bob dylan - unplugged

bob dylan - unplugged

שמעתי עכשיו את האלבום , אני חושבת מ 95 , של MTV ג€ . מענין מאד ! ובטח שווה שמיעה . אבל ... מישהו פה מסכים איתי שיש בהופעה הזו הגזמה גדולה? אין ספק שעיוות השירים , ושאר התופעות שבוב מבצע שם , מראות על אמן אמיתי ואפילו לא נתפס!!! אבל זו צורה של הופעה? לא כואב לו לפחלץ את השירים כך? . אין לי ספק שאם זמר אחר היה עושה רבע מהשינויים , כולם היו הופכים אותו , ולא היו אומרים שזה מראה על הגאונות שלו , שזה נקרא שליטה אבסלוטית במוזיקה , שיש פה אמירה אישית חדשה . ( זה מה שאנשים אמרו לי על בוב ) בקיצור מוזר , אמנם מרתק אבל לדעתי מוגזם
 
לא מסכים אתיך

זו הגדולה של דילן, זה מה שמאפשר לו להכניס רגש גם לביצוע האלף של שיר. השינויים בהופעה הזו לא שונים יותר מההופעות האחרות שלו, או האנפלגנד של אריק קלפטון. והוא ממש לו היחיד שמויע כך. גם לו ריד משנה את שיריו בהופעות בקיצינות דומה, וזו רק דוגמא אחת. לדעתי זה הרבה יותר מעניין שאומנים ששירים את השירים בדיוק כמו באלבום. יש עוד הרבה מבצעים שמשנים שירים מסוימים בהופעות, וגם דילן לפעמים מגיש שירים בגרסא דומה למקור (אני מניח שהאזנת לאלבום בלי love minus zero שדומה יחסית למקור)
 
זה לא הענין

כל אחד מבין ומצפה שבהופעה יהיו שינוים ואפילו גדולים . בהופעה הספציפית הזאת , ההרגשה שאני קבלתי היא זלזול בקהל , בשירים , ובמחויבויות האלמנטריות של אמן לסדר וצורה
 

garcia

New member
תגובה

אלו אותם חומרים וביצועים שהוא מבצע בהופעות החיות בלי קשר ל-unplugged. הלהקה הספציפית הזאת שמלווה אותו באנפלאגד (חוץ מנגן הקלידים) היא אותה להקה שליוותה אותו מ-1992 עד לתחילת 1997. הסאונד של בוב דילן נטה בשנות ה-90 לכיוון הקאנטרי-רוק עם דגש של הצליל של נגן גיטרת הסטיל באקי באקסטר (שפוטר מהלהקה בקיץ 1999 בגלל בעיות סמים). הפורמט של ההופעה של דילן התחלק ל-3 חלקים - סט ראשון חשמלי, סט שני אקוסטי וסט שלישי חשמלי לסיום ההופעה. דילן לקח את הפורמט האקוסטי של ההופעות שלו ו"הלביש" אותו על ה-unplugged. ובלי קשר ל-unplugged, זה נראה לך הגיוני שאמן יבצע במשך 40 שנה את אותם שירים בלי שינויים בכלל? הרי יש גבול לשיעמום בלנגן את אותם שירים במשך כמה עשורים בלי שום שינוי בעיבוד ובסולואים של השירים. אני יכול לקחת לדוגמה את ה-unplugged של ניל יאנג ששם גם עשה שינויים בשירים שלו כמו Like A Hurrican, The Old Laughing Lady וזה יצא לא רע. זה כל היופי באמנים האלו שנשארים רלוונטיים גם היום ולא מקובעים אי שם בשנות ה-60 ומושכים עדיין קהל צעיר ומבוגר להופעות חיות.
 

garcia

New member
ולגבי הזלזול

העובדות מדברות בעד עצמם. בוב מסייר בכל העולם וההופעות שלו הם sold out, הקהל נוהר להופעות שלו. האם זה אותו קהל שמרגישים שמזלזלים בו? אני זוכר שבסתיו 1997 דילן הכריז על מסע ההופעות לסתיו אותה שנה במזרח ארה"ב ופשוט אי אפשר היה להשיג כרטיסים להופעות שלו. בסתיו 1999 דילן יצא למסע הופעות משותף ביחד עם פיל לש מהגרייטפול דד במזרח ארה"ב. מסע ההופעות הזה היה sold out ואנשים מהמערב פשוט טסו למזרח כדי להיות בהופעות האלו. מסע ההופעות הזה נהפך לאגדה ועד היום מדברים על מסע ההופעות המשותף הזה. דילן הוא האחרון שמזלזל בקהל שלו ומנגן באוניברסיטאות, ב-theaters ובאודיטוריומים בזמן שהוא יכול לנגן 20 הופעות בשנה בלבד באיצדטיונים מול עשרות אלפי אנשים להופעה אבל הוא תמיד יעדיף את המקומות הקטנים והכפריים בכל רחבי ארה"ב במדינות שאף אמן לא מגיע אליהם כמו צפון ודרום דקוטה. זה מה שהופך אותו היום לאגדה. זלזול בקהל זה הדבר האחרון שאפשר להגיד על דילן.
 
גרסיה, לא נראה לך

שאם ל"דרך חיים" מפריעה העובדה שדילן שינה קצת משיריו באנפלגד, שהוא כנראה לא מכיר את גרייטפול-דד (אני מקווה שאתה מבין למה אני מתכוון). נראה לי שיש לך הזדמנות להרביץ כאן מהתורה של ג'רי גרסיה ז"ל וכמו כן של אורי לוטן ז"ל (מי היה מאמין בימים אלה כבר שנה למותו).
 

garcia

New member
דילן רחוק מלתת ג'מים כמו שהדד נתנו

אני הבאתי דוגמאות למסעות הופעות שבהם הקהל שכביכול היה אמור להרגיש מזולזל נהר אליהם. אני יכול להביא עוד דוגמה מסיפור אישי שלי, אני וחברתי דאז נסענו להופעה של דילן בחורף 1998 בספרינפילד, מאסס, נסענו 3 שעות להופעה. חיכינו בחוץ עם עוד מאות אנשים בקור של מינוס 10 מעלות שהדלתות לאולם ייפתחו ואז מישהו הפיץ את השמועה שדילן חולה וההופעה מבוטלת. אחרי שעה שחיכינו בחוץ יצא מהאולם שומר במדים שהודיע שבוב דילן חולה וההופעה מבוטלת. אנשים באו מכל המדינות באיזור (קוניטיקט, ניו יורק, וורמונט) להופעה הזאת. אף אחד לא השמיע שום מחאה. יום אחרי התפרסם שההופעה שהתבטלה מועברת לשבוע שאחרי זה. בוב דילן המשיך באותו שבוע להופיע במזרח וחזר במיוחד לספרינגפילד כדי לתת את ההופעה שהתבטלה. אני בטוח שאמנים אחרים היו ממשיכים הלאה ב-tour ולא חוזרים כדי לפצות את הקהל. וזה לא פשוט לחזור לאותו מקום עם המשאיות של הציוד הגברה והאוטובוסים של הלהקה וצוותי ההגברה והבמה כדי לבנות שוב פעם את הבמה, ההגברה והתאורה באותו מקום רק בשביל לפצות את הקהל. אז איפה הזלזול של דילן לקהל? ועוד פעם אני אומר, ההופעה באנפלאגד היא אותה הופעה שנתן בהופעות החיות שלו ברחבי העולם בתוספת הסט החשמלי.
 
יופי של סיפור !!

נדמה לי שיש פינה מיוחדת להם בפורום, אם לא צריך להיות לדעתי. יש לך עוד כמה סיפורים כאלה? אני לא יודע עד כמה זה נכון, אבל לי סיפרו שבמחווה שהיתה לכבודו במדיסון סקוור גארדן. בוב דילן עלה לבמה שיכור והוא לא ידע לא מימינו ולא משמאלו ולא שחסרו סיבות אחרות שיהפכו את האירוע ההוא להזוי. לגבי גרייטפול-דד, אני יודע שהם הופיעו עם דילן היה להם סיבוב שלא תועד בצורה נכונה ומלבד זה הם אהבו את השירים שלו ושרו אותם גם בהופעות רגילות שלהם. יחד עם זאת מוזר שלא מעט מהדד-הד שנתקלתי בהם לא אוהבים במיוחד את דילן. אני לא התכוונתי להשוות בין הג'מים שלהם, אין אף אחד שהשתווה ל-דד מהבחינה הזו (עם כל הכבוד, לא "האחים אלמן" ולא "פיש" שהתיימרו להמשיך את דרכם). פשוט הצחיק אותי ש"דרך חיים" מתלונן על הביצועים השונים שדילן עורך בשיריו בהופעה, והוא כנראה לא נתקל בשירים קצרים שהפכו לארוכים פי 2 אם לא יותר ממה שהם במקור.
 
למעלה