( Biamping/Bridging (again

gilads

New member
( Biamping/Bridging (again

למרות שהנושא חוזר ועולה בפורומים מגזיניים ווירטואליים בהם קראתי, לא ירדתי לעומקו של דבר
. השאלה: נאמר שברשותי (א) מגבר משולב (ב) פאוור תואם (ג) רמקולים ש´מבקשים´ שאשתמש בשני מכשירי ההגברה. מה יהיה (אם יהיה) ההבדל בביצועי הרמקולים בין אם אחבר את המגברים ב"גישור", ובין ב - BIAMPING?? מה ההסבר לכך? מוריי, מלומדי, בבקשה...:
 
הסבר קצר: BIAMP, BRIDGE

שיטת BRIDGE מחברת שני מגברים ליחדת רמקולים אחת.כל מגבר מחובר להדק אחר של הרמקול והמגברים מנגנים "הפוך" אחד לשני. התוצאה: ההספק המקסימלי שניתן להפיק תאורטית הוא פי 4 מההספק של כל מגבר. בשיטה זו כל מגבר רואה עומס "כפול" כלומר, עבור רמקול של 8 אוהם, כל מגבר יראה עומס של 4 אוהם בלבד, וידרש ממנו מאמץ כפול. שיטת BI AMP מחברת כל חלק של הרמקול למגבר נפרד. יש כאן שיפור לעומת חיבור של מגבר יחד, בכך שכל מגבר "יתאמץ" פחות (לעומת חיבור של מגבר יחיד) אבל אין כאן ממש הגברה של ההספק וגם אין שיפור משמעותי בביצועי הרמקול. אלא אם נבצע גם את הפעולה הבאה: BI AMP + מסנן אקטיווי: בשיטה זו, מוותרים על המסנן של הרמקול, וכל יחידה ברמקול מחוברת ישירות למוצא המגבר. את הסינון מבצעים בעזרת מסנן אלקטרוני המחובר בין יציאת קדם המגבר ובין כניסות מגברי ההספק. כאן, ורק כאן באה לידי ביטוי היתרון בשיטת ה BI AMP: ההספק כמעט ומוכפל (זה תלוי בתדר החלוקה של המסנן), בכל אופן, ישנה הגדלה משמעותית בהספק המוצא של המערכת. ויותר חשוב, יש שיפור ניכר בעיוותי המערכת, גם בגלל שהרמקולים מחוברים ישירות ומקדם השיכוך משופר משמעותית, וגם בגלל העובדה, שכל מגבר מטפל בתחום תדר מסוים, וצלילי המדיום-טוויטר יכולים להשאר נקיים לגמרי, אפילו אם מגבר ה"באס" נכנס לעיוותים! (ולהיפך). כך שלסיכום הייתי ממליץ לך: 1) אם אין לך בעייה של חוסר בהספק, על תשתמש בשיטת ה BRIDGE, היא מגדילה את ההספק על חשבון הגדלת עיוותים. 2) אם כבר הלכת על BI AMP, מה טוב. עדיף בכל מקרה מאשר חיבור של מגבר יחיד או BRIDGE, אבל שווה לך ללכת עוד צעד אחד קדימה, ולבצע סינון אקטייוי. בהצלחה פיני
 

7stan

New member
biamping + elect. Xover

קונפיגורציה זו משפרת דרמטית את ביצועי המערכת ע"י (כמעט) ביטול ההשפעות השליליות של המסננת הפאסיבית, לרבות קפיצות הפאזה אשר מקלקלות את ה soundstage.
 
שים לב לקפיצות פאזה

בעקרון, מסננת של רמקולים, מזיזה את הפאזה בצורה חריפה, בעיקר בתחומי המעבר בין הדרייברים, אבל לא רק שם, אלא מה, ההשפעה של ההזזת הפאזה על ה SOUND STAGE היא לא כל כך חריפה כמו שניתן לחשוב במבט ראשון. כדי שהSOUND STAGE "יתקלקל" בגלל סטיית פאזה, זה יכול לקרות רק אם תהיה התנהגות פאזה שונה בין ערוץ ימין לערוץ שמאל. כלומר למשל אם המסננות והרמקולים אינם מתואמים בצורה מדוייקת, אזי נצפה לקלקול תמונת הסטראו. אבל אם נלך בכוון ההפוך, ונניח שהרמקולים והמסננות הם זהים ב 100 אחוזים, תמונת הסטראו תישמר. (ההבדלים יתבטאו אולי באופי הצליל, לא בתמונה). יום טוב פיני
 

7stan

New member
אבל אבל

קראתי שהאוזן יודעת לקבוע מרחק של צליל (המימד ה-3 ב soundstage) ע"י פאזה. על כן האם שיפטים זהים בשני הערוצים יתבטאו בתמונה דו מימדית? אני לא יודע עד כמה המידע מהימן אבל שמתי לב שאחד החסרונות הניכרים של רמקולים מרובי drivers (יותר מ-2) זולים זה תמונה גרועה.
 
זוהי בדיוק הנקודה

האוזן עובדת על הפרש פאזה (בין אוזן ימין לאוזן שמאל) אם ישנה הסחת פאזה זהה, ברמקול ימין וברמקול שמאל, ההפרש בין הרמקולים נשאר זהה כמו שהיה במקור, לפני שהפאזה התקלקלה, ולכן אין שינוי בתמונה. ולגבי רמקולים מרובי דריברים זולים: הסיבה היא יותר ב"זולים" מאשר ב"מרובי דריברים" כלומר, בכך שהאפיצות בין הדריברים ורכיבי המסננות היא גבוהה, ותורמת בהכרח לקילקול התמונה. יום טוב פיני
 

gilads

New member
תודה על המידע לכל מי שענה ../images/Emo22.gif

- החכמתי. פיני - כמה עולה המסנן האמור (פעם ראשונה שאני שומע עליו), האם הוא סחיר? בוקר טוב
 
תצטרך לחפש, אני לא מכיר.

נסה לחפש תחת: ACTIVE CROSSOVER ותראה מה אתה מקבל בהצלחה פיני
 

רון ו

New member
CROSSOVER מצרך שכיח בחב´ הגברה

פתח דפי זהב בציוד לחב´ הגברה יש מבחר מכשירים כאלה במחירים סבירים 300-500$ ל2,3,4 ערוצים באיכות גבוהה מאוד
 
למעלה