קמפרוואן הרבה כסף-תלוי איך
היום קיימים בעולם המערבי אירגוני שיתוף-קמפר.= קונים רק את החלק היחסי בקמפר הדרוש לזמן הטיול השנתי. וכך אתם משתמשים בקמפר סופר-דופר (אוטובוס עם 3 סליידאאוט-למי שמכיר,בארה"ב) ומשלמים פחות מאשר שילמתם בחברת השכרה לאותה תקופה וודאי פחות בלבולי מוח מאשר קניה-ביטוח-תיקונים-שונות-מכירה,של הפתרון המקובל לטיולים ארוכים.בנוסף,ניתן גם למכור את האופציה.עקב אכילס באפשרות הזו היא שיש וויטינג ליסט ארוך ומתקבלים לאירגון רק ע"פ המלצת חבר קיים מאחר ושווי הקמפר הממוצע בנידון הוא בסדר גודל של מאות אלפי דולר.לאחרונה התחילה התארגנות דומה של ישראלים השוהים בארה"ב ליחידות בקנה מידה ישראלי,אך אין לי עדיין פרטים סופיים בנושא.על כל פנים,הרעיון גדול,נוח וחכם וזה יהיה כנראה הטרנד הבא. כל טוב , ג'י רומונדו.