הדיסקוגרפיה מאוד מאוד לא ידידותית בגלל העירוב (הבלתי נמנע) בין אנגלית לעברית. לעיתים קרובות לא ניתן להבין האם השמות שייכים לשיר המוזכר לפני או אחרי. ניתן להפוך את הדיסקוגרפיה לידידותית במידה והיו עורכים את הדפים בצורה טבלאית. השאלה שלי נובעת משום שיש חוסר עקביות במספר מקומות - בדיסקוגרפיה כתוב, אם הצלחתי לקרא נכון שהמילים של ווטרס והלחן של ווטרס + גילמור. במקום אחר כתוב שגילמור לא הצליח לכלול את Comfortably Numb באלבום הסולו שלו ולכן, למזלנו, נכלל בחומה. מזה ניתן להסיק שזה 100% של גילמור. ????????
זה שילוב של שניהם. גילמור כתב את הלחן של זה ואת הלחן בלבד. הוא רצה להכניס את השיר הזה לאלבום הסולו שלו יחד עם מילים שהוא עתיד לכתוב לשיר, אבל ויתר על זה בסוף. בזמן החומה ווטרס היה צריך פילרים וגילמור הציע לו את השיר הזה. השמועות אומרות שווטרס בהתחלה התנגד אבל לבסוף הסכים וכתב לזה את המילים... ככה שהלחן הוא גילמור והמילים הם ווטרס.
השם לאלבום ניתן כאשר הפלוידים התכוננו להופיע בתוכנית אירוח ברדיו בבי.בי.סי מפיק התוכנית שאל לשם האלבום ווטרס שעיין בעיתון נתקל בכתבה על אישה בהריון ועל קוצב לב שמופעל בכח גרעיני וחיבר את שתי הכותרת לשם אחד. בקשר לעטיפה חברי הלהקה ביקשו עטיפה הכי פשוטה ארצית ולא חללית המנוגדת למוסיקה הפסיכודלית שבאלבום ות'ורג'רסון שהיה המעצב שלהם נסע לאיזור הכפר וצילם את הפרה. בקשר לDOSTM מצטער אין לי תשובה
דארק סייד - בDVD הם פשטו מסבירים שהם הכי אהבו את העטיפה הזאת ממספר אפשרויות שהוצעו להם. אטום הארט מאדר - הם רצו תמונה הכי פחות פסיכודלית שאפשר, הכי פחות חללית והזויה והכי פשוטה.
סטורם תורגרסון. הוא חבר ילדות של ווטרס, בארט, ואח"כ גם גילמור. תורגרסון עיצב את כל העטיפות של הפלויד מאז Saucerful, מלבד מקרים בודדים: The Final Cut, "החומה", Relics, וכמדומני Works.
ההנחיות שתורגרסון קיבל היו לעצב עטיפה שתהיה הכי רחוקה מפסיכדליה. תורגרסון יצא לחיק הטבע, וצילם את הפרה הראשונה שראה, שנראתה לו מושלמת עבור העטיפה. בזמנה, העטיפה הזו נחשבה ליוצאת דופן, ולכן "חדשנית". היום זה סתם נראה כמו בדיחה טובה.
תראו איזה עטיפה מדהימה, לא סתם היא צולמה ככה, ואם אתם תסתכלו אתם תראו שזה לא סתם תמונה רגילה שצולמה, זאת תמונה ששופצה מבחינת הצבע, ואין מצב שפרה ככה יכולה לסובב את הראש בזווית כזאת, התמונה שופצה. מה דעתכם?