשירים היפים ביותר שנכתבו על ידם: Cry baby cry ו-Sexy Sadie. ונדמה לי שגם אם אין באלבום הזה שלמות כאלבום,לאף אחד מאיתנו לא ממש איכפת.
 

orbiti

New member
היופי באלבום הזה

הוא שאפשר לראות בו בבירור יחסית מה היתה המגמה של כל אחד מחברי הביטלס, מבחינת הלחנה: פול התפתח יותר אל עבר הרב-גוניות שמאפיינת את ההלחנה שלו בשנים האחרונות של הביטלס (אף אחד לא מאמין שהלטר סקלטר לא נכתב ע"י ג'ון), ג'ון עשה משהו מאד יוצא דופן וכתב קטע שמאד מושפע מהרוק המתקדם שהתחיל לפרוח באותה תקופה (happiness is a warm gun). באלבום הבא ג'ון כבר זנח לגמרי את הכיוון הזה, וחזר לרוק הבסיסי יחסית שמאפיין אותו עד היום וכמין פרודיה על התקופה הזאת בחייו בה כנראה נמשך לדברים קצת יותר שונים ומתוחכים, הוא הלחין את she's so heavy. ג'ורג', לעומת זאת, התחיל לפתח שפה הרמונית הרבה יותר מעניינת בהלחנה שלו, וברח מהכיוון הייחודי שלקח בקטע ההודי within you without you מסרג'נט פפר. את ההתפתחות ממה שהוא עשה כאן בהחלט אפשר לראות בבלדות שלו מאבי רואד, יותר מאוחר. אייל
 

Miss CB

New member
אכן...

אפשר לראות את ההבדלים. חוצמב-"למה שלא נעשה את זה על הכביש", וזה פשוט משעשע. בהתחלה לא הבנתי למה ג'ון נשמע כל כך כמו פול...! אבל לא יכול להיות שפול כתב את זה...!
 

Miss CB

New member
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

אפילו לא ראיתי את זה עד עכשיו, כי זה לא הקפיץ את ההודעה... חחח... ...אבא של ג'ק באואר! (סליחה שאופפנו - מהשורש
- את השרשור, אל תטרחו לשאול)
 

Miss CB

New member
חחחחחחחחחחחחח לא

24 רולז, אגב. אבל אל תדאגי זה לא קשור, פשוט היה איזו תמונה של דונלד סאטרלנד, אבא של קיפר (אבא של ג'ק באואר או לא!), שחשבנו שזו תמונה של מיש ואחר אבל אז ראיתי שזה הוא ונורא התאכזבנו... סיפור ארוך... אה יש היום 24!!
 
למעלה